بازدید 3767

عربستان تعهدات اوپک را نقض کرد

یک منبع آگاه اعلام کرد عربستان با تولید نفت 10.07 میلیون بشکه، 12 هزار بشکه در روز بیشتر از تعهدات اوپک تولید و آن را نقض کرده است، این آمار هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
کد خبر: ۷۱۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 12 July 2017
یک منبع آگاه اعلام کرد عربستان با تولید نفت 10.07 میلیون بشکه، 12 هزار بشکه در روز بیشتر از تعهدات اوپک تولید و آن را نقض کرده است، این آمار هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

به گزارش فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال، یک منبع آگاه اعلام کرد که آمارهای نفت عربستان سعودی نشان می‌دهد که این کشور تعهدات خود را درباره اجرای توافق اوپک نقض کرده است.

بر اساس اعلام این منبع آگاه عربستان سعودی ماه گذشته 10.07 میلیون بشکه در روز یعنی 12 هزار بشکه در روز بیشتر از آنچه که در توافق 14 کارتل نفتی سازمان اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده بزرگ جهان نظیر روسیه تعهد داده بود، بیشتر تولید کرده است.

این منبع آگاه اعلام کرده است که این اطلاعات هنوز از سوی مقامات رسمی منتشر نشده و قرار است امروز چهارشنبه در عربستان منتشر شود.

این نخستین باری است که عربستان از سقف تولید 10.058 میلیون بشکه در روز بر اساس آنچه که در ماه‌های نوامبر و دسامبر طی دو مرحله توسط تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان در وین اتریش توافق کردند بیشتر تولید می‌کند.

عربستان در بین 24 کشور تولیدکننده‌ای است که قرار شد با انجام «طرح کاهش تولید نفت» میزان عرضه جهانی نفت را دو درصد کاهش دهند تا با متوازن کردن عرضه و تقاضا قیمت را بالا ببرند.

کشورهای تولیدکننده نفت در ماه می با تمدید توافق قبلی اوپک تعهد کردند که کاهش 1.8 میلیون بشکه‌ای تولید نفت را تا 9 ماه دیگر یعنی تا مارس 2018 ادامه دهند.

عربستان دلیل افزایش تولید قیمت نفت را تابستان که بسیاری از تجهیزات خنک‌کننده در این کشور گرم کار می‌کنند یا وجود زائران زیاد در ماه رمضان عنوان کرده است. 

بر اساس گزارشات 25 درصد تولید نفت این کشور در مصرف داخلی دارد و برای خودرو، هواپیما، منازل و مشاغل استفاده می‌شود.

گلدمن‌سکز اعلام کرده است که برای اینکه قیمت نفت بالا برود باید اوپکی‌ها یک شوک و تحریکی را به بازار با کاهش بیشتر تولید نفت ایجاد کنند.

دمین کروالین و جفری کوری تحلیل‌گران این مؤسسه نوشتند: بدون چنین اقدامی و همچنین بدون کاهش ذخایر نفتی و نیز کاهش فعالیت‌های حفاری در آمریکا قیمت نفت احتمالاً به کمتر از 40 دلار کاهش یابد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل