بازدید 3571

واردات حداقلی تکنولوژی از مبادی غیررسمی در دوران تحریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان تحریم‌ها تنها امکان ورود تکنولوژی میزان حداقلی آن از مبادی غیر رسمی بود، گفت:بعد از برجام این امکان وجود دارد که به‌ رسمی صورت تکنولوژی‌های روز دنیا را وارد کشور کنیم.
کد خبر: ۷۱۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 17 July 2017
رامین نورقلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تاثیرات برجام بر صنعت کشور، اظهار داشت: مهم‌ترین پیامد برجام در بخش صنعت بهبود تعاملات صنعتگران کشور با تولید کنندگان مطرح دنیا بوده است.

نماینده مردمکردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشاندر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دیگر آن استفاده از سیستم‌های مالی و بانکی بین‌المللی است، گفت: متاسفانه قبل از برجام به علت تحریم‌های بانکی ارتباط ما با سیستم‌های مالی و بانکی بین‌المللی قطع شده بود که این مسئله می‌تواند یک مانع بزرگ در مسیر توسعه هر کشوری باشد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها دسترسی ما را در استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، صادرات، جهانی شدن و واردات بهینه دور کرده بود، اضافه کرد: تاثیرات برجام در صنعت برخلاف بدقولی‌های که وجود دارد مثبت بوده است و چشم انداز خوبی را می‌توان مشاهده کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای کامل برجام قطعا به نفع صنایع کشور خواهد بود، تصریح کرد: ورود تکنولوژی روز دنیا را به صنایع مختلف کشور را بعد از برجام باید به‌صورت نسبی دید اما چیزی که می‌توانیم مشاهده کنیم بسته شدن صنایع قبل از برجام است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمان تحریم‌ها تنها امکان ورود تکنولوژی میزان حداقلی آن از مبادی غیر رسمی بود، خاطرنشان کرد: بعد از برجام این امکان به‌وجود آمده است که به‌صورت رسمی تکنولوژی‌های روز دنیا را وارد کشور کنیم و قرارادادهای نفتی و خودرو سازی اخیر منعقد شده خود گواه این موضوع و این قراردادها در نوع خود بی‌سابقه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر