بازدید 12116
۹

تقاضای پرداخت تفاضل دیه قاتل آتنا از بیت‌المال

کد خبر: ۷۱۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 24 July 2017
یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت تفاضل دیه قاتل آتنا از سوی دستگاه قضایی برای قصاص وی و اصلاح قانون در موارد مشابه شد.

به گزارش ایسنا، طیبه سیاوشی اظهار کرد: موضوع پرداخت تفاضل دیه زن و مرد در شرایطی که مرد قاتل یک زن است فقط در فقه امامیه و شیعه وجود دارد که این تفاضل دیه باید از سوی خانواده زن پرداخت شود تا مرد قاتل قصاص شود.

وی افزود: در مورد اخیر آتنا اصلانی قاعدتا با توجه به اینکه احساسات جامعه جریحه‌دار شده و این جنایت موجب بر هم زدن نظم و امنیت عمومی شده است ما می‌خواهیم که ریاست قوه قضاییه تفاضل دیه را از محل بیت‌المال پرداخت کنند تا طبق درخواست خانواده آتنا قاتل قصاص شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: ما معتقدیم قانون مجازات اسلامی در این زمینه نیاز به اصلاح دارد تا در موارد مشابه اگر زنی مورد تجاوز و قتل از سوی یک مرد قرار گرفت شرط پرداخت تفاضل دیه برای قصاص قاتل حذف شود و قاتل بدون دریافت تفاضل دیه از سوی خانواده مقتول مورد قصاص قرار گیرد.

سیاوشی در پایان گفت که فراکسیون زنان مجلس حذف تفاضل دیه برای موارد مشابه را در قالب اصلاح قانون مجازات اسلامی پیگیری خواهد کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۹
برای حل این مشکل نیازی به پرداخت تفاضل دیه نیست ، چون این متهم از جنبه عمومی جرم اگه مورد محاکمه قرار بگیره ، میتونه حکمش فساد روی زمین باشه که مجازاتش اعدام هست. در این صورت نیازی به پرداخت تفاضل دیه هم نیست چون به جای حکم قصاص ، حکم اعدام اجرا میشه.
پس دیه تجاوز چی میشه؟

حکم تجاوز چیه؟
واقعا مسخره است تفاضل دیه در همچین موردی واقعا بی معنیه
این حداقل کاری هست که دستگاه قضا می تونه انجام بده.

خداییش این قانون نیاز به اصلاح داره، این قانون مربوط به زمانی هست که وظیفه مرد تامین معیشت خانواده بود و اقعا نان آور بودند الان که باز زندگی به دوش زنان هست و چه بسا بیشتر هم شده، وقتی مردی واقعا گناهکار هست چه لزومی داره که این قانون رعایت بشه؟؟؟ اگر زنی نان آور خانواده باشد و بیگناه تجاوز و کشته بشه تکلیف چی هست؟

واژه "مرد" زیبنده هر مذکری نیست! (تابناک جان این جمله آخر رو حذف نکن)
واقعا کسی رو وکیل مردم کردیم که از ابتدایی ترین قوانین بی خبر هست، این قاتل حکمی که میگیره چندین بار قصاص و چندین بار اعدام هست احتمالا، و نیازی به پرداخت تفاضل دیه نخواهد بود.
مگر حکم تجاور به تنهایی، اعدام نیست؟ حالا چرا وقتی تجاوز با قتل همراه شده بحث دیه پیش می آید؟
اول از همه هر چه زودتر با رعب و وحشت و زجر و شکنجه اعدامش کنید بعد به تقاضل دیه و چیزهای دیگه رسیدگی کنید
من یک پیشنهاد بهتر دارم خانواده اتنا یک شماره حساب اعلام کنند تا مردم سراسر کشور تفاضل دیه که هیچ صد برابر انرا واریز کنن تا هرچه زودتر این شیطان به سزای اعمالش برسد و الباقی پول هم جهت بنیاد خیریه ای بنام اتنا و کیمیا و ستایش و ... مظلوم تاسیس شود.
نصب چرخ چوبی بر روی بنز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها