بازدید 5516

شرایط حج تمتع امسال متفاوت است

کد خبر: ۷۱۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹ 25 July 2017
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی؛ شرایط حج امسال را متفاوت دانست و گفت: با شعار جدابودن حج از روابط سیاسی 2 کشور ایران و عربستان و با توافق وزیر حج و زیارت کشور مقصد، توانستیم امکان اعزام حجاج به تمتع را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر شامگاه دوشنبه در همایش مدیران، معاونین، کارگزاران، روحانیون، معین و معینه کاروان های اهل سنت و تشیع استان گلستان در گرگان اظهار داشت:با توجه به قطع روابط سیاسی دو کشور، کار برای همه ما سخت است، اما نباید بگذاریم تا سختی کار برای حجاج و زائرین بیت الله الحرام نگرانی ایجاد کند.
 
وی یادآور شد: وظیفه ما دعوت کردن مردم به صبر، حوصله و آرامش و ایستادگی در برابر تندروی ها و افراطی گری هاست، زیرا تندروی نتیجه ای جز مسلمان کشی، خروج از اسلام و مسائلی از این قبیل ندارد که نمونه آن را در کشورهای سوریه، عراق و یمن مشاهده می کنیم.
 
حجت الاسلام قاضی عسگر عنوان کرد: فرار و ورود آوارگان و پناهندگان از برخی کشورهای اسلامی به کشورهای اروپائی در حالی است که آنان سعی دارند، مسلمانان پناه جو را به سمت دین مسیحیت بکشانند و این یکی از اهداف و برنامه های داعش است و در این راستا، اهل سنت بیشتر در معرض آسیب و خطر قرار دارند.
 
وی؛ فتنه داعش را خطرناک بیان کرد و افزود که جمهوری اسلامی موفق شد در برابر این فتنه ایستادگی کند، اما مسائل فکری به راحتی از بین نمی رود و همین مساله را باید بیش از گذشته مد نظر قرار دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین گفت که امسال شرایط حج به دلیل هجمه های داخلی و خارجی و مساله سال 94مسجدالحرام و منا؛ حساس است و یک نوع نگرانی در مردم ایجاد شده و اگر امسال برای اعزام رایزنی و اقدام نمی کردیم، معلوم نبود در آینده چه اتفاقاتی رخ دهد.
 
وی تاکید کرد که توافق نامه بین حج و زیارت ایران و وزارت حج و زیارت عربستان، براین اساس است که زائرین و حجاج ایرانی بدون ایجاد حساسیت بروند و برگردند و 2 کشور در این راستا ملزم به رعایت و اجرای توافق نامه هستند.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: متاسفانه جریان و جریاناتی در کشور 'کمپین به حج نمی رویم' راه انداخته اند که در پشت آن مسائلی از قبیل ضربه زدن به اعتقادات و دین از سوی افرادی است که از کشور فراری بوده و اعتقادی به مسائل دینی ندارند.
 
به گفته وی؛ عوامل کاروان ها با تشکیل گروه های فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل نیروهای خود و زائرین در راستای هرچه باشکوه تر برگزارشدن این مراسم و اجرای برنامه های فرهنگی مختلف تلاش کنند تا حجاج نگرانی نداشته و فکر و ذهن آنان تنها درجهت معنویت و استفاده و بهره از حضور در سرزمین وحی متمرکز باشد.
 
سرپرست حجاج ایرانی با یادآوری 2 فاجعه منا و مسجدالحرام و بیان اینکه متاسفانه القاء قتلگاه بودن عربستان در اذهان عمومی یکی دیگر از دسیسه ها و برنامه های دشمن است، گفت: حج سال 94 یک حج استثنائی بود، اما آرامش حجاج به خصوص در زمان رفتن به فرودگاه، بدرقه و استقبال باید برقرار باشد.
 
وی تصریح کرد: زائرین مراقب مسائل امنیتی و سیاسی و فرقه ای باشند، زیرا دشمن در این شرایط نهایت استفاده و بهره را می برد تا جنگ فرقه ای شیعه و سنی به راه بیاندازد، اما باید دست به دست هم دهیم تا توطئه ها و برنامه های آنان برای تفرقه افکنی بی نتیجه بماند.
 
حجت الاسلام قاضی عسگر درخصوص بحث مچ بندها نیز اظهار داشت که از چندین سال پیش برای کنترل بیشتر زائرین به فکر طرحی همراه با تکنولوژی روز دنیا بودیم که امسال موفق به این کار شدیم، این مچ بندها توسط نرم افزارها و برنامه های گوشی های اندروید قابل خواندن و قرائت است و در آن اطلاعات کامل زائر و حتی مسائل درمانی وی وجود دارد.
 
وی ادامه داد: حج را نبایستی فرقه‌ ای نگاه کرد و تاکید ما در سفر حج حفظ وحدت شیعه و سنی و تمام مسلمانان جهان است و ملت ایران اسلامی پرچم دار وحدت در جهان است.
 
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان نیز گفت: امسال در استان با توجه به تاخیری که در اجرای حج داشتیم، سهمیه بیش از 2 برابر افزایش داشته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین عباس داروئی از حضور 88 روحانی، معین و معینه در 49 کاروان استان گلستان در حج امسال خبر داد و تصریح کرد: مدیران و روحانیون زبده، باتجربه و باتوان علمی بالا امسال در کاروان ها حضور دارند.
 
امسال 6 هزار و 645 نفر گلستانی در قالب 49 کاروان به حج تمتع اعزام می‌ شوند و نزدیک به 250 نفر عوامل اجرایی، حجاج استان را همراهی می کنند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر