بازدید 4154

ادعای داورزنی:کشتی ایران از خطر تعلیق فرار کرد

کد خبر: ۷۱۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹ 18 July 2017
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: وزارت ورزش دخالتی در برگزاری یا عدم برگزاری دربی آلمان نداشت.

به گزارش تابناک ورزشی، محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون کشتی درباره تصویب اساسنامه این فدراسیون گفت: یکی از اشکالاتی که اتحادیه جهانی به اساسنامه فدراسیون گرفته بود نگرانی‌ها را برطرف کردیم. با توجه به شرایطی که ما در وزارت ورزش به دنبال اساسنامه‌ها بودیم و در وزارتخانه به انجام رساندیم اساسنامه‌ای در حال آماده شدن برای تصویب در هیأت دولت است که تمام مواردی که اتحادیه جهانی کشتی آورده بود مرتفع شده است.

وی ادامه داد: امروز آن نکات به تائید مجمع رسید و به اتحادیه جهانی کشتی ارسال می‌شود. نگرانی که مردم و کارشناسان برای خطر تعلیق داشتند خوشبختانه تقریباً برطرف شده و امروز مجمع اشکالات را برطرف کرد و گزارش این مجمع به اتحادیه جهانی ارسال خواهد شد. اتحادیه جهانی 6-7 مورد ایراد گرفته بود که آن را برطرف کردیم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: تلاش اتحادیه جهانی در جهت استقلال فدراسیون‌های ملی کشتی است اما ما هم الزاماتی در دستگاه‌های نظارتی داریم که به گونه‌ای در اساسنامه تهیه شده برای فدراسیون‌های مختلف دیده شده است که در آن نقش مستقیم دخالتی دولت را خارج و سعی کردیم مجامع نقش محوری در انجام تصمیمات و برنامه‌ها داشته باشند و کلیه تصمیم‌گیری‌ها در مجامع اتفاق بیوفتد. بحث‌هایی که فدراسیون‌های جهانی و IOC مبنی بر عدم دخالت دولت‌ها دارند که فقط شامل حال ما هم نمی‌شود و بسیاری از کشورهای دیگر هم می‌شود با مسیری که طی شده سعی شده رعایت شود، از سویی سیاست‌های کلی کشور هم رعایت شود.

داورزنی افزود: این مسئله در فدراسیون کشتی حل شده و برای سایر فدراسیون‌ها هم در مجامع آنها این اصول ارائه می‌شود تا پس از تصویب مجامع‌شان به فدراسیون‌های جهانی ارسال شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی این اساسنامه برای تصویب به هیأت دولت می‌رود، گفت: کارشناسان حقوقی در حال بررسی چهارچوب‌های حقوقی اساسنامه هستند تا ادبیات حقوقی تدوین و ویرایش شود. چند کارشناس خبره هم از نظر حقوقی چهارچوب‌ها را بررسی می‌کنند که فکر می‌کنم ظرف یک تا دو هفته آینده برای ارسال و تصویب در هیأت دولت آماده شود تا در اختیار فدراسیون‌ها برای ارائه در مجامع قرار گیرد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همزمان این اساسنامه باید در دو بخش به تصویب برسد. هم در فدراسیون‌های جهانی و هم دولت اما چون نمی‌توانستیم 52 اساسنامه را به دولت بدهیم ابتدا باید با یک اساسنامه مرجع چهارچوب کلی را در دولت به تصویب برسانیم تا نوع وظایف و سازمان اداری فدراسیون‌ها در اساسنامه خودشان پیش‌بینی و تدوین شود چون روح حاکم بر فدراسیون‌ها استقلالی است که باید داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر