بازدید 2720

گرد و خاک؛ میهمان ناخوانده ۵ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، گرد و خاک و غبار رقیق در نوار شرقی، زابل، سمنان، قم، مرکزی و اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 17 July 2017
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، گرد و خاک و غبار رقیق در نوار شرقی، زابل، سمنان، قم، مرکزی و اصفهان خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه ‌روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود و بارشهای باران و کاهش دما را در برخی نقاط کشور پدید آورده بود، رفته‌رفته تا اواخر وقت از کشورمان خارج خواهد شد و وضعیتی پایدار، غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد.
 
وی ادامه داد: فقط عصر امروز برخی از نقاط کشورمان با ناپایداریهایی مواجه می‌شود و بخشهایی از جنوب شرق کشور، دامنه‌های زاگرس جنوبی، هرمزگان، فارس و ارتفاعات البرز مرکزی با بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید مواجه خواهند شد.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور گاهی وزش باد شدید به‌وقوع می‌پیوندد که در برخی نقاط به‌ویژه زابل پدیده گرد و خاک به‌وجود خواهد آمد.
 
وظیفه اظهار کرد: امروز شاهد افزایش سرعت وزش باد در برخی نقاط سمنان، قم، مرکزی و اصفهان خواهیم بود که باعث ایجاد گرد و غبار رقیق در مناطق ذکر شده خواهد شد.
وی ادامه داد: در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و روند افزایش نسبی دما در نوار غربی کشور و سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود؛ این وضعیت تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد یافت.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، اردبیل با هشت درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 50 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 35 درجه بالای صفر رسید و روند افزایشی دما از روز چهارشنبه در پایتخت آغاز خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر