بازدید 21734
گزارش

ویلای۳۳میلیاردی پروین روی دست دولت بادکرد!+اسناد

در بازار راکد ملک و مستغلات به خصوص برای واحدهای گران قیمت و ییلاقی ، فروش ملک حتی با قیمت واقعی و زیر قیمت واقعی نیز به سادگی ممکن نیست .
کد خبر: ۷۱۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 19 July 2017
بر اساس اینکه ویلای ۳۳.۵ میلیارد تومانی علی پروین در منطقه ییلاقی لواسان بابت بدهی برنج و شکر دولتی در مزایده به فروش نرسید، دولت قصد تملک آن را دارد بنابراین نه تنها طلب دولت نقد نشده بلکه دولت باید حدود ۱۰ میلیارد تومان به بدهکار نقداً بپردازد.

به گزارش تابناک ورزشی، موضوع بدهی محمد پروین پسر اسطوره فوتبال ایران به شرکت بازرگانی دولتی ایران بعد از گذشت چند سال هنوز رفع نشده و نامبرده بر اساس نامه نگاری‌های داخلی این شرکت بیش از 24 میلیارد تومان بابت خرید برنج و شکر از ذخایر در گردش شرکت بازرگانی دولتی ایران بدهی دارد.

پسر اسطوره فوتبال برای دریافت ترهینی برنج، از دولت سند ویلای پدر خود یعنی علی پروین در منطقه ییلاقی در لواسان استفاده کرده و آن را نزد شرکت بازرگانی  گرو می گذارد اما به دلیل عدم پرداخت بدهی خود به دولت، شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام به مزایده این ملک برای دریافت پول دولت می کند اما این ویلای گران قیمت به فروش نمی رسد.

بنابراین گزارش، درباره مزایده انجام شده به نظر می‌رسد که  قیمت کارشناسی این ملک  بیشتر از ارزش واقعی آن است . عدم استقبال از مزایده و نبود حتی یک پیشنهاد برای خرید آن ، گویای حقیقت امرو مبین تفاوت قیمت کارشناسی با ارزش واقعی ملک است .
از طرفی نیز باید در نظر داشت در بازار راکد ملک و مستغلات به خصوص برای واحدهای گران قیمت و ییلاقی ، فروش ملک حتی با قیمت واقعی و زیر قیمت واقعی نیز ، به سادگی ممکن نیست .

  عدم استقبال از خرید ملک ، توجیه قابل قبولی برای توقیف و تملیک ملک از سوی بازرگانی دولتی و پرداخت مابه التفاوت حدود 10 میلیارد تومانی از طرف بازرگانی دولتی به آقای پروین نیست و این اقدام با مصالح و منافع شرکت و  با سیاست های جاری دولت در تعارض است، زیرا مشخص نیست که قصد چه بهره برداری و استفاده ای از این ملک برای یک شرکت دولتی وجود دارد و در نهایت این ملک ممکن است صرفا محلی برای تفریح و تفنن شود.

بنابراین گزارش، یحیی آقایی مشاور مدیرعامل و مدیرکل حقوقی و امور قرار دادها در تاریخ 17 اسفند 95 نامه ای به قنبری معاون وزیر و  رئیس هیات مدیره و مدیرعامل وقت شرکت با موضوع «اعلام نتیجه جلسه مزایده عمومی ملک تعرفه شده شرکت رنگین سفره ایرانیان» می نویسد که مزایده ملک نامبرده انجام اما هیچ فردی حاضر به خرید این ملک نشد بنابراین مالکیت این ملک به شرکت بازرگانی دولتی ایران انتقال خواهد یافت تا بدین صورت بدهی محمد پروین از این ملک کسر شود.

متن این نامه به شرح زیر است: «احتراما پیرو نامه شماره 22/62474/م مورخ 1395/10/28 و ضمن ارسال تصویر صورتجلسه مزایده مربوط به پرونده شرکت رنگین سفره ایرانیان (با مدیریت محمد پروین) به استحضار می‌رساند که برابر صورتجلسه یاد شده هیچ فردی به عنوان خریدار تا پایان وقت مزایده در جلسه مورخ 1395/11/16 شرکت ننموده است. لازم به ذکر است که بدهی فرد مورد نظر در سند رهنی مزبور رقم 242/550/000/000 ریال بوده و ملک مورد رهن به رقم 335/000/000/000 ریال کارشناسی و ارزیابی شده است. لذا ملک مورد نظر با توجه به مصوبه هیات مدیره محترم شرکت متبوع و در اجرای ماده 126 آئین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی در قبال طلب این شرکت و با پرداخت هزینه‌های قانونی (حق‌الاجرا، حق مزایده و مازاد احتمالی) به نام شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انتقال خواهد یافت.»


بنابراین گزارش محمد پروین مدیرعامل شرکت رنگین سفره ایرانیان نیز نامه ای به شجاعی دادستان دیوان محاسبات برای استمهال دِین خود به دولت نوشته و خواستار پرداخت قسطی آن به دولت می شود. باید در نظر داشت بخش قابل توجهی از پول این اقساط از محل سود پول 24 میلیارد تومانی قابل پرداخت است که از این طریق بدهی پروین به دولت پرداخته می شود و به اصل پول یا ملک وی دست خورده نمی‌شود.

متن این نامه به شرح زیر است:«احتراما با دورود و صلوات به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا(ره) و با آرزوی طول عمر مقام معظم رهبری همانطوری که استحضاردارید این واحد در سال 1394 در قبال ترهین سند ملکی اقدام به خرید برنج و شکر به مبلغ 202125000000 ریال از شرکت بازرگانی داخلی نموده و مقرر شد حداکثر ظرف مدت یکسال وجه یاد شده عودت گردد که به علت مشکلات عدیده مالی و عدم ایفای تعهدات تعدادی از افراد طرف معامله تسویه دیون میسر نگردید و نهایتا شرکت بازرگانی دولتی طی فراخوان ملک مربوطه را به مرحله مزایده و اقدامات حقوقی را معمول داشته است.

اکنون با عنایت به موارد مطروح این شرکت آمادگی خود جهت دیون و واریز پیش پرداخت مبلغ 20000000000 ریال با لحاظ دوره تنفس 75 روز و اقساط 36 ماهه و پرداخت قسط بصورت هر 3 ماه یکبار را اعلام می‌دارد.ضمنا این شرکت در سال 1394 مبلغ 5000000000 ریال (بابت بدهی موثق) به شرکت بازرگانی دولتی ایران واریز نموده که با احتساب این مبلغ اصل بدهی شرکت 197125000000 ریال تقلیل یافته است.

لذا مستثنی است دستور فرمایید اقدام لازم معمول گردد.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
شماها مثل اینکه در این مملکت نیستید
حالا شما چقدر از پروین گرفتی که براش بازارگرمی کنی؟
کلک راستشو بگو. ما هم شریک. به کسی هم نمیگیم
بهترین کار تقسیط وام با لحاظ سود متعلقه است.
این روش بهره برداری از منابع بانکی به نفع وام گیرندگان محترم، و البته خاص برای امور بانکی،شناخته شده،تجربه شده و عوامل اجرایی در شعبه بانک عامل،کارشناسان اعتبارات،سرپرستی،کارشناس خبره مورد وثوق بانک و البته کارشناسان امورحقوقی مربوطه در بانک با نحوه و چگونگی کارکرد آن بسیار خوب آشنا هستندو سالیان متمادی است که به محض تصدی گری با هماهنگی بین خود و اعتبار سنجی فردی با وجوه به ظاهر قابل قبول آنرا برای آبادی دنیای خویش بکاربرده و خواهند برد.
مردم نون ندارن بزارن جلو خونواده هاشون، ویلا میسازن برا تفریح 33 میلیارد!! حرفی ندارم...
ملت کجا میارن این پولا رو . اصلا پسر پروین کی هست که برنج وارد کنه ؟!!!
اقا من 33 میلیارد ندارم اما خدایی 5 تومن توی بانک دارم میخرمش
مگر أين اتفاقات بيافتد،تا مردم به وضع مالى استوره هاى
خود پى ببرند
چند سال است كه محمد پروين بدهكاري 25 ميليارد توماني خود را نداده است كه با نرخ
حد اقلي 20 در صد براي چنين وامي سالي 5 ميليارد تومان سود آن ميشود كه بايد از
ايشان دريافت شود بعلاوه اينكه در چنين مواقعي ارزش ملك مورد حراج بايد حداقل 10
درصد زير قيمت واقعي آن باشد و سپس به مزايده گذاشته شود نه اينكه دولت خودش
آن را بردارد چون چنين به نظر ميرسد كه خانواده پروين با زد و بند دارد سواستفاده ميكند
ومسئولين امر در چنين خيانتهايي يد طولايي دارند .
چند سال است كه محمد پروين بدهكاري 25 ميليارد توماني خود را نداده است كه با نرخ
حد اقلي 20 در صد براي چنين وامي سالي 5 ميليارد تومان سود آن ميشود كه بايد از
ايشان دريافت شود بعلاوه اينكه در چنين مواقعي ارزش ملك مورد حراج بايد حداقل 10
درصد زير قيمت واقعي آن باشد و سپس به مزايده گذاشته شود نه اينكه دولت خودش
آن را بردارد چون چنين به نظر ميرسد كه خانواده پروين با زد و بند دارد سواستفاده ميكند
ومسئولين امر در چنين خيانتهايي يد طولايي دارند .
خیلی شیک و مجلسی 25میلیارد تومن زده به جیب حالا با سود همین پول اقساط پرداخت میکنه!!
ویلا هم فروش بره 10میلیارد کاسبه!!
این و میگن معامله دو سر سود!!

تازه این جزء آقا زاده هام نیست باباش و مردم دوست داشتن!!!
امان از این چاپلوسی ها
جنس رو میفروشی به 2 برابر قیمت سودش رو هم میبری پوله بدهیتو نمیدی میذاری بانک بعد که کلی سود بردی میای درخواست امان نامه میکنی و بعد اصل پول رو میدی و این وسط شما با همین زمان خریدن 1 ساله حداقل 5 میلیارد تومن سوده بانکی هم نصیبت شده! خونت رو هم پس میگیری!
شما کاسپین رو نمیگی ؟
باید ملک را به قیمت واقعیش بفروشند و مابقی را از کارشناسایی که این قیمت را رو ملک گذاشتند اخذ کنند.
این یک رانته و قوه قضاییه باید بدون ملاحظه رسیدگی کند.
اينها مي خوان اسطوره هاي اين مملكت رو له كنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
اسطوره ها بعضیهاشون خیلی زرنگ تشریف دارند آخه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
پول بیت المال رو بخوره خوبه ؟؟؟؟؟؟
همه کار ها تو این مملکت شده رابطه بازی و پارتی.پسر پروین چه کاره بوده که برنج و شکر خرید فروش کنه؟
... لذا مستثنی است دستور فرمایید اقدام لازم معمول گردد!
لطفا یکی این جمله رو معنا کنه .
کارشناسا کلک زدن این ملک نصف این قیمته .
نمی شد بین اینهمه صفر ویرگول بگذارید؟!
مایه داری برا بعضیا حال میده ماهم اینجا جز خوندن مطالب سرگرم شدن با تابناک چیزی عایدمون نمیشه مسولین محترم مردم رو هم دریابید
عجب شیر تو شیر است
؟؟؟؟
ما نفهميديم به چه دليل مردم احساس ميكنند هر كسي معروف شد همه كار ميتواند بكند مخصوصا ورزشكارها
8 ميليون دلار خريدارم شماره حساب بدهيد.40 ميليارد تومان ميفروشم
شکاف طبقاتی روز به روز در حال عمیقتر شدن است و این وضع اگر درست نشود قطعا روزی خواهد رسید که هرج و مرج شدید سراسر جامعه را در بر خواهد گرفت و در سایه هرج و مرج فقرا و ندارها که چیزی برای از دست دادن ندارند دشمنان تشنه به خون پولدارها و داراها خواهند شد . بنابراین بر دولت واجب است که فکری اساسی کند
25 سال درس خوندم! دکترا و عضو هیات علمی رسمی دانشگاه دولتی این مملکتم! 11 سال سابقه دارم! 130 متر خونه با کمک همسرم که هیات علمی دانشگاه آزاد است خریدم تو شهرستان الان 9 ماه است پیاده میرم و 5 روز آخر برج را با مصیبت میگذرونم! به خدا خونه نه فرش داره و نه پرده!! اونوقت تو مملکت اسلامی یکی مثل این آقا... بنده کاملا واقفم که وضعم با این پریشانی از 50 درصد مردم بهتره!!!! 33.5 میلیارد من زندگی اعضای هیات علمی یک دانشگاه را باهاش میخرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در کشور فساد و پارتی بازی و ....‌ باید با شدید ترین مجازات شود تا تلاش مسئولین پاک به هدر نرود از اتاق کار ساده مریم میرزاخانی خجالت بکشید
گیرم که خلق را به فریبت فریفتی ، با دست انتقام طبیعت چه می کنی؟
چقدر اسطوره شدن در کشور ما راحته! و بعد از اون هم در هر حال اسطوره میمونی. اندازه کل دنیا اسطوره داریم!
این ویلا اگه تو آمریکا هم بود نباید همچین قیمتی داشته باشه؟! برید قیمت خونه جدید اوباما رو ببینید ویلا با اون عظمت هم 33 میلیارد تومن نیست!
احترام به این پدر و پسر واجب است این وضعیت اقتصادی برای هر کسی ممکن است اتفاق بیافتد. پروین از اسطوره های ورزش مملکت ماست و احترامش واجب
ضروری است به قید فوریت نحوه ی تعیین قیمت ویلا توسط کارشناسان ذیربط بررسی و در صورت وقوع فساد احتمالی بساط ای گونه کارشناسی ها بر چیده شود . در غیر این صورت بعد از مدتی امکان اثبات تخلف احتمالی سخت و غیر ممکن خواهد بود.
امکان نداره پروین پول نداشته باشه بدهی پسرش رو پرداخت کنه . ولی واقعا خودشو مدیون مردم میکنه. حیفه واقعا!
اگر این پرونده برای فرد عادی بود که شهرت نداشت تا حالا تموم شده بود..واقعا محمد پروین چرا باید انقدر ثروت داشته باشه...حتی فوتبالیست خوبی هم نبوده...بانکها به خاطر اقساط وامهای خیلی پایین و کم خونه مردم رو حراج میکنن اما حالا چون علی پروین محبوب هست کاری باهاش ندارن..باید 24میلیارد رو بگیرن و با پرداخت قسطی هم مخافت بکنن
متاسفانه علی پروین اعتبار و محبوبیت خودش رو با این مسائل از دست میده....
برنجها و شكر ها كه نقد فروخته شد و پولش به حساب واريز شد .
از دست خطشون معلومه که با شایسته سالاری مدیر شدند !!!!!!!
دمش گرم
تو این مملکت هر کی به فکر خودشه
33میلیارد چندتا صفرداره؟میدونیدبا33میلیارد چندتانون سنگک خاش خاشی میشه خرید؟220000000میلیون عدد
مزایده که قیمت مشخص نمیشه و به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته میشه !!؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی