بازدید 3711

وزارت جهاد کشاورزی از بروکراسی خارج شود

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم بازاریابی مناسب داخلی و بین المللی برای محصولات کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید از بروکراسی خارج شده و همانند یک معلم کشاورزان را حمایت کند.
کد خبر: ۷۱۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 18 July 2017
مسعود گودرزی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 27 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود از هیات رئیسه درخواست کرد که تذکرات و نطق ها از مسئولان اجرایی پیگیری شود و تنها به مباحث اعلامی محدود نشود چرا که با این وضعیت هیچ سودی برای مردم نداشته و بیان آن کفایت نمی کند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد خانوارها و اقتصاد ملی به کشاورزی وابسته است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید سیاستگذار مناسبی باشد چرا که مشاهده می شود کشاورز زحمت کشیده اما در روز برداشت محصول تنها زیان می بیند و این موضوع به دلیل عدم بازاریابی مناسب برای آن است و سیاستی مبنی بر اینکه چه محصولی باید کشت و چه میزان مصرف داخلی داشته انجام نشده است.

گودرزی با بیان اینکه بازاریابی در محیط بین المللی و پیرامونی در بخش کشاورزی انجام نشده است، ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده در سال جاری کشاورزان به سمت کشت هندوانه رفتند اما متاسفانه زندگی آن ها به روز سیاه نشانده شد چرا که سیاست درستی در این زمینه اتخاذ نشده بود لذا وزارت جهاد کشاورزی باید از بروکراسی خارج شده و به سمت سیاست گذاری و هدایت کشاورز حرکت کند چرا که همانند یک معلم باید به کشاورزان همانند دانش آموزان آموزش لازم داده شود.

وی یادآور شد: کشاورزانی که گندم کاشته و به دولت تحویل داده اند هنوز پول خود را از دولت دریافت نکرده اند اما اگر همین کشاورزان یک روز پرداخت قسط وام کشاورزیشان به تعویق بیفتد سود آن توسط بانک ها دریافت می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه 22 سال از ساخت سد پارسیان می گذرد، افزود: صد میلیارد تومان برای ساخت این سد هزینه شده، آیا عقلانی بوده که این مقدار هزینه شود و از آن بهره برداری صورت نگیرد باید هرچه سریع تر از این سد بهره برداری شده و حق آبه مردم در تامین این سد دیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کارخانه قند ممسنی تنها نماد صنعتی قلب شهر ممسنی بود اما اکنون به وضعیت ناگواری دچار شده، وزیر کار نمی تواند وضعیت بیمه ای 23 کارگر را تعیین تکلیف کند و وزیر صنعت نمی تواند یک کارخانه ای که 50 سال فعالیت کرده تعیین تکلیف کند، گناه کارگر چیست؟ لذا باید هرچه سریع تر موضوع این کارخانه تعیین تکلیف شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر