بازدید 4745

خطرات گرمازدگی در بیماران دیابتی

کد خبر: ۷۱۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 19 July 2017
متخصص دیابت با اشاره به خطرات گرمازدگی در بیماران دیابتی گفت: خستگی زیاد غیر قابل توجیه می‌تواند نشانه ‌ابتلاء فرد به دیابت نوع ۲ باشد.

به گزارش فارس، مهیار خسروشاهى در ارتباط با نکاتی که دیابتی‌ها در فصل گرما باید رعایت کنند، اظهارداشت: هوای گرم روی دیابت و بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر تاثیر می‌گذارد. در این میان کم شدن آب بدن شایع‌ترین مشکل است که می‌تواند خطر افزایش قند خون را در مبتلایان به این بیماری به همراه داشته باشد.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های عمده دیگر در رابطه با دیابتی‌ها در روزهای گرم افت ناگهانی قند خون یا هیپوگلیسمی است همچنین تعریق و خستگی ناشی از آب و هوای گرم می‌تواند نشانه ای از هیپوگلیسمی در این افراد باشد.

این متخصص دیابت ادامه داد: البته علاوه بر کم شدن آب بدن، گرما زدگی و افزایش قند خون، مشکلات پا نیز در این بیماران در روزهای گرم زیاد می‌شود. بنابراین هر کس صرف نظر از وضعیت سلامت خود، در روزهای گرم باید مطمئن باشد که به میزان کافی آب می‌‌نوشد.

 خسروشاهی در مورد علائم و نشانه های دیابت نوع 1 در بدن گفت: گرسنگی شدید و افزایش اشتها،تشنگی شدید، خشکی دهان و ادرار پی در پی، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در پا، کاهش وزن غیرعادی، خستگی و بی حالی از علائم دیابت نوع یک است.

وی یادآور شد: مشکلات پوستی از قبیل خشکی پوست، عفونت های قارچی و باکتریایی، تاری دید و از دست دادن هوشیاری از دیگر علائم دیابت نوع یک به شمار می‌رود.

این متخصص دیابت در موردعلایم دیابت نوع 2 گفت:نشانه های دیابت نوع دوم در بدن تقریبا مشابه علائم دیابت نوع اول بوده که اصلی ترین آنها بی حسی یا سوزش دست و پا، تشنگی و پرنوشی، خستگی زیاد غیر قابل توجیه، پُرادراری، عفونت مکرر لثه، پوست و مثانه، زودرنجی و تحریک پذیری وعدم بهبودی زخم‌ها است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل