بازدید 4229

اتهام ترامپ به نیویورک تایمز درباره البغدادی

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه روزنامه نیویورک تایمز را متهم کرد تلاش آمریکا را برای کشتن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش به شکست کشانده است.
کد خبر: ۷۱۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸ 22 July 2017
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه روزنامه نیویورک تایمز را متهم کرد تلاش آمریکا را برای کشتن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش به شکست کشانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ترامپ در صفحه خود در تویتر نوشت: نیویورک تایمز ورشکسته، تلاش ایالات متحده را برای کشتن البغدادی، تروریست تحت تعقیب با شکست مواجه کرد. وی این اقدام را نمونه ای از برنامه های بدخواهانه آنها (نیویورک تایمز) در زمینه امنیت ملی توصیف کرد.

ظاهرا ترامپ به سخنان ژنرال آمریکایی تونی توماس اشاره دارد که در کنفرانسی مطبوعاتی در کلرادو تایید کرد نیروهای ویژه آمریکایی در سال 2015 به سرکرده داعش بسیار نزدیک شده بودند ولی بعد از افشاگری های رسانه ها، رد او را گم کردند.

توماس افزود: این پیشرفتی بسیار خوب بود. ولی متاسفانه این موضوع حدود یک هفته بعد در یک روزنامه بزرگ داخلی فاش شد و دیگر این پیشرفت فایده ای نداشت.

وی افزود: ضروری است آنچه را انجام می دهیم به مردم آمریکا اطلاع دهیم. همچنین اذعان به آنچه که به شکلی جدی توانایی ما را برای عمل به وظایفمان مختل می کند، مهم است.

روزنامه نیویورک تایمز در ماه ژوئن 2015 مقاله ای منتشر کرد که در آن آمده بود نیروهای آمریکایی به اطلاعات زیادی دست یافته اند که به طور مفصل نحوه پنهان شدن سرکرده تکفیری ها را تشریح می کند. این مقاله به ویژه به استفاده سرکردگان تکفیری ها از زنانشان برای مبادله پیام بین خود اشاره کرد.

نیویورک تایمز روز شنبه از کاخ سفید خواست درباره پیام تویتری ترامپ توضیح دهد. این روزنامه اعلام کرد: اگر منظور رئیس جمهور، مقاله ای بود که در سال 2015 منتشر شد، پنتاگون هیچ اعتراضی به این روزنامه پیش از انتشار این مقاله در سال 2015 نکرد و تاکنون هیچ شکایت علنی از هیچ مسئول آمریکایی شنیده نشده است.

این نخستین بار نیست که ترامپ به نیویورک تایمز و شبکه سی ان ان و روزنامه واشنگتن پست حمله می کند. جالب این که ترامپ این هفته مصاحبه اختصاصی طولانی با نیویورک تایمز انجام داد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد البغدادی همچنان زنده است هرچند گزارش های متعددی درباره کشته شدن او منتشر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر