بازدید 48218
۱

ورشکستگی بانک شهر صحت ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه روش تامین مالی در بانک ها و نحوه آن نرخ سود تسهیلات را تعیین می کند، گفت: کاهش نرخ سود سپرده ها مهم ترین مولفه تاثیر گذار در نرخ سود بانکی تسهیلات مسکن است.
کد خبر: ۷۱۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 18 July 2017
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه روش تامین مالی در بانک ها و نحوه آن نرخ سود تسهیلات را تعیین می کند، گفت: کاهش نرخ سود سپرده ها مهم ترین مولفه تاثیر گذار در نرخ سود بانکی تسهیلات مسکن است.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به رقم سود تسهیلات مسکن و همچنین خرید اوراق جهت دریافت وام در این بخش، گفت: روش تامین مالی در بانک ها و نحوه آن نرخ سود تسهیلات را تعیین می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روش خرید اوراق یا سپرده گذاری نزد صندوق برای اخذ تسهیلات مسکن در راستای کاهش نرخ سود بانکی است، افزود: نرخ سود تسهیلات در همه بخش های کشور بالا بوده و این موضوع مختص بخش مسکن نیست.

وی با بیان اینکه امروز ضرورتی بالاتر از کاهش نرخ سود سپرده ها که منجر به کاهش نرخ تامین مالی شود در اقتصاد ایران نیست، تصریح کرد: این موضوع مهم ترین مولفه تاثیر گذار در نرخ سود بانکی بوده و متوسط تامین مالی در کشور ما 5 برابر کشورهای منطقه و همسایه است.

پورابراهیمی با بیان اینکه مردم باید بین بانک عادی و موسسه ای که ریسک سپرده گذاری در آن بالا است تفاوت قائل شوند، افزود: حتی بین موسسه ای که تابلو دارد هم با بانک مجاز تفاوت وجود دارد؛ از این رو مردم نباید گول نرخ سود های بالای برخی بانک ها را خورده و منابع خود را نزد آن ها سپرده کنند.

بانک های معتبر نرخ سود کمتری بابت سپرده گذاری می پردازند

وی با تاکید بر اینکه بانک ها در دنیا رتبه بندی داشته و هر چه رتبه آن ها بالاتر باشد ریسک در خصوص سپرده گذاری نزد آن ها کمتر می شود، گفت: هر چه ریسک بانک ها کمتر شود نرخ سود سپرده کمتری می دهند که این موضوع طبیعی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید نرخ سود سپرده کاهش یابد تا نرخ وام روند نزولی داشته باشد، افزود: در حال حاضر طبق گزارش های واصله میلیاردها تومان منابع مالی از موسسات غیرمجاز به سمت مجاز و بانک های معتبر با رتبه بالا رفته که این  همان موضوعی است که در اقتصاد به دنبال آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین زمان کاهش نرخ سود سپرده در اقتصاد  زمان فعلی است، گفت: بانک مرکزی باید الزام کاهش نرخ سود سپرده ها که مصوبه شورای پول و اعتبار نیز است را به بانک ها اعلام کرده تا تصمیم گیری کند زیرا ادامه روند فعلی به صلاح نیست.

تخلفات گسترده ای از بانک های معتبر رخ داده است

پورابراهیمی داورانی با اشاره به گزارش های واصله در خصوص تخلفات بانک های معتبر، تصریح کرد: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی باید نظارت بیشتری بر عملکرد بانک ها داشته باشد و در حال حاضر از بانک های معتبر تخلفات عدیده ای در سود سپرده ها گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه با کاهش رقم سود تسهیلات مسکن اقبال مردم به اخذ وام و در نتیجه خانه دار شدن آن ها بیشتر می شود، گفت: رونق مسکن تاثیر چشمگیری در بهبود اقتصاد داشته و می تواند شرایط بسیاری از صنایع را درگیر تحول کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه هر چه نرخ تامین مالی همانند کشورهای پیشرفته کاهش یابد طرح های بیشتری از توجیه برخوردار می شوند، افزود: بی توجهی به نرخ تامین مالی طرح های بسیاری را بدون توجیه رها می کند.

ورشکستگی بانک شهر صحت ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت اخبار منتشر شده در خصوص ورشکستگی بانک شهر، گفت: گزارش خاصی در این رابطه نرسیده است، اظهارنظر در خصوص وضعیت بانک ها بر اساس گزارش های نظارتی بانک مرکزی بوده، ما چیزی نشنیده ایم و بعید می دانم ورشکستگی این بانک صحت داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
در قضیه موسسات هم اول گفتید ورشکسته نیست ولی مردم را بیچاره کردید مردم مثل من نباشید که نمی توانم پولم را الان از ثامن بردارم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر