بازدید 2046

ملاله دولت چین را بابت مرگ لیو شیائوبو محکوم کرد

ملاله یوسف‌زی از رفتار چین در مواجه با لیو شیائوبو، برنده جایزه صلح که در حبس از سرطان ریه درگذشت انتقاد کرده و آن را محکوم کرد.
کد خبر: ۷۱۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ 19 July 2017

ملاله یوسف‌زی از رفتار چین در مواجه با لیو شیائوبو، برنده جایزه صلح که در حبس از سرطان ریه درگذشت انتقاد کرده و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیو ۶۱ ساله سال ۲۰۰۹ پس از کمک به نگارش بیانیه‌ای موسوم به"منشور ۰۸" که خواستار اصلاحات گسترده سیاسی بود، به اتهام "تضعیف و براندازی حکومت چین" به ۱۱ سال حبس محکوم شد. حبس لیو به معنای این بود که او نتوانست سال ۲۰۱۰ "جایزه صلح نوبل " خود را دریافت کند و دومین برنده نوبل بود که در حبس جان باخت. اولین فرد کارل فون اوستیزکی از آلمانی بود. همسر لیو همچنان تحت بازداشت خانگی باقی مانده است.

یوسف‌زی بیست ساله، پاکستانی فعال در زمینه آموزش که پس از شلیک گلوله به سرش توسط طالبان  در سال ۲۰۱۲ مشهور شد، گفت: "من هر دولتی را که آزادی مردم را انکار می‌کند، محکوم می‌کنم. من امیدوارم که مردم از آنچه که لیو انجام داده درس بگیرند و برای مبارزه برای آزادی، مبارزه برای حقوق مردم و برابری به یکدیگر پیوسته و متحد شوند."

وی برای افزایش آگاهی در زمینه آموزش به نیجریه، پر جمعیت‌ترین کشور آفریقا جایی که بیش از یک و نیم میلیون کودک از تحصیل محرومند، سفر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار