بازدید 2121

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه: آزادی مطبوعات در ترکیه وجود ندارد

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه با اشاره به برگزاری دادگاه 17 روزنامه‌نگار و مدیران اجرایی روزنامه جمهوریت اعلام کرد: هیچگونه آزادی مطبوعات در ترکیه وجود ندارد.
کد خبر: ۷۱۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 26 July 2017
رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه با اشاره به برگزاری دادگاه 17 روزنامه‌نگار و مدیران اجرایی روزنامه جمهوریت اعلام کرد: هیچگونه آزادی مطبوعات در ترکیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، کمال قریچداراوغلو با اشاره به صد و نهمین سالگرد روز آزادی مطبوعات ملی گفت: این روز ملی صد و نه سال پیش نامگذاری شد. زیرا سانسور در مطبوعات لغو شد. این در حالی است که اکنون روزنامه‌نگاران روزنامه جمهوریت نمی‌توانند این روز را جشن بگیرند. در ترکیه هیچ گونه آزادی مطبوعات وجود ندارد.

وی ادامه داد: روزنامه‌ای که سالها خود علیه سازمان‌های تروریستی مانند فتو مبارزه کرده است، اکنون نویسندگانش به اتهام ارتباط با این سازمان در بازداشت هستند. این روند غیر منطقی است. من امیدوارم که عدالت اجرا شود و آنها آزاد شوند.

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه از روند قضایی علیه این روزنامه‌نگاران انتقاد کرد و گفت: با این روزنامه‌نگاران به گونه‌ای برخورد می‌شود مثل اینکه آنها عضو سازمان فتو هستند.

جلسات دادگاه این روزنامه‌نگاران تا چند روز آینده ادامه دارد.

این روزنامه‌نگاران متهم به همکاری با سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید مخالف دولت ترکیه) از اکتبر سال گذشته تحت وضعیت فوق‌العاده که پس از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ اعمال شد، بازداشت شدند.

در حال حاضر اپوزیسیون ترکیه نگران است که این بازداشت شدگان تا ۴۳ سال زندان محکوم شوند.

روزنامه "جمهوریت" یکی از مهمترین روزنامه‌های اپوزیسیون ترکیه است که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های این کشور دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان