بازدید 4398

حکم دادگاه عالی اروپا علیه حماس

کد خبر: ۷۱۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 26 July 2017
دادگاه عدالت اروپا که عالی ترین دادگاه اروپایی محسوب می شودروزچهارشنبه با صدورحکمی معرفی گروه مقاومت اسلامی فلسطینی 'حماس' به عنوان گروهی به زعم این اتحادیه 'تروریستی' را تایید کرد.

به گزارش منابع خبری اروپایی، رای امروز دادگاه عدالت اروپا در پی یک جدال حقوقی طولانی صادر شد که طی آن 'دادگاه عمومی' اروپا در سال 2014قرار گرفتن نام حماس در فهرست تروریستی را به چالش کشیده و خواستار لغو تحریمها علیه این گروه فلسطینی شده بود. حماس که کنترل نوار غزه را در اختیار دارد از سال 2001 مشمول منع مسافرتی گسترده و توقیف دارایی ها بوده است.
 
قضات دادگاه عمومی اروپا درسال 2014 استدلالهای مطرح شده مبنی بر اینکه رای اتحادیه اروپا علیه حماس بر اساس منابع دست دوم است و نتیجه تحقیقات مستقل نبوده است را پذیرفتند اما 'شورای اروپا' در برابر حکم آن دادگاه درخواست تجدیدنظر کرده بود.
 
یک سخنگوی دادگاه عدالت اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: گروههایی که خطر دخالت آنها در فعالیتهای تروریستی وجود دارد در این فهرست قرار می گیرند و شورای اروپا از لحاظ حقوقی ملزم به انجام تحقیقات مستقل نیست.
 
دراین حال اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور پیامی از حکم دادگاه عدالت اروپا استقبال کرد. در پیام توییتری نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی آمده است: اتحادیه اروپا همچنان حماس را یک سازمان تروریستی می داند و تدابیر اتخاذ شده برای محدود کردن فعالیتهای آن به قوت خود باقی است.
 
نمایندگی اتحادیه اروپا افزود: از حکم دادگاه عدالت اروپا که وجاهت قانونی معرفی شدن حماس تا سال 2014 را تایید کرد استقبال می کنیم (این حکم ربطی به معرفی شدن کنونی حماس ندارد.)
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار