بازدید 2727

قرقاش: آمریکا قاطعانه خواهان توقف حمایت قطر از تروریسم است

وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور اعلام کرد، هرگونه راه حل سیاسی درباره قطر باید با اقدامات نظارتی و تضمین شده صورت بگیرد.
کد خبر: ۷۱۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳ 18 July 2017

وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور اعلام کرد، هرگونه راه حل سیاسی درباره قطر باید با اقدامات نظارتی و تضمین شده صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه امارات در گفتگو با شبکه خبری سکای نیوز عربی گفت: غرب به این نتیجه رسیده که بخش زیادی اموال قطر صرف اشخاص و سازمان‌های تروریستی می‌شود.

قرقاش گفت که قطر آماده است به بررسی فهرست افراد تحت تعقیب با حضور آمریکا بپردازد. پیام‌های مکتوب قطر به آمریکا تاکیدی بر این امر است که پرونده تعدادی از افرادی که نام آنها در لیست ۵۹ نفره تروریسم که از سوی کشورهای عربی تهیه شده،، بار دیگر رسیدگی شود.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور تاکید کرد که کاخ سفید موضعی جدی در خصوص توقف حمایت و تأمین بودجه تروریست‌ها از جانب قطر دارد. تا جایی که این کشور را تحت فشار قرار داده تا دو طرف در زمینه توقف تأمین بودجه تروریست‌ها به یک تفاهم دست یابند.

وی افزود، قطر باید مشکلش را ریشه‌ای حل کند، و بداند که روابطش با کشورهای منطقه و عربستان یک رابطه استراتژیک است.

این مقام اماراتی تصریح کرد حضور بیش از حد نیروهای ترکیه در قطر اقدامی توجیه ناپذیر است، به همیت دلیل از دولت ترکیه می‌خواهیم بی‌طرف و عقلانی در این باره عمل کند.

قرقاش در گفتگو با این شبکه خبری گفت: ما در پیامی مکتوب از دوحه خواستیم که دست از ناامن کردن منطقه بردارد.

وی تاکید کرد، بهتر است بحران قطر در میان کشورهای عربی حل و فصل شود، و کویت در این میانجی‌گری زمانی موفق می‌شود که قطر دست از لجاجت بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل