بازدید 4406

واگذاری سوله‌های مدیریت‌بحران تهدید جدی برای پایتخت‌نشینان

عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به بحران‌های مختلفی که پایتخت را تهدید می‌کند، گفت: هر کوششی برای کاستن توجه به مدیریت بحران به معنای صدمه به شهروندان است.
کد خبر: ۷۱۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 16 July 2017
علیرضا محجوب در گفت‌وگو‌ با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص واگذاری سوله‌های مدیریت بحران، گفت: تهران روز بدون بحران ندارد، بحران در روزی مست چاقو‌کش و در روز دیگر داعش یا انفجار و سیلاب و .. است، اکثر بحران‌های دنیا در تهران وجود دارد لذا هر کوششی برای کاستن توجه به مدیریت بحران به معنای صدمه به شهروندان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واگذاری سوله‌های مدیریت بحران برای انجام فعالیت های تفریحی و ورزشی یا تولید برنامه‌های تلویزیونی به معنای پرداختن به تفریح و مسائل حاشیه‌ای به جای مدیریت بحران است.

وی افزود: به نظر می‌رسد مدیریت شهری پایتخت به عنوان متولی مدیریت بحران، کمتر به دنبال تعبیه شرایط مقابله با بحران و کاهش ریسک و آسیب است، سوله‌های مدیریت بحران نباید برای موارد غیر بحرانی مورد استفاده قرار گیرند، پایتخت از شرایط زیست‌محیطی و آب و هوایی برخوردار است که امکان بروز بحران در هر لحظه وجود دارد.

محجوب تاکید کرد: شهرداری باید از واگذاری سوله‌های مدیریت بحران پرهیز کند، در حقیقت شهرداری ضمن صیانت و نگهداری این سالن‌های اختصاصی باید نسبت به تعبیه امکانات و تجهیزات مدیریت بحران اهتمام جدی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمامی امکانات برای مقابله و آمادگی در برابر بحران باید در سوله‌ها وجود داشته باشد، در حقیقت در صورتی که سوله‌ها واگذار یا تغییر کاربری داده باشند سخت است که به هنگام وقوع بحران بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن سوله را به حالت اولیه و کاربری اصلی خود بازگرداند، بنابراین بهتر است شهرداری از واگذاری صرف نظر کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ذکر نام سوله های بحران که برخلاف مصوبه شورا تغییر کاربری داده و به مجموعه هایی خارج از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران واگذار شده، گفت: تعدادی از سوله های بحران در اشغال حوزه های خارج از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار