بازدید 4674

عوارض مصرف مکمل‌های غیرمجاز

کد خبر: ۷۱۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 19 July 2017
دبیر انجمن داروسازان تهران گفت: هر مکملی که در داروخانه‌ها بفروش می‌رسد دارای نشان استاندارد و تأییدیه سازمان غذا و دارو است و اگر اینگونه نبود آن داروخانه تخلف انجام داده است.

به گزارش فارس، محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در خصوص فروش مکمل‌های قاچاق در برخی مراکز غیرمجاز گفت: ورزشکاران و مردم جامعه باد در زمان تهیه مکمل‌ها توجه داشته باشند که مکمل مذکور دارای نشان تایید سازمان غذا و دارو باشد.

وی گفت: اگر این مکمل‌ها خارجی باشند باید دارای نشان سه بعدی که نشان دهنده صحت سلامت این محصولات است را دارا باشند و اگر این علامت بر روی آن‌ها ثبت نشده بود آن کالا قاچاق یا غیرمجاز است.

دری در رابطه با مکمل‌های تولید داخل نیز توضیح داد: اصولا مکمل‌های تولید داخل نیز باید دارای نشان زرد رنگ استاندارد و تایید سازمان غذا و دارو باشند که معمولا شرکت‌های داخلی از این نشان برخوردار هستند.

این داروساز گفت: از آن‌جا که در سالهای اخیر ورود مکمل‌های قاچاق و همچنین تولید مکمل‌های غیرمجاز در کشور با افزایش روبه‌رو بوده است سازمان غذا و دارو به عنوان متولی سلامت مردم اقدام به بررسی این مکمل‌ها و صدور نشان استاندارد کرد.

وی در خصوص عوارض مصرف مکمل‌های قاچاق عنوان کرد: مصرف مکمل‌های غیراستاندارد می‌تواند عوارضی از قبیل اختلال‌های روانی، پرخاشگری،سردرد، بی خوابی و یاس و ناامیدی؛ اختلالات متابولیسمی، اختلالات گوارشی همچون تهوع و استفراغ، اسهال، افزایش فشار خون و ریزش مو را در پی داشته باشد.

وی در پایان گفت: هر محصولی و مکملی که در داروخانه ها بفروش می‌رسد دارای نشان استاندارد و تاییدیه سازمان غذا و دارو است و اگر اینگونه نبود آن داروخانه تخلف انجام داده است، لذا توصیه می‌شود در زمان خرید مکمل‌ها حتما به نشان سازمان غذا و دارو توجه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها