بازدید 4141

شهرداری فقیر بهتر از شهرفروشی است

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: انتخاب اعضای شورای شهر بنا بر لیست های ارایه شده جریانات سیاسی نشان از رویکرد سیاسی مردم نسبت به مدیریت شهری دارد.
کد خبر: ۷۱۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 15 July 2017
شهرداری فقیر بهتر از شهرفروشی است

محمدجواد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص سخنان شهردار تهران مبنی بر اینکه برخی به دنبال اداره شهر با رفتارهای سیاسی هستند، گفت: انتخاب شهردار نباید تحت شعاع نگرش‌ها و دیدگاه‌های سیاسی قرار گیرد، این نظر تعبیری درست است زیرا شهردار کلانشهری چون تهران حتما باید شخصیت اجرایی متخصص در امور شهر باشد و در این تردیدی نیست اما بالاخره اداره پایتخت فارغ از مسائل سیاسی از سوی دیگر حرف درستی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هنگامی که احزاب و جریانات سیاسی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر لیست ارایه کرده و مردم هم بر همین اساس افراد را انتخاب می‌کنند، نشان از رویکرد سیاسی مردم نسبت به مدیریت شهری دارد.

وی افزود: رفتار سیاسی شورای شهری که با رویکرد سیاسی توسط مردم انتخاب شده قطعا در نگرش ها و نحوه اداره شهر به نوعی دخالت می‌کند، اما اینکه دولت تا چه میزان به شهرداری ها کمک کرده یا باید بکند بستگی به قوانین مختلف دارد، اساسا شهرداری با عوارض شهری مردم باید اداره شود و از بودجه عمومی نباید به این مجموعه اختصاص یابد اما در مواردی دولت بر مبنای قانون یا شرایط شهر کمک‌هایی را می‌کند.

فتحی با بیان اینکه تکلیف دولت در کمک‌هایی قانونی دولت به شهرداری‌ها در دوره های مختلف تغییر نخواهد کرد، گفت: در هر موضوعی که دولت موظف به کمک است باید پیگیری و دولت ها را الزام به اجرا کرد اما در هر حال اگر شهرداری ها فقیر بمانند بهتر از پرداختن به شهرفروشی، تراکم فروشی، تغییر کاربری‌ها با انگیزه کسب درآمد است تا جایی که مردم به عنوان شهروند احساس امنیت و رضایت نکنند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورتی که دولت کمک‌هایی قانونی به شهرداری نکرده، شهرداری باید از طریق راهکارهایی که در همان قانون تعریف شده، دولت را الزام به کمک کند، شهرداری ها در شرایط عدم تحقق درآمدهای پایدار و کمک های دولت نباید به راه‌کارهای خلاف قانون برای کسب درآمد بپردازد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه چالش اصلی شهر تهران چالش مدیریتی است، گفت: در شرایطی هستیم که دولت از ایجاد درآمدهای پایدار صحبت می‌کند اما با اقداماتش منجر به نابود شدن درآمدهای پایدار شهرداری‌ها شده است، حال آنکه اگر در شهر مدیریت یکپارچه شهری اعمال می‌شد بسیاری از این مشکلات مرتفع می‌شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل