بازدید 5704

توصیه‌های پلیس فرودگاه به حجاج

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور باتاکید بر اینکه تکریم حجاج برای پلیس فرودگاه در درجه نخست قرار دارد، گفت: با توجه به اقدامات سختگیرانه کشور عربستان به حاملان مواد مخدر، تمام تلاش پلیس فرودگاه این است که از حمل یک مورد مواد مخدر و موارد ممنوعه به این کشور جلوگیری کنند.
کد خبر: ۷۱۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵ 12 July 2017
 فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور باتاکید بر اینکه تکریم حجاج برای پلیس فرودگاه در درجه نخست قرار دارد، گفت: با توجه به اقدامات سختگیرانه کشور عربستان به حاملان مواد مخدر، تمام تلاش پلیس فرودگاه این است که از حمل یک مورد مواد مخدر و موارد ممنوعه به این کشور جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مهری در جمع فرماندهان و معاونان ستادی پلیس فرودگاه‌های کشور و رئیس سازمان حج و زیارت که به منظور هماهنگی برای تامین امنیت حجاج برگزار شد، افزود: هدف پلیس نیز پیشگیری از حتی یک مورد حمل مواد مخدر و موارد ممنوعه به عربستان است و این کار نیز تنها به خاطر خود زائران عزیز است تا خدای ناکرده در کشور عربستان گرفتار نشده و لذت این سفر معنوی برایشان به تلخی بدل نشود.
وی اضافه کرد: در سال جاری 20 ایستگاه حج در فرودگاه‌های سراسر کشور برای اعزام حجاج توسط پلیس فرودگاه برپا شده است، تلاش و هدف ما این است که فریضه حج زائران با کمترین حاشیه و خاطرات شیرین به پایان رسیده و هیچ مشکلی در کشور عربستان برای آنها به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت ماموریت اعزام حجاج، ضروری است فرماندهان فرودگاه‌هایی که اعزام زائران از آنجا انجام می‌شود شخصا و به صورت مستقیم در محل اعزام و گیت‌های بازرسی حاضر شوند تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کرده و ضمن نظارت بر اجرای کامل دستور العمل‌ها در تمام مراحل با احترام کامل با زائران رفتار شود.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه زبده‌ترین کارکنان این پلیس برای شرکت در تیم‌های بازرسی حج برگزیده شده‌اند، افزود: به علت وضعیت خاصی که حج امسال دارد باید نهایت دقت در رفتار با زائران وجود داشته باشد و نسبت به این عزیزان نهایت احترام را داشت چراکه در وضعیت کنونی، حجاج بار روانی بسیار سنگینی را تحمل می‌کنند و هر اتفاق کوچکی می‌تواند موجب تشدید نگرانی و اضطراب آنان شود.
مهری افزود: ضروری است، نیروها ضمن انجام وظیفه کامل و بازرسی دقیق اما با احترام، از حجاج برای دشواری‌های ایجاد شده عذرخواهی کنند و با حوصله و سعه صدر درباره ضرورت اقدامات خود برای زائران توضیح دهند و آنها را آگاه کنند که تمامی این تدابیر برای اطمینان از آرامش و امنیت خود آنها است تا به این ترتیب کوچک‌ترین نارضایتی برای حجاج ایجاد نشود.
این مقام ارشد انتظامی یاد‌آور شد: از امروز تا روز اعزام حجاج، در چند مرحله و متناسب با شرایط آن مرحله، موارد ضروری به حجاج آموزش داده شده و یاد‌آوری خواهد شد که این مراحل از منزل زائران در قالب پیام‌های تلویزیونی و رادیویی آغاز و با حضور در جلسات کاروان‌ها، همایش‌های آموزشی حجاج و نهایتا با توصیه و هشدارهای ضروری در خود فرودگاه پایان می‌پذیرد.
وی بر لزوم یاری رساندن به حجاج کهنسال در طی کردن مراحل اعزامشان در فرودگاه تاکید کرد و گفت: فهرست مواد و داروهای ممنوعه در کشور عربستان از ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سازمان حج و زیارت گرفته شده تا با آموزش کارکنان و حجاج در این مورد از گرفتار شدن زائران در پیچ و خم قوانین و رفتار سختگیرانه کشور عربستان جلوگیری شود.

**حجاج از آوردن لب تاپ خودداری کنند
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه این نشست، گفت: افزون بر مواد و دارو‌های قید شده در فهرست ممنوعه کشور عربستان، حجاج تا جایی که امکان دارد از به همراه آوردن لب تاپ نیز خودداری کنند تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود.

وی با اشاره به کار باارزش پلیس فرودگاه در خدمت به حجاج بیت‌ال‍له الحرام، کارکنان این پلیس را نیز در ثواب حج زائران سهیم دانست و افزود: کاری که پلیس فرودگاه در بازرسی از زائران انجام می‌دهد بسیار مهم و پر اهمیت است زیرا بازرسی دقیق در ایران از بروز مشکلات و خسارات جبران‌ناپذیر در کشور عربستان پیشگیری می‌کند و این بدون شک به نفع خود حجاج است.

محمدی افزود: در این مسیر، سازمان حج و زیارت نیز با پلیس فرودگاه همراه و هم‌نظر است و هرگونه کمکی که در توان داشته باشد به این پلیس خواهد کرد از جمله برگزاری جلسات توجیهی برای حجاج به منظور آگاه‌ سازی آنها از وضعیت حاکم بر حج امسال و اینکه تمام اقدامات پلیس برای آسایش، آرامش و صلاح خود آنها انجام گرفته و باید نهایت همکاری را با پلیس فرودگاه داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات پلیس فرودگاه در کشف و پیشگیری از حمل مواد مخدر و داروهای ممنوعه توسط حجاج، جلوگیری از ایجاد مشکل برای آنها و نیز درخواست از پلیس برای استمرار جدیت و مراقبت در این رابطه، گفت: تمام تلاش سازمان حج و زیارت این است که همه شرایط را فراهم کند تا پلیس فرودگاه بتواند با دقت تمام و خیال راحت و البته با روی گشاده و برخورد مناسب، وظیفه خود را انجام دهد چراکه این ماموریت پلیس فرودگاه کار بسیار ارزشمندی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان