بازدید 4623
۱

کسری بودجه عامل کاهش پلاکت خون اقتصاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به علت کسری بودجه در اقتصاد، پلاکت خون اقتصاد به شدت کاهش یافته است، گفت:در صورت عدم جذب سرمایه گذاری مناسب در صنعت نفت، صادرات نفت با چالش اساسی روبرو می شود.
کد خبر: ۷۱۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 15 July 2017
معصومه آقاپور علیشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درخصوص جذب سرمایه گذاری در صنعت نفت گفت: براساس برآوردها تا چند سال آینده به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار نقدینگی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت لازم است که در این راستا باید بخشی از این سرمایه مورد نیاز از خارج از کشور تامین شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:کشورهای پیشرفته ای مانند آلمان نیز از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی در راستای توسعه پایدار استفاده کرده اند که البته برای جذب سرمایه مشوق ارائه شده است.
وی با اشاره به تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: براساس برآورد این امکان وجود دارد در صورت عدم جذب سرمایه گذاری مناسب در صنعت نفت، صادرات نفت با چالش اساسی روبرو می شود.

آقاپور علیشاهی تصریح کرد: کمبود سرمایه و در دسترس نبودن تکنولوژی از دلایل باقی ماندن ظرفیت تولید ایران در سطح حدود چهار میلیون بشکه است.

وی با بیان اینکه تزریق خون به اقتصاد کشور با جذب سرمایه گذاری امکان پذیر است، ادامه داد: در قرارداد توتال، سهم توتال ۵۰.۱ درصد، شرکت نفت چین ۳۰ درصد و شرکت پترو پارس یا همان شرکت نفت ایران ۱۹.۹ درصد است و شراکت پیمانکاران ایرانی در قرارداد با شرکت‌های خارجی، بخش جدیدی از قرارداهای جدید وزات نفت است.

آقاپور علیشاهی افزود: وزارت نفت ایران تاکید و تصریح نموده، در قراردادهای جدید نفتی، بازپرداخت به پیمانکاران زمانی آغاز می‌شود که میدان به تولید  نهایی برسد، بنابراین  در صورتی که پیمانکاران  خارجی از قرارداد خارج شوند، سرمایه‌هایشان باقی می‌ماند، تا زمانی که میدان به تولید برسد و بعد بازپرداخت آغاز شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: می توان عنوان کرد به علت کسری بودجه در اقتصاد، پلاکت خون اقتصاد به شدت کاهش یافته بنابراین باید مراقبت کرد زیان جدیدی به اقتصاد وارد نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیایید نفت ما رو ببرید بفروشید 80 شما 20 ما ...... کشوره داریم ما!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان