بازدید 2730

صادرات فراوده‌های لبنی ۹۲ درصد افزایش یافت

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات و فرآورده‌ای لبنی در دو ماه امسال در مقایسه با مورد مشابه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۷۱۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 11 July 2017
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات و فرآورده‌ای لبنی در دو ماه امسال در مقایسه با مورد مشابه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از صداوسیما، حسن رکنی با اشاره به اینکه بر اساس آمار گمرک در دو ماه نخست سال گذشته ۱۰۳ هزار تن فرآورده‌های لبنی صادر شد افزود: میزان صادرات محصولات لبنی در دو ماه نخست امسال به ۱۹۸ هزار تن رسیده است.

وی گفت: محصولات و فرآورده‌های لبنی علاوه بر کشورهای همسایه وآسیای میانه به کشورهای اروپایی و روسیه نیز صادر شده است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی میزان تولید شیر خام را در کشور ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود ۱۰ درصد از تولید شیرخام بصورت شیرخشک صادر شد در حالی که تا چند سال پیش از وارد کنندگان شیر خشک به کشور بودیم.

رکنی تصریح کرد: یک دهه گذشته از کشورهای وارد کننده محصولات لبنی بودیم و امروز به دنبال بازارهای صادراتی در جهان هستیم.

وی گفت: افزایش تولید و توسعه صادرات مهمترین اولویت برنامه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی همچنین میزان تولید گوشت قرمز را در کشور ۸۲۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: سال گذشته حدود ۹۰ هزار تن گوشت قرمز معادل ۱۰ درصد نیاز بازار داخل از صادرات تأمین شد.

رکنی تشکیل صندوق‌های حمایت از دامداران و تخصیص تسهیلات حمایتی را از راهکارهای افزایش تولید دانست و گفت: سال گذشته به منظور حمایت از دامداران عشایر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافت که در پی آن شاهد بهبود شرایط پرواربندی و افزایش وزن دام و در نهایت افزایش میزان تولید بودیم.

وی افزود: با اجرای برنامه حمایتی از ذبح دام در سن پایین جلوگیری شد و دام‌ها با وزن مناسب ذبح و به بازار عرضه شدند بنابراین امسال هم تخصیص حمایتی پیش بینی شده است تا شاهد افزایش تولید گوشت قرمز در کشور باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر