بازدید 5939

کمیته ای درفدراسیون که بعدازیک زن 6سال بدون رئیس مانده!

اینکه اختیارات تام مدیریتی کمیته مورد نظر به رئیس دپارتمان تفویض شود و ساختاری که اساسنامه روی آن تاکید دارد شکل نگیرد ابهامی است که جامعه فوتبال انتظار دارد مدیران فدراسیون درباره آن پاسخ بدهند
کد خبر: ۷۱۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 21 July 2017
کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال سال‌های سال است که بدون رئیس فعالیت می‌کند!

به گزارش تابناک ورزشی ، در هیچ مجموعه‌ای نتیجه و موفقیت نباید عاملی برای عدم اجرای درست قوانین باشد، اما انگار در فدراسیون فوتبال چنین شرایطی وجود ندارد!

در سال‌های اخیر تیم ملی فوتبال ساحلی ایران موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرده و حالا از این تیم به عنوان سومین قدرت برتر دنیا نام برده می‌شود. شرایط برگزاری لیگ برتر فوتبال ساحلی هم با تغییرات بسیار مثبتی در سال‌های اخیر در دو بخش مردان و زنان همراه بوده و پویایی لیگ‌های مختلف تاثیر بسیار زیادی در موفقیت‌های فوتبال ساحلی ایران داشته است.

کمیته ای درفدراسیون که بعدازیک زن 6سال بدون رئیس مانده!

با این وجود نکته قابل توجه درباره کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال که اداره این رشته را در اختیار دارد این است که  بدون رئیس در سال‌های اخیر فعالیت داشته است!

پریا شهریاری یکی از موفق‌ترین مدیران فوتبال ایران در سال‌های گذشته بدون هیچ تردیدی نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت‌های فوتبال ساحلی ایفا کرده است. او از سال 1390 در زمان ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال به سمت ریاست دپارتمان فوتبال ساحلی منصوب شد و تا به امروز در شرایطی این پست را در اختیار داشته که مدت هاست کمیته فوتبال ساحلی بدون رئیس اداره می‌شود!

طبق قوانین صریح اساسنامه فدراسیون کمیته فوتبال ساحلی از یک رئیس و چند عضو تشکیل شود که بنا به دلایلی نا معلوم مدیریت فدراسیون‌تر جیح داده در ۶ سال گذشته هیچ رئیسی برای این کمیته انتخاب نکند.

کسب نتایج درخشان تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت‌های آسیایی، بین قاره‌ای و اخیرا کسب مقام سومی در جام جهانی البته باعث شده این ایراد‌های قانونی نادیده گرفته شود. به هر صورت اینکه اختیارات تام مدیریتی کمیته مورد نظر به رئیس دپارتمان تفویض شود و ساختاری که اساسنامه روی آن تاکید دارد شکل نگیرد ابهامی است که جامعه فوتبال انتظار دارد مدیران فدراسیون درباره آن پاسخ بدهند.

این شرایط بسیار خوب فوتبال ساحلی، نیاز به حمایت‌های ویژه و داشتن یک تیم مدیریتی قدرتمند دارد ولی کماکان مثل سال‌های گذشته پریا شهریاری به عنوان رئیس دپارتمان با کمک برادرش، اکثر کار‌ها را خودشان انجام می‌دهند! حتی برگزاری لیگ که طبق مواد صریح اساسنامه باید تحت نظر نایب رئیس دوم و سازمان لیگ باشد.

به نظر می‌رسد که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم نسبت به این تخلف قانونی صورت گرفته کوتاهی داشته است و باید دید در نهایت این ایراد بزرگ برطرف خواهد شد یا خیر.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل