بازدید 2659

فرانسه از آمادگی مشروط قطر برای مذاکره با همسایگانش خبر داد

وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه فرانسه در دوحه با هدف بررسی بحران فعلی منطقه تاکید کرد که مبارزه با تروریسم اقدامی گروهی است.
کد خبر: ۷۱۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 15 July 2017

وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه فرانسه در دوحه با هدف بررسی بحران فعلی منطقه تاکید کرد که مبارزه با تروریسم اقدامی گروهی است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشرة، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر با استقبال از حمایت فرانسه از میانجی‌گری کویت در بحران کنونی منطقه خلیج فارس گفت: ما در مذاکراتی که با وزیر خارجه فرانسه داشتیم درباره اقداماتی که در مورد قطر انجام شده و شرایط فعلی کشور بحث و گفتگو کردیم.

عبدالرحمان آل ثانی در ادامه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم کاری دسته‌جمعی است.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد، پاریس نگران بحران روز افزون و روند سریع آن در روابط کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است.

وزیر خارجه فرانسه نیز عنوان داشت: فرانسه خواهان آرامش و مذاکره تمام طرف‌های بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است.

وی تصریح کرد: ما از تلاش‌های رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا و میانجی‌گیری‌اش در حل بحران استقبال می‌کنیم و بحران کشورهای عربی بر خلاف منافع تمای کشورهای است از این رو به منطقه خلیج فارس سفر کرده‌ام.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: قطر آماده مذاکره سازنده با همسایگانش به شرط عدم نقض حاکمیتش است و باید راه حلی فوری برای بحران در نظر گرفته شود و تدابیری که علیه شهروندان اتخاذ شده لغو شود. باید عزم خود را برای مبارزه با تروریسم جزم کرد.

وزیر خارجه فرانسه امروز به عربستان نیز سفر می‌کند.

وزیر خارجه قطر پیشتر در راستای اقدامات کشورش برای در جریان گذاشتن مسئولان اروپایی از آخرین تحولات منطقه خلیج فارس به کشورهای انگلیس و فرانسه سفر کرده بود.

این سفرها تنها چند روز پس از سفرهای وزیر خارجه قطر به بلژیک، آلمان و روسیه و دیدارهایش با زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا انجام شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل