بازدید 4224

جهان انرژی در۲۴ساعت گذشته شاهدچه تحولاتی بود؟

جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله رسیدن پایبندی اوپک به توافق جهانی نفت به پایین‌ترین میزان از ٦ ماه اخیر، کاهش ‎تولید نفت ونزوئلا در پی افزایش بدهی ها، افزایش تولید و واردات نفت چین و رشد حفاری نفت و گاز آمریکا بود.
کد خبر: ۷۱۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 15 July 2017
جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله رسیدن پایبندی اوپک به توافق جهانی نفت به پایین‌ترین میزان از ٦ ماه اخیر، کاهش ‎تولید نفت ونزوئلا در پی افزایش بدهی ها، افزایش تولید و واردات نفت چین و رشد حفاری نفت و گاز آمریکا بود.

‎به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی خبر داد که با توجه به افزایش تولید نفت از سوی برخی تولیدکنندگان عضو اوپک، پایبندی این سازمان به توافق جهانی کاهش تولید در ماه ژوئن به پایین ترین میزان خود از ابتدای سال ٢٠١٧ میلادی رسید. ‎به گزارش این اداره، پایبندی اوپک به توافق جهانی از ٩٥ درصد ماه مه به ٧٨ درصد در ماه ژوئن کاهش یافت. 

‎**تولید نفت ونزوئلا در پی افزایش بدهی ها سقوط کرد

‎به گزارش «ان بی سی»، تولید نفت که تنها درآمد نقدی ونزوئلا به شمار می رود، به علت افزایش بدهی ها و اعتراض های سیاسی به سرعت در حال کاهش است. 

بر اساس گزارش بی بی، تولید نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در سال ٢٠١٧ میلادی به کمترین میزان خود از سال ١٩٨٩ رسید.

این میزان در نیمه نخست سال جاری میلادی ١٢٪‏ نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

‎** ١٤ درصد افزایش سالانه تولید نفت چین در نیمه نخست ٢٠١٧ میلادی 

‎رویترز به نقل از اداره گمرک چین گزارش داد: تولید نفت چین در ٦ ماه نخست سال جاری میلادی هشت میلیون و ٥٥٠ میلیون بشکه در روز بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ١٣.٨ درصد افزایش نشان می دهد. 

‎واردات گاز طبیعی این کشور در این مقطع نیز با ١٥.٩ درصد افزایش به ٣١ میلیون و ٩٠ هزار تن رسید.

این در حالی است که خوید فرآورده های نفتی چین با ٢.٨ درصد کاهش به ١٥ میلیون و ٣٠ هزار تن رسید.

‎**واردات نفت به چین در ماه ژوئن بالا رفت

‎رویترز به نقل از اداره گمرک چین گزارش داد: واردات نفت چین در ماه ژوئن ٢٠١٧میلادی معادل هشت میلیون و ٧٩٠ هزار بشکه در روز بوده است و دوباره عنوان بزرگ ترین خریدار نفت جهان را در مقطع ماهانه گرفت.

چین در این مقطع شاهد ١٧.٩ درصد رشد سالانه در واردات نفت بوده است و علت آن کاهش قیمت های نفت و افت تولید داخلی نفت ذکر شد.
‎ 
**آژانس بین المللی انرژی: آمریکا دومین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان می شود

‎رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: آمریکا ظرفیت این را دارد که تا اواخر سال ٢٠٢٢ میلادی عنوان دومین صادرکننده گاز طبیعی مایع را در جهان کسب کند و قبل از استرالیا و پس از قطر قرار گیرد. 

‎این اداره اعلام کرد که ظرفیت جهانی صادرات «ال ان جی» تا مقطع یاد شده به ٦٥٠ میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید (این رقم در سال ٢٠١٦ میلادی ٤٥٢ میلیارد متر مکعب بوده است) و ظرفیت صادرات سالانه ال ان جی ایالات متحده به ١٠٦ میلیارد و ٧٠٠ میلیون متر مکعب می رسد. 

**٦٢ درصد رشد حفاری نفت و گاز آمریکا

‎به گزارش «اویل پرایس»، موسسه نفت آمریکا (ای پی آی) از رشد سالانه ٦٢ درصدی میزان حفاری نفت و گاز ایالات متحده در سه ماه دوم ٢٠١٧ میلادی خبر داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اعلام کرد که میانگین تولید نفت این کشور تا هفتم ژوییه به ٩ میلیون و ٣٩٧ هزار بشکه در روز رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار