بازدید 26642
بسته خبری «تابناک»؛

ابراز نگرانی جهانگیری از استعفای امام جمعه کرمان/در جلسه اصلاح‌طلبان مجلس با روحانی چه گذشت؟/واکنش مشاور روحانی به اشتباه تلویزیون

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: تأسف هاشمی‌طبا برای اصولگرایان/کشف سرنخ‌های جدید درباره قتل «آتنا اصلانی»/واکنش مبهم «نهاوندیان» به حضور در دولت آینده و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹ 21 July 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تأسف هاشمی‌طبا برای اصولگرایان

سیدمصطفی هاشمی‌طبا در توییتر خود نوشت: تأسف من این است که اصولگرایان به مسائل واقعی مملکت هیچ توجهی ندارند و مرتب دنبال برخوردهای سیاسی و موارد روبنایی هستند.

کنایه بهروز نعمتی به سخنان رسایی

عضو هیأت رئیسه مجلس تلویحا از نزدیک شدن اصولگرایان به چهره هایی چون تتلو انتقاد کرد. بهروز نعمتي، عضو شوراي مركزي فراكسيون مستقلين با اشاره به رفتارهای اخیر طیفی از اصولگرایان در نزدیک شدن به چهره هایی چون تتلو، گفت: برخي مي گفتند تتلو در فرودگاه با آقاي رئيسي آشنا شده اند اما وقتي اين آقا را به عنوان مهمان وي‍ژه دعوت مي كنند يعني اينكه اين ارتباطات قبلا هم وجود داشته است. وي در مورد سخنان سخنگوي ستاد قاليباف مبني بر اينكه نصف آرای رئيسي براي ديدار با تتلو از دست رفته است اظهار داشت: من اين حرف آقاي دهقان را كه گفته بود 50درصد آراء قاليباف به سمت رئيسي رفته است را قبول دارم ولی اينكه آرای رئيسي به خاطر تتلو كم و يا زياد شده باشد را اطلاع ندارم. نعمتي در مورد سخنان رسايي مبني بر اينكه تتلو به برخی انقلابیون گذشته شرف دارد، گفت: از قديم گفته‌اند كبوتر با كبوتر، باز با باز. /نامه نیوز

ابراز نگرانی جهانگیری از استعفای امام جمعه کرمان

اسحاق جهانگیری با انتشار تصویری از امام جمعه کرمان به استعفای او اشاره کرد و در توییتر خود نوشت: «آیت‌الله جعفری یار دیرین امام و انقلاب و امام جمعه با سابقه کرمان، نماد روحانیت روشن ضمیر، آگاه، خوشنام و معتدل است که خبر استعفایش نگرانم کرد».

تعیین یک روز کاری مجلس جهت سؤال از وزرا

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از تهیه نامه‌ای با امضای 80 نماینده خطاب به هیأت رئیسه قوه مقننه برای «تعیین یک روز کاری مجلس جهت سؤال از وزرا» خبر داد. ولی‌الله داداشی افزود: این نامه در حال حاضر به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است. نمایندگان پیرامون این نامه خواستار تشدید نظارت بر عملکرد وزرا در یک روز کاری مجلس هستند. عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این اقدام می‌تواند در بحث نظارت بر عملکرد وزرا گامی مؤثر باشد، تأکید کرد: این کار می‌تواند منجر به عدم انباشت سؤالات از وزرا در هیأت رئیسه تلقی شود تا اینکه وزرا به صحن علنی مجلس دعوت شوند و پیرامون برخی مسائل به نمایندگان پاسخ دهند. داداشی در پایان تصریح کرد: همچنین نمایندگان خواستار این شدند که هیأت رئیسه مجلس حداقل یک جلسه در هفته و یا دو هفته یک بار یک جلسه اختصاصی را به سؤال و پاسخ بین نمایندگان و وزرا اختصاص دهد. /میزان

در جلسه اصلاح‌طلبان مجلس با روحانی چه گذشت؟

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با اشاره به نشست هیأت رئیسه این فراکسیون با رئیس‌جمهور گفت که حسن روحانی در این دیدار بر ضرورت توجه به مطالبات جامعه تأکید کرد و از مشورت و همفکری با گروه‌های همسو درباره کابینه استقبال کرده است. بهرام پارسایی با اشاره به جلسه عصر امروز چهارشنبه هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس با رییس‌جمهوری درباره نحوه تشکیل کابینه دوازدهم اعلام کرد: این جلسه از ساعت ۱۸ با حضور رییس، اعضای هیأت رئیسه، اعضای کمیته تعامل فراکسیون امید و همچنین اعضای فراکسیون در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخصوص تعامل و رایزنی برای تشکیل کابینه دوازدهم برگزار شد. وی گفت: در این جلسه اعضا مطالبات و مطالب مورد نظر خود درباره نحوه چینش کابینه دوازدهم را مطرح کردند و بر ضرورت توجه به انتظارات انتخاباتی ۲۴ میلیون نفری که به آقای روحانی رأی دادند، تأکید کردند. مهمترین موضوعی که مورد تأکید قرار گرفت، درخواست از رییس‌جمهور در راستای انتخاب کابینه گفتمانی برخاسته از رای ۲۴ میلیونی به عنوان مهمترین پشتوانه سیاسی آقای روحانی بود. سخنگوی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: انتظار فراکسیون امید درخصوص تغییر حداکثری کابینه باتوجه به شرایط متفاوت دولت یازدهم و دوازدهم نیز مورد تأکید قرار گرفت؛ چراکه هم میزان رای به دست آمده برای آقای روحانی در این دو انتخابات متفاوت بوده و هم فضای مجلس به عنوان نهادی که باید به این کابینه رای اعتماد بدهد، تغییر کرده و دوران مجلس نهم گذشته و اکنون مجلس دهم با رویکردی متفاوت شکل گرفته و شرایط را برای اعمال تغییرات لازم در کابینه برای آقای روحانی در انتخاب کابینه گفتمانی مساعد کرده است. /ایسنا

خداحافظی زودهنگام جادوگر با نفت

علی کریمی تهدید خود را عملی و در اعتراض به اجرا نشدن قرارهای مالی باشگاه صحنه را ترک کرد. با اعلام باشگاه نفت تهران، حمید درخشان جایگزین کریمی شد. /ایران آنلاین

درخواست آمریکا از ایران برای دیدار دوجانبه

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند، آمریکا از ایران خواسته است نشست دوجانبه ای بین دو طرف در حاشیه نشست روز جمعه برگزار شود. لورا روزن، مقاله‌نویس روزنامه آمریکایی المانیتور در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است، توماس شانون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا ریاست هیأت آمریکایی را در نشست کمیسیون مشترک اجرای توافق هسته ای با ایران که از امروز (پنج‌شنبه) تا یک‌شنبه برگزار می شود، برعهده خواهد داشت. برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند: آمریکا از ایران خواسته است نشست دوجانبه‌ای بین دو طرف در حاشیه نشست روز جمعه برگزار شود. پیش از این، سیدعباس عراقچی گفته بود: بر اساس ضرورت‌، ممکن است دیدارهای دو جانبه‌ای آن هم فقط مربوط به اجرای برجام داشته باشیم.

کویت اخراج سفیر ایران را تکذیب کرد

کویت تعیین ضرب‌الأجل برای خروج سفیر ایران از این کشور را تکذیب کرد. شبکه العربیه اعلام نمود: دولت کویت اخبار منتشر شده مبنی بر درخواست این کشور به سفیر ایران برای خروج از کویت را تکذیب کرد. دولت کویت با این حال گفته است اتخاذ اقدامات دیپلماتیک در این راستا کفایت می‌کند. امروز پنجشنبه برخی منابع اعلام کردند که وزارت خارجه کویت از سفیر ایران در این کشور خواسته ظرف 45 روز خاک کویت را ترک کند. کویت همچنین از ایران خواسته بود تعداد اعضای دیپلمات خود را از 19 تن به 4 تن کاهش دهد. در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه ایران کاردار کویت در تهران را فراخواند و یادداشت اعتراضی ایران را به وی تحویل داد. بیست و دو مردادماه دو سال پیش (1394) کویت اعلام کرد یک گروهک را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در منطقه «العبدلی» این کشور بازداشت کرده و از آن زمان موج اتهامات علیه ایران و حزب‌الله در این رابطه آغاز شد. برخی مقامات کویتی و رسانه‌‌های این کشور مدعی شدند گروهک مذکور با ایران و حزب‌الله ارتباط داشته‌ است؛ اتهامی که هم ایران و هم حزب‌الله بارها آن را رد کرده‌اند.

سایت نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی فیلتر شد

سایت بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی از صبح امروز فیلتر شده است. سایت بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی به آدرس http: //www. beheshti. org/ از صبح امروز فیلتر و از دسترس خارج شده است. علاقه مندان نمی‌توانند به این سایت دسترسی پیدا کنند. فیلتر ینگ این سایت بر اساس سیستم فیلترینگ کمیته مصادیق مجرمانه انجام شده است. فیلتر شدن سایت بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی مورد انتقاد محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و ی در توی‌تر خود به این مسأله اعتراض کرده است. /ایلنا

بیطرف از نامزدی شهرداری تهران کنار رفت

حبیب‌الله بیطرف اعلام کرد: هیچ گاه کاندیدای سمت شهردار تهران نبوده است

در متن پیام حبیب‌الله بیطرف آمده است؛
با سلام و احترام؛
بدینوسیله به آگاهی میرسانم که اینجانب حبیب الله بیطرف ، هیچگاه امادگی خود را برای سمت شهردار تهران به اعضای محترم شورای پنجم اعلام ننموده ام و اکنون ضمن تشکر از حسن نظر منتخبین محترم پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، انصراف خود را از کاندیداتوری شهرداری تهران اعلام می‌کنم پروردگار متعال توفیق روز افزون همه عزیزان را خواستارم.

واکنش مشاور روحانی به اشتباه تلویزیون

حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیما با انتشار مطلب و عکسی در اینستاگرامش خبر داد که بخش خبری ساعت 19 شبکه یک صداوسیما، شامگاه چهارشنبه 28 تیر در زیرنویس معرفی محمدجواد ظریف، او را وزیر امور خارجه آمریکا معرفی کرده است. حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور پس از جدیدترین اشتباه تلویزیون در درج زیرنویس در اینستاگرام خود خوشت: امیدوارم قصدی در کار نبوده باشد و دوستان سریع و رسما عذر خواهی کنند و به فرد خاطی هم تذکر جدی داده شود. /نامه نیوز

کشف سرنخ‌های جدید درباره قتل «آتنا اصلانی»

نماینده مردم اردبیل در مجلس از کشف سرنخ‌های جدیدی درباره قتل آتنا اصلانی خبر داد. صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت جریان قتل آتنا اصلانی که چندی پیش در فارس‌آباد استان اردبیل اتفاق افتاد، اظهار داشت: این حادثه باعث تأسف همه ما شد و مجلس شورای اسلامی هم در این موضوع ورود کرده و به صورت جدی پیگیر است. وی افزود: قوه قضائیه هم به خوبی به این موضوع ورود کرد؛ البته دادستانی و دادگستری استان اردبیل هم به صورت جدی و به شدت این موضوع را بررسی می‌کند. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هم در مجلس پیگیر علل این حادثه هستیم و سرنخ‌های جدیدی در جریان این حادثه به دست آمده است که امیدواریم در نزدیکترین زمان، تمام ابعاد این موضوع مشخص شده و فرد خاطی به سزای اعمال خود برسد.

واکنش مبهم «نهاوندیان» به حضور در دولت آینده

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به اینکه آیا شما در دفتر روحانی در دولت آینده حضور ، محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای کابینه دوازدهم نهایی شده اند، گفت: انشاءالله خبرها هارا خواهید شنید. وی در پاسخ به اینکه آیا شما در دفتر روحانی حضور خواهید داشت اظهار داشت: موفق باشید!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی