بازدید 20651
۴
پیمانه اقتصادی؛

از «شرط يكسان سازی حقوق بازنشستگان» تا «فرشته نجات پژو در جاده مخصوص ایران»

این پیمانه موضوعاتی همچون عقب نشینی ۴۱ ریالی دلار در آخرین روز کاری هفته، افزایش بهای طلا با تضعیف ارزش دلار، کاهش بهای نفت و برنامه عربستان برای کاهش صادرات نفتش، وزیر اقتصاد ترکیه: اجازه نمی دهیم قطر منزوی شود، افزایش تولید کامیون، توقیف محموله خرمای عربستانی، افزایش صادرات غیرنفتی از بنادر کشور و خودنمایی پژو‌ 2008 در صبح بارانی تهران را در بر دارد.
کد خبر: ۷۱۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 14 July 2017
از «شرط يكسان سازی حقوق بازنشستگان» تا «فرشته نجات پژو در جاده مخصوص ایران»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون عقب نشینی ۴۱ ریالی دلار در آخرین روز کاری هفته، افزایش بهای طلا با تضعیف ارزش دلار، کاهش بهای نفت و برنامه عربستان برای کاهش صادرات نفتش، وزیر اقتصاد ترکیه: اجازه نمی دهیم قطر منزوی شود، افزایش تولید کامیون، توقیف محموله خرمای عربستانی، افزایش صادرات غیرنفتی از بنادر کشور و خودنمایی پژو‌ 2008 در صبح بارانی تهران را در بر دارد.


شرط يكسان سازی حقوق بازنشستگان

مدير عامل سازمان تأمين اجتماعی در خصوص يكسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: قانون برنامه ششم توسعه سال دوم بر يكسان سازی حقوق بازنشستگان تأكيد دارد. سيد تقی نوربخش در ادامه افزود: دولت برای يكسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگيران به دنبال تامين منابع است تا در این راستا قانون به درستی اجرا شود. وی درباره بيمه كارگران روزمزد گفت: در قانون كار آمده است چنانچه بين كارفرما و كارگر رابطه حقوقی برقرار باشد، كارفرما مكلف به بيمه كردن كارگر روزمزد است. نوربخش در پايان تصریح کرد: هر كارفرمايی كه تابع قانون نباشد تخلف كرده و با آن بر اساس قانون برخورد خواهد شد. /باشگاه خبرنگاران 

عقب نشینی ۴۱ ریالی دلار در آخرین روز کاری هفته

در پایان معاملات بازار آزاد روز پنج شنبه، هر دلار آمریکا با کاهش 41 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 731 ریال فروخته شد. هر یورو با افت 13 ریال همراه بود و در پایان روز، به رقم میانگین فروش 43 هزار و 85 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد پایان هفته، 10 هزار و 413 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، 14 ریال گران تر فروخته شد.

از «شرط يكسان سازی حقوق بازنشستگان» تا «توقیف محموله خرمای عربستانی»

بهای طلا با تضعیف ارزش دلار افزایش یافت

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تأثیر افزایش نیافتن نرخ بهره در آمریکا و کاهش ارزش دلار به کمترین میزان خود از ماه سپتامبر،‌۲ دلار افزایش یافت. به گزارش فارس، روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 1.8 دلار افزایش نسبت به قیمت روز گذشته 1221 دلار و 80 سنت معامله شد. قیمت فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1212 دلار و 90 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1226 دلار و 30 سنت به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 44.3 دلار و نسبت به یک سال گذشته 120 دلار با کاهش همراه بود. در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره افزایش 4 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 15.94 دلار معامله شد. فلزات پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش‌هایی به ترتیب 2 و 8 دلار را داشتند.

کاهش بهای سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران

روز گذشته در بازار سکه، شاهد کاهش قیمت 2 هزار و 800 تومانی سکه تمام بهار آزادی و رسیدن به قیمت 1 میلیون و 206 هزار و 900 تومان بودیم. همچنین سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر در جایگاه 1 میلیون و 179 هزار تومان باقی ماند. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با کاهش یک هزار تومان به رقم 637 هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی بدون تغییر، 371 هزار تومان قیمت گذاری شد.

بدبینی های آژانس بین المللی انرژی قیمت نفت را کاهش داد

نفت پس از این که در روز گذشته قیمت بالای ۴۸ دلار را تجربه کرد، در روز پنجشنبه کاهش یافت. کاهش قیمت نفت پس از آن رخ داد که آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که بازار نفت می تواند به دلیل افزایش تولید و اندک بودن میزان کاهش اوپک، بیش از آن چه که انتظار می رود اشباع شده باقی بماند.  قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۴۰ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۷.۳۴ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۵ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۵.۱۴ دلار صورت گرفت.

برنامه عربستان برای کاهش صادرات نفتش

آن طور که یکی از منابع صنعتی مطلع از موضوع به رویترز گفته است، عربستان سعودی قصد دارد تا صادرات نفت خام ماه آگوست خود را تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. کاهش صادرات ماه آگوست عربستان بیشترین میزان کاهش از ابتدای امسال می باشد و در نتیجه ی افزایش مصرف داخلی این کشور در طول فصل تابستان است. عامل دیگری که موجب کاهش صادرات عربستان در ماه آگوست می شود، همسویی با تعهدات این کشور نسبت به قرارداد کاهش تولید است که در ماه نوامبر سال گذشته تصویب شد و ماه ژوئن برای مدت ۹ ماه دیگر تمدید شد.

وزیر اقتصاد ترکیه: اجازه نمی دهیم قطر منزوی شود

وزیر اقتصاد ترکیه از ایستادگی کشورش در کنار قطر و برآورده کردن نیازهای ضروری  بلند مدت این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد ترکیه گفت: احتمالا هدف از قرنطینه (قطر) ایجاد اختلال در این کشور از طریق جلوگیری از دستیابی قطر به نیازهای اساسی و مهم خود است. وی که این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با «شیخ احمد بن جاسم آل ثانی» وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر مطرح می کرد، با تاکید بر اینکه ترکیه اجازه ایجاد شدن چنین اختلالی را نخواهد داد، افزود: ترکیه تاکنون ۱۵ هزار تن مواد ضروری به قطر صادر کرده است. در طول این مدت، ارزش نهایی صادرات ما به قطر به ۱۵ میلیون دلار رسیده است. وزیر اقتصاد ترکیه همچنین خاطر نشان کرد: ما امیدواریم بن بست پیش آمده فعلی به زودی پایان یابد و همه چیز به حالت عادی بازگردد. امیدواریم مسائل موجود میان برادران (کشورهای عربی) بر اساس اخوت و برادری حل و فصل شود. /مهر

تولید کامیون افزایش یافت

خرداد ماه امسال تولید انواع کامیون به طور میانگین ۴.۳ درصد افزایش یافت. در این مدت تولید انواع کامیون از ۹۴۵ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به ۹۸۶ دستگاه افزایش یافت. تولید این محصول در زامیاد افزایش یافته و از صفر دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۵ به ۱۶ دستگاه رسید. تولید انواع کامیون در سایپا دیزل نیز با رشد ۱۴۳.۲ درصدی همراه بوده و از ۱۳۹ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به ۳۳۸ دستگاه افزایش یافت. تولید این محصول در کاریزان خودرو اما متوقف شده و از ۴۷ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۵ به صفر رسید. به نقل از ایسنا، خرداد ماه امسال تولید انواع کامیون در گروه بهمن ۱۸.۹ درصد افزایش یافته و از ۳۵۵ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به ۴۲۲ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع کامیون در آذهایتکس نیز با رشد ۹.۱ درصدی همراه بوده و از ۱۱ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۵ به ۱۲ دستگاه رسید. اما تولید این محصول در تیراژه دیزل با افت ۲۵ درصدی همراه بوده و از ۱۶ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به ۱۲ دستگاه کاهش یافت.

توقیف محموله خرمای عربستانی

یک مقام مسئول با اشاره به توقیف یک محموله خرمای عربستانی توسط ماموران گمرک گفت: این محموله شامل یک هزار و ۲۳۷کارتن بوده که هریک محتوی ۱۲ بسته نیم کیلویی است. به نقل از گمرک ایران، منصور بازیار مدیر کل گمرک گناوه افزود: با تلاش و هوشیاری ماموران حراست گمرک گناوه، ماموران گمرک در بندر ریگ به یک لنج باری مشکوک و پس از کنترل اسناد مانیفست این لنج مشخص گردید محموله خرما از مبدا یک کشور ثالث به این بندر حمل گردیده اما محصول کشور عربستان است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی اسناد و اطلاعات محموله های تجاری در حال حاضر در گمرک گناوه از طریق سامانه جامع گمرکی به شیوه الکترونیکی و هوشمند کنترل می شود و ترخیص کالا صرفا پس از اخذ مجوزهای قانونی امکان پذیر است، قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از معافیت های ملوانی و تحت عنوان کالای ته لنجی این محموله را تخلیه و سپس وارد مناطق عمقی کشور نمایند. مدیر کل گمرک گناوه با بیان اینکه تلاش قاچاقچیان برای عبور این محموله با هوشیاری ماموران گمرک ناکام ماند، ادامه داد: وزن تقریبی این محموله ۸ تن است.

افزایش صادرات غیرنفتی از بنادر کشور

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است که در خرداد امسال حدود ۱۳ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال های ۹۴ و ۹۵ رشد داشته است. براین اساس مجموع تخلیه و بارگیری شناورهای باری در بنادر کشور ۱۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن بوده که در مدت مشابه سال ۹۵ این رقم به ۱۲ میلیون و ۷۳۵ هزار تن رسیده بود. همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالا در خرداد سال ۹۴ نیز ۱۰ میلیون و ۹۱۵ هزار تن بوده است. /شبکه خبر

خودنمایی پژو‌ 2008 در صبح بارانی تهران

صبح دیروز تعدادی پژو 2008 با پلاک موقت در خیابان‌های تهران دیده شدند. این خودروها که سفید رنگ بودند جهت تست فنی و تست شهری با هماهنگی اداره راهنمایی و رانندگی  در شهر تهران تردد کردند. /ایلنا

از «شرط يكسان سازی حقوق بازنشستگان» تا «فرشته نجات پژو در جاده مخصوص ایران»

فرشته نجات پژو در جاده مخصوص نشست

میزان فروش خودروی گروه پژو در نیمه نخست امسال به لطف بازار بسیار خوب در ایران، 2.3 درصد افزایش یافت. این در حالی است که میزان فروش این نوع خودرو در بازارهای چین و اروپا به شدت کاهش داشته است. بر اساس این گزارش سازندگان پژوی سیتروئن و DS اعلام کردند که رکورد فروش 1.58 میلیون خودرو را در فاصله ماه‌های ژانویه تا ژوئن به ثبت رسانده‌اند که بالاتر از رقم مشابه سال گذشته یعنی 1.54 میلیون خودرو است. با وجود این، روند کاهشی خرید چینی‌ها ادامه داشته و خرید مردم این کشور با افت 45 درصدی در این فاصله زمانی به  152 هزاز و 380 خودرو رسیده است. بر اساس گزارش رویترز در اروپا میزان فروش این خودرو  1.9 درصد کاهش داشته و به میزان 1.04 میلیون خودرو رسیده است که بیشترین میزان کاهش در خودروی پژوی DS باکاهش 45 درصد بوده است. رویترز می‌نویسد اما در دیگر سو، ایران یک بازار بسیار مهم در نیمه اول امسال بوده، و با ازسرگیری خریدهای در سطح بالا به پژو کمک کرد که فروش در این کشور سه برابر خاورمیانه و آفریقا شود. /فارس


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
منظور از یکسان سازی حقوق چیست؟ یعنی اینکه مستمری همه مستمری بگیران یک مبلغ میشود؟
یکسان سازی حقوق انجام نشده یکی هفت میلیون حقوق میگیرد ویکی یک و دویست کجای این همسان سازی است
یکسان سازی یعنی من مدیر بعد بازنشستگی اندزه اون کارگری بگیرم که الان یک چهارم من داره به بیمه پول میده؟
يكسان سازي حقوق به معني توزيع عادلانه فقر است و لا غير!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر