بازدید 3093

بدهی ۹۲ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی

معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مصارف این سازمان پارسال ۶۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ولی درآمد آن ۵۱ هزار میلیارد تومان بود.
کد خبر: ۷۱۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵ 11 July 2017
معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مصارف این سازمان پارسال ۶۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ولی درآمد آن ۵۱ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش فارس ولی‌الله افخمی امروز در بیست و هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به ارائه گزارشی از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: خصوصی‌سازی در سازمان تأمین اجتماعی ضرورت است و این موضوع را دنبال می‌کنیم.

معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین مالی به دنبال فشار به بخش خصوصی نیست، افزود: به جای آن سعی داریم که با برگزاری جلسات مطالباتمان را از دولت دریافت کنیم و از بخش خصوصی در این رابطه تقاضای کمک داریم. 

وی با بیان بیان اینکه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به 41 میلیون و 315 هزار نفر از جمعیت کشور ارائه می‌شود، گفت: به عبارتی بیش از 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان است. 

افخمی بیان داشت: 3 میلیون و 848 هزار نفر بیمه شده اصلی سازمان و 22 میلیون نفر هم بیمه شده تبعی هستند. 

وی افزود: مستمری‌بگیران اصلی سازمان تأمین اجتماعی 3 میلیون و 161 هزار نفر و بیمه شده تبعی یعنی افرادی که مستمری پس از فوت بیمه شده اصلی دریافت می‌کنند 2 میلیون و 465 هزار نفر هستند. 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: 200 هزار نفر هم از سازمان تأمین اجتماعی حق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که در مجموع ماهانه به این افراد 220 میلیارد تومان پرداخت می‌شود. 

افخمی با اشاره به درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته بیان داشت: دریافتی سازمان از محل حق بیمه‌ها در سال 95 مبلغ 47 هزار و 600 میلیارد تومان و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری سازمان 1400 میلیارد تومان بوده است. 

وی افزود: درآمد حاصل از خسارت و جرایم 800 میلیارد تومان و درآمد حاصل از کمک و هدایا 900 میلیارد تومان و سایر درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی در سال 95 مبلغ 500 میلیارد تومان بوده است. 

معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: در مجموع سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی 51 هزار میلیارد تومان دریافتی و مصارف آن 62 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است. 

افخمی اظهار داشت: حدود 40 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بازنشستگان تأمین اجتماعی سازمان حقوق پرداخته کرده و بقیه درآمدها هم صرف پرداخت حقوق به کارکنان و هزینه درمان مستقیم و غیرمستقیم شده است. 

وی با بیان اینکه منشاء بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی 3 درصد حق بیمه دولت و 2 درصد حق بیمه حرف و مشاغل آزاد و 20 درصد حق بیمه سربازی است، گفت: در مجموع سازمان تأمین اجتماعی 92 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد. 

معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی حق ورود به کارگاه‌ها را بجز برای بررسی و اطمینان حاصل کردن از پرداخت حق بیمه کارگر ندارد، گفت: سازمان فقط باید مطمئن شود که حق بیمه کارگران پرداخت می‌شود و اگر ورود به کارگاهی توسط سازمان تأمین اجتماعی بابت موضوعی غیر از این انجام شده غیرقانونی است. 

وی گفت: براساس بخشنامه ابلاغی سال گذشته دولت مؤسسه حسابرسی فقط حق بازرسی دفاتر در کارگاه‌ها را برای مدت یک سال دارد.

افخمی با بیان اینکه حسابرسی از واحدهای فعالان اقتصادی در پایان سال مالی باید انجام شود، گفت: مصالح، خرید نرم‌افزار، پرداخت وجه رستوران، قرارداد بودن ارزش افزوده و امثال آن مشمول پرداخت حق بیمه نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار