بازدید 3165

احتمال حضور لیبی و نیجریه در نشست اوپک و غیراوپک

مقامات لیبی و نیجریه ممکن است در نشست مشترک میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که ماه جاری برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۷۱۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ 11 July 2017
مقامات لیبی و نیجریه ممکن است در نشست مشترک میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که ماه جاری برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، هر دو کشور از زمانی که از مشارکت در توافق کاهش تولید معاف شده‌اند تولیدشان را افزایش داده‌اند و این مسئله بر قیمت‌های جهانی تاثیرگذار بوده است و موجب شده سایر تولیدکنندگان درباره وارد کردن این دو کشور به توافق نفتی صحبت کنند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در حاشیه یک کنفرانس انرژی بین‌المللی در استانبول به خبرنگاران گفت: ما با محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، صحبت کرده‌ایم و ظرف دو هفته آینده مذاکراتی با لیبی و نیجریه خواهیم داشت و احتمالا آنها به نشست فنی دعوت خواهند شد.

وزرای انرژی شش کشور عضو و غیرعضو اوپک شامل کویت، ونزوئلا، الجزیره، عربستان سعودی، روسیه و عمان ۲۴ ژوییه در سن‌پترزبوگ روسیه برای گفت‌وگو درباره وضعیت جاری بازار نفت دیدار خواهند کرد.

به گفته عصام المرزوق، وزیر نفت کویت، امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه، به این نشست دعوت شده بود اما به دلیل یک دیدار دیگر، قادر به حضور نبود. در عوض این گروه احتمالا از کمیته فنی که شامل شش عضو اوپک و غیراوپک است و پیش از نشست وزیران، برگزار می‌شود، درخواست خواهد کرد با نمایندگان نیجریه و لیبی درباره برنامه‌های تولید آنها صحبت کند.

کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید که "کمیته مونیتورینگ مشترک وزیران" نام دارد و کویت ریاست آن را برعهده دارد، می‌تواند گسترش توافق به اعضای بیشتر اوپک را توصیه کند.

هر دو کشور نیجریه و لیبی از حضور در توافق کاهش تولید که تحت آن اوپک و تولید کنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه تولیدشان را به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند، معاف شده‌اند.

نمایندگان اوپک اظهار کرده‌اند که وارد کردن نیجریه یا لیبی به پیمان کاهش تولید، احتمالا به محدود نگه داشتن تولید آنها به جای درخواست برای کاهش عرضه متمرکز خواهد بود.

وزیر نفت نیجریه گفته است کشورش برای پیوستن به کاهش تولید اوپک مخالفتی ندارد، اما بایستی صبر کرده و ببیند آیا تولیدش به سطح قابل قبول باز می‌گردد.

به گفته یک نماینده اوپک، این سازمان با لیبی درباره مسئله محدود کردن تولید این کشور تماسی نداشته است. دولت لیبی دعوتی برای حضور در نشست وزیران در روسیه دریافت نکرده است.

مدیر شرکت ملی نفت لیبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با رویترز تمایلی برای محدود کردن تولید نشان نداد و گفت: وضعیت مشکلات بشردوستانه لیبی باید در هرگونه مذاکره در این باره مورد نظر گرفته شود. وی در ادامه افزود: لیبی با مطلع کردن اوپک درباره برنامه‌هایش برای احیای تولید می‌تواند در تلاش‌ها برای تثبیت بازار کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل