بازدید 4049

واردات ۳۰ هزار و ۷۱۴ خودرو در سه ماهه نخست سال

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس، از تشکیل کمیته ای در کمیسیون متبوعش برای بررسی قراردادهای جدید خودرویی ایران خودرو و سایپا خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 11 July 2017
نادر قاضی پور در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، گفت: نخستین دستورکار امروز کمیسیون میزان واردات خودروها بود که متاسفانه آمار نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال جاری واردات خودرو بیش از اندازه شده و زنگ خطری برای کشور بوده که نباید اجازه داد ادامه پیدا کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار در سه ماهه نخست سال جاری 30 هزار و 714 خودرو وارد کشور شده که این آمار در سال گذشته 13هزار دستگاه بوده است، افزود:این آمار نگران کننده بوده چراکه آمار واردات خودرو باید همه ساله کاهش یابد، در حالی که آمار واردات خودرو در سال 92 حدود 78 هزار دستگاه بوده که در 93 حدود 103 هزار دستگاه شده و در سال 94 به حدود 48هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است، که در سال 95 به حدود 76 هزار دستگاه رسیده است.

میانگین واردات 4 سال اخیر  2میلیارد دلار بوده است

وی ادامه داد:میانگین واردات 4 سال اخیر 76 هزار و 652 دستگاه به ارزش 2میلیارد دلار بوده است.

قاضی پور با بیان اینکه سال گذشته تولید خودرو در کشور یک میلیون و 350هزار دستگاه بوده است، یادآور شد:در سال 90 یک میلیون و 653 هزار خودرو در کشور تولید می شده است، لذا مجلس پیگیری می کند که واردات خودرو کاهش پیدا کرده و قراردادهای فی مابین خودروسازان با شرکت های خارجی شفاف شود تا مشخص شود که آیا به نفع تولید ملی، قطعه سازان و اشتغال کشور بوده یا خیر و اینکه آیا انتقال تکنولوژی در این قراردادها به داخل کشور انجام می شود یا خیر.

قراردادهای جدید خودرویی به مجلس ارسال می شود

وی افزود:صادرات قطعات و خودروهای داخلی از جمله مباحث دیگر در نشست امروز کمیسیون تولید ملی بود که وزارت صنعت باید یک بسته ی کامل حمایتی ارائه کرده  تا 30 درصد  تولید داخل به خارج از کشور صادر شود.

قاضی پور با بیان اینکه در نشست امروز مدیرعامل های دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا حضور داشتند، ادامه داد: مقرر شد قراردادهای جدید خودرویی به مجلس ارسال شود تا این قرارداد ها به صورت مجزا در کمیسیون تولید ملی و همچنین کمیسیون صنایع ومعادن بررسی شده تامشخص شود که این قراردادها به نفع نظام است یا خیر.

سخنگوی کمسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرایی اصل 44 قانون اساسی ، تصریح کرد: مقرر شد کمیته ای در کمیسیون  ویژه تشکیل شود تا قراردادهای خودرویی سایپا و ایران خودرو با سیترون و پژو را بررسی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی