بازدید 13124
سود سهام عدالت برای 49 میلیون نفر از پیش بینی‌ها فراتر رفت

آخرین اخبار از سود سهام عدالت

در حالی که طی ماه های گذشته سود سهام عدالت 90 هزار تومان و حتی کمتر برآورد شده بود، روز گذشته، رئیس کل سازمان خصوصی سازی میزان سود هر سهم از سهام عدالت را 125 هزار تومان اعلام کرد و توضیح داد که با برگزاری مجامع سه شرکت باقیمانده و تقسیم سود توسط آنها این رقم به 150 هزار تومان خواهد رسید.
کد خبر: ۷۱۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 26 July 2017
خراسان نوشت: 
 
در حالی که طی ماه های گذشته سود سهام عدالت 90 هزار تومان و حتی کمتر برآورد شده بود، روز گذشته، رئیس کل سازمان خصوصی سازی میزان سود هر سهم از سهام عدالت را 125 هزار تومان اعلام کرد و توضیح داد که با برگزاری مجامع سه شرکت باقیمانده و تقسیم سود توسط آنها این رقم به 150 هزار تومان خواهد رسید.
 
طبق گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، رئیس کل این سازمان دیروز در نشستی خبری توضیح داد که تاکنون از 49 شرکت در سبد سهام عدالت که قیمت گذاری قطعی آنها انجام شده، 46 شرکت به مجمع رفته اند. به گفته وی از این تعداد 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده اند و 16 شرکت دیگر هم به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده اند. حسینی سود تقسیمی مجامع 30 شرکت را 3 هزار و 345 میلیارد تومان اعلام کرد و درباره میزان سود دریافتی صاحبان سهام عدالت گفت: به آن دسته از مشمولانی که سهام عدالت آنها از محل تخفیفات ارائه شده و تسویه داوطلبانه اقساط، یک میلیون تومان ارزش دارد، 125 هزار تومان سود تعلق می گیرد. وی افزود: پیش بینی می شود با برگزاری مجمع سه شرکت باقی مانده سود دریافتی سهام عدالت از شرکت ها در مجموع به بیش از 4 هزار میلیارد تومان برسد که در این صورت به هر مشمول بیش از 150 هزار تومان سود خواهیم داد. وی ادامه داد: یعنی هر خانوار 5 نفره 750 هزار تومان سود می گیرد که البته این سود برخلاف یارانه به حساب خود مشمول واریز می شود و تمامی سودها به حساب سرپرست خانوار واریز نخواهد شد.پوری حسینی همچنین توضیح داد که سود بر اساس میزان ارزش سهام عدالت تقسیم می شود. مثلا اگر ارزش سهمی 530 هزار تومان است و مابقی آن را پرداخت نکند، فرد فقط 53 درصد از سود 125 هزار تومانی یعنی حدود 65 هزار تومان را دریافت خواهد کرد. وی درباره زمان واریز سود نقدی میان مشمولان گفت: فعلا نمی توان زمان دقیقی برای این کار مشخص کرد.

طبق بررسی های خراسان، سه شرکتی که هنوز مجمع برگزار نکرده اند عبارتند از: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک صادرات و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس. در این میان بیشترین امید برای سودآوری به هلدینگ خلیج فارس است. 40 درصد از 50 میلیارد سهم این شرکت در اختیار سهام عدالت است که با تقسیم سود حدود 30 تا 40 تومانی به ازای هر سهم، حدود 600 تا 800 میلیارد تومان به سود سهام عدالت افزوده خواهد شد. کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز با توجه به تعدیل منفی 50 درصدی در سود سال 95، ممکن است مثل سال گذشته سودی تقسیم نکند. مجمع این دو شرکت مهرماه برگزار خواهد شد. بانک صادرات هم که مدت هاست به دلیل مشکلات مالی و حسابداری مجمع برگزار نکرده، برای سال 95 و 96 زیان خالص پیش بینی کرده است و به یقین سودی تقسیم نخواهد کرد. به این ترتیب نمی توان به سود بیشتر از 4 هزار میلیاردی برای کل سهام عدالت و سود 150 هزار تومانی برای هر سهم امیدوار بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر