بازدید 3896

تلاش سعودی برای بزک و تطهیر چهره ملک سلمان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رسانه های سعودی تلاش می کنند ملک سلمان را در نقش یک منجی معرفی کنند در حالی که سیاست های ریاض برای امت اسلامی مصیبت است.
کد خبر: ۷۱۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 18 July 2017
محمد ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رژیم سعودی همواره با مهندسی تروریسم به دنبال تامین منافع ریاض بوده است اما با شکست هایی که متحمل شده به سمت رژیم صهیونیستی گرایش پیدا کرده است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عربستان به مهره تل آویو برعلیه جهان اسلام تبدیل شده است و ما نتیجه آن را در جنگ های ویران کننده عراق ، سوریه ، افغانستان  ، پاکستان و حتی لیبی مشاهده می کنیم.

وی در ادامه افزود: ریاض برای کتمان جرم هایی که در حمایت از تروریسم تکفیری مرتکب شده می خواهد چهره ریاض را با اقدامات نمایشی بزک کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت رفتاری امروز عربستان حمایت از تروریسم در راستای منافع رژیم صهیونیستی است که این رویکرد منجر به طراحی توطئه های متنوعی در جهت فریب مردم فلسطینی شده است

وی با پیش کشیدن درگیری های مبارزان فلسطینی با رژیم اشغالگر قدس در مسجدالقصی که منجر به بسته شدن درب های قبله نخست مسلمین شده بود ، گفت: رسانه های سعودی تلاش می کنند ملک سلمان را در نقش یک منجی معرفی کنند در حالی که سیاست های ریاض برای امت اسلامی مصیبت است

رضایی گفت: خشم مردم فلسطین و ترس صهیونیست ها از شکل گیری موج انتفاضه برای آزادی مسجد القصی باعث عقب نشینی اشغالگران قدس شد و لفاظی های ملک سلمان تنها در جهت تامین منافع مشترک ریاض و تل آویو بوده است

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی با اقدامات مشترک در حال ارائه سرویس به یکدیگر هستند ، گفت: رژیم سعودی علاوه بزک کاری و پنهان سازی حمایت های ریاض ار تروریسم تکفیری به دنبال مقدمه چینی برای مذاکرات سازی و انحراف مبارزان فلسطینی است.

گفتنی است که بنا به ادعای پایگاه خبری  ایلاف به نقل از یک منبع عالی‌رتبه احتمالا سعودی که خود را معرفی نکرده مدعی شده است، توافق بر سر بازگشایی مسجد الاقصی به روی نمازگزاران و گردشگران در پی مداخله شخصی و پادرمیانی ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از طریق طرفی سوم (آمریکا) بوده است.

این منبع مدعی شده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در این میان به عربستان قول داده تا دیگر درهای مسجد الاقصی را نبدد و این کار را تکرار نکند. این وساطت عربستان از طریق کاخ سفید بوده و عربستان از اسرائیل خواسته هیچ گونه اخلالی در وضعیت عادی مسجد الاقصی ایجاد نکند.براساس این خبر،نتانیاهو از مسئولان سعودی خواسته به مسجد الاقصی بیایند و از اوضاع آنجا مطلع شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل