بازدید 3306

واشنگتن: درباره ونزوئلا تمام گزینه‌ها روی میز است

کد خبر: ۷۱۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴ 19 July 2017
یک مقام بلندپایه آمریکا مدعی شد که دولت این کشور در واکنش به اقدامات رئیس جمهور ونزوئلا، همچنان تمام گزینه ها را «بر روی میز» نگه می دارد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه آمریکا روز سه شنبه در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن قصد دارد واردات نفت از ونزوئلا به آمریکا را تحریم نماید یا خیر، گفت که دولت ترامپ برای واکنش در برابر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، همه گزینه ها را «بر روی میز» نگه می دارد.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در کنفرانس تلفنی خود با خبرنگاران از ارائه جزئیات بیشتر در مورد گزینه های موردنظر دولت ترامپ علیه ونزوئلا خودداری کرد.

با این حال، این مقام گفت که واشنگتن انتخابات برنامه ریزی شده نیکلاس مادورو برای روز ۳۰ ژوئیه را که با هدف تشکیل یک مجلس جدید مؤسسان برگزار می شود، تلاش در جهت تبدیل نمودن ونزوئلا به «یک دیکتاتوری مطلق» می داند و با آن مخالف است.

این مقام در مورد احتمال وضع تحریمها علیه بخش نفت ونزوئلا گفت که «تمام گزینه ها روی میز است». وی همچنین بر تصمیماتی تأکید کرد که با آگاهی از تأثیر بالقوه اشان بر مشاغل و اقتصاد آمریکا گرفته می شوند.

لازم به ذکر است که اپوزیسیون حاکم بر پارلمان ونزوئلا در ادامه تحریک مردم علیه دولت کاراکاس، کل این کشور را به اعتصاب فراخواند.

در همین راستا «فردی گوارا» رهبر مخالفین از همه مشاغل و صاحبان حرف از جمله مراکز خرید، رستوران ها و سیستم حمل و نقل شهری خواست تا پنجشنبه هفته جاری در اوج چهارمین ماه متوالی از آغاز اعتراضات خیابانی، به مدت ۲۴ ساعت فعالیت خود را به حال تعلیق درآورند.

اپوزیسون همچنین با ادعای تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی از عزم خود برای جایگزینی قضات دیوان عالی خبر داد که طرفدار «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری چپگرای این کشور هستند.

گفتنی است اپوزیسیون روز یکشنبه نیز یک همه پرسی صوری برگزار کرد تا مخالفت خود را با پیشنهاد مادورو برای ایجاد مجلس مؤسسان به نفع تغییر قانون اساسی اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان