بازدید 15800
۷

پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز

کد خبر: ۷۱۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 22 July 2017
یک ژیمناست ایرانی مقیم آلمان، برای بازگشت به ایران، روشی متفاوت را انتخاب کرد. وی در سفری ۵۷۳ روزه فاصله شهر آخن آلمان تا تهران را پیاده و به همراه چرخ ژیمناستیک خود طی کرد و تصمیم دارد این چرخ ژیمناستیک را به موزه هنرهای معاصر اهدا کند.

به گزارش تسنیم، شاهین سادات‌الحسینی، ژیمناست و هنرمند مقیم آلمان که اکنون پس از 33 سال به ایران بازگشته درباره اقدام خود به تسنیم می‌گوید: پس از 33 سال فرصت بازگشت به کشورم فراهم شد و این بازگشت برایم آن‌قدر ارزشمند بود که تصمیم گرفتم آن را به جای هواپیما با استفاده از وسیله‌ای که سال‌هاست با آن کار می‌کنم و به هنرجوهایم آموزش می‌دهم تجربه کنم: چرخ ژیمناستیک.

وی ادامه می‌دهد: سختی‌ها، تجربه‌ها و لذت‌های این سفر به مراتب از آنچه در تصور داشتم بیشتر بود. از زمانی که شهر آخن آلمان را به مقصد تهران ترک کردم 573 روز می‌گذرد و اکنون که به تهران رسیدم قصد دارم چرخه ژیمناستیکم را به عنوان یک ایرانی که برای بازگشت به ایران روشی متفاوت را انتخاب کرده به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کنم.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، چرخه ژیمناستیک (Wheel gymnastics) دستگاه ورزشی است متشکل از دو چرخ، که توسط 6 میله متصل به هم متصل شده‌اند. بسته به جثه ژیمناست، قطر چرخ بین 130 و 245 سانتی‌متر و وزن آن بین 40 و 60 کیلوگرم متفاوت است. چرخه ژیمناستیک (به آلمانی Rhönradturnen) در سال 1925 توسط اتو فایک در آلمان اختراع شد و یک سال بعد به ثبت رسید. در سال 1936 این ورزش در بازی های المپیک در برلین به نمایش گذاشته شد اما تا کنون به عنوان یک رشته المپیک شناخته نشده و استفاده از آن در آلمان متمرکز شده است.

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
ایول چه آدم باحالی
ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کجی زاید و کاستی درود به این همت بلند زاده ایران زمین
خدا قوت پهلوان
مرد حسابی اخه مگر تو بیکاری......یکی از اقوام ما که با هواپیما به شیراز رفته بود در انجا دوچرخه ای خرید و در بازگشت و در نزدیکی شهر اباده به دلیل گرانی هزینه های سفر مانند اب و غذا به شدت به زحمت افتاد و دوچرخه او نیز پنچر شد.او برای ما تعریف می کرد که مجبور شده تا شهر اصفهان دوچرخه اش را پیاده حمل کند و در انجا به چنان بدبختی افتاده بود که مجبور شد برای تامین اب و غذای خود و رسیدن به تهران دوچرخه ای را که نزدیک به یک میلیون تومان قیمت داشت به یک نفر از اهالی اصفهان به چیزی حدود تومان50000 بفروشد و با رنج زیاد خودش را به تهران برساند برساند.او هم اکنون در یک سوپر مارکت در پائین شهر تهران مشغول به کار است و در نزدیکی مغازه اش یک خانه بسیار کوچک خریده است.از انوقت تاکنون او به جز چند بار محدود مسافرت به قم و شهرهای نزدیک تهران دیگر جرات نکرده است به شهرهای دور کشور برود و هر گاه از او می خواهیم با ما به شیراز یا مثلا بندرعباس بیاید شدیدا مخالفت می کند.........این داستان را گفتم تا بدانید این اقا ریسک بسیار بالائی کرده است که از کشوری مانند المان انهم با ان فاصله تا شهری مانند تهران امده است.الان ما مدتی است که در یکی از شهرستان های جنوب کشور در استان فارس ساکن شده ایم و از اینجا تا بندر عباس با اتومبیل 3 ساعت راه است لیکن ما دیگر مانند گذشته جرات رفتن به بندرعباس را نداریم.من به عزیزان ساکن تهران یا سایر شهرهای میهن عزیزمان توصیه می کنم قبل از سفر به مناطق دوردست کشور مانند بندرعباس و شیراز و غرب و شرق اول تمام جوانب را در نظر بگیرند و خودشان را مانند ما و اقوام ما بیچاره نکنند.
درود به غیرت ومرامش......
دمش گرم
چرا مسولين فرهنگي، ورزشي هيچ استقبالي از اين موضوع نكردن كه يك ايراني كه نام ايران را يدك مي كشد و از كلي كشور اروپايي و آسيايي عبور كرده ( به روش خاص ) تا به ايران برسد، اين موضوع را پيگيري و از اين ايراني با غيرت و پر تلاش تقديري به عمل نياوردند؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر