بازدید 6971

شرط سن و سابقه در قانون بازنشستگی پیش از موعد

کد خبر: ۷۱۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 18 July 2017
مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، شرط سن و سابقه در قانون بازنشستگی پیش از موعد را اعلام کرد.

به گزارش فارس، عباس باقری گفت: براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد، تمامی بیمه‌شدگان عضو صندوق که در زمان ارائه تقاضای بازنشستگی پیش از موعد، دارای حداقل 70 سال تمام سن و همچنین حداقل ده سال (‌120 ماه‌) سابقه بیمه‌پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باشند می‌توانند از مستمری ماهیانه بازنشستگی پیش از موعد، متناسب با سابقه پرداخت حق بیمه به این صندوق بهره‌مند شوند.

وی افزود: قانون بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان، روستائیان و عشایر برای اولین بار در سال 1393 در قالب طرح توسط تعدادی از نمایندگان مردم به مجلس شورای اسلامی ارائه و در سال 1395 توسط شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تائید شد و پس از آن دولت تدبیر و امید قانون را جهت اجراء ابلاغ کرده است.

باقری گفت: بر اساس این طرح بیمه‌شدگانی مجاز هستند تا مدارک لازم و فرم درخواست بازنشستگی پیش از موعد را تکمیل و ارائه دهند که در تاریخ تقاضا دو شرط حداقل سن و سابقه لازم را توامان داشته باشند. در نتیجه به درخواست‌هایی که شرایط مندرج در قانون را نداشته باشند ترتیب اثری داده نخواهد شد و این بیمه‌شدگان باید نسبت به بیمه‌پردازی در صندوق تا رسیدن به شرایط مذکور اقدام کنند.

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: از سوی دیگر باید به این موضوع توجه داشت که از سال اجرای این قانون هر ساله یک سال از حداقل سقف سنی کم خواهد شد و یکسال به حداقل سابقه بیمه‌پردازی اضافه می‌شود؛ به این معنا که در سال پنجم اجرای قانون حداقل سن بازنشستگی به 65 سال و حداقل سابقه به 15 سال خواهد رسید.

باقری اعلام کرد: با ابلاغ قانون بازنشستگی پیش از موعد، شرط سنی برای متقاضیان جدید عضویت در صندوق حداکثر 50 سال تمام سن خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل