بازدید 3473

قاضی عسکر: عزت حج، شکستنی نیست

کد خبر: ۷۱۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 27 July 2017
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: عده ای تلاش می کنند تا عزت حج را بشکنند اما عزت حج شکستنی نیست و مسلمانان اجازه نخواهند داد این عزت تحت تاثیر القائات دشمنان اسلام از بین برود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید علی قاضی عسکر ' شامگاه پنجشنبه در همایش مدیران، معاونین، کارگزاران، روحانیون، معین و معینه کاروان های حج استان اصفهان افزود: حج امسال بصورت بی سابقه ای مورد هجمه قرار گرفت و عده ای مزدور خارج نشین با راه اندازی کمپین هایی در شبکه های مجازی و انتشار مطالبی دروغ در فضای مجازی قصد جلوگیری از مشارکت ملت مسلمان ایران در مناسک حج داشتند. 

وی افزود: با تلاش وزارت اطلاعات اثبات شد که در پشت پرده این فعالیت ها، یک جریان مرموز در خارج از کشور وجود دارد و متاسفانه عده ای نا آگاه و ساده لوح در داخل کشور این القائات را باور کرده و اقدام به نشر آنها کردند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: براساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که گرداننده اصلی کمپین ' نه به حج ' یکی از کارمندان سابق و مزدور سفارت ایران در فنلاند می باشد که سال ها قبل به این کشور پناهنده سیاسی شده است. 

وی افزود: این آدم مزدور کمپین ' نه به حج ' راه اندازی کرده و از ملت ایران خواسته است به حج نروند و با انتشار مطالب غیر واقعی در فضای مجازی، قصد ایجاد رعب و ترس در بین حجاج ایرانی داشته است. 

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: متاسفانه برخی از خطیبان نیز تحت تاثیر این فعالیت های ضد دین قرار گرفتند و درباره حج اطلاعات غلط به مردم دادند. 

وی افزود: این افراد اکنون مرتکب گناه بزرگ خود شده اند و درصدد جبران اشتباه خود هستند اما مسائل فکری براحتی از بین نمی رود و این مساله باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد تا در دام دشمنان اسلام گرفتار نشویم. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه حج یک واجب شرعی است، گفت: مگر واجب شرعی جایگزین دارد که بخواهیم عمل دیگری را جایگزین آن کنیم؟.

وی گفت: براساس آمار، حدود هفت میلیون ایرانی سالیانه برای تفریح به خارج از کشور می روند، چرا این کمپین های ضد دین تنها از چند هزار حجاج خواسته اند هزینه سفر خود را به امور دیگر اختصاص دهند و از هفت میلیون نفر که پول خود را برای تفریح در ترکیه، دبی، تایلند و دیگر کشورها هزینه می کنند نمی خواهند تا این هزینه را برای فقرا هزینه کنند. 

حجت الاسلام قاضی عسکر بااشاره به اینکه حادثه منا در سال 94 دستاویزی برای دشمنان جهت هجمه به حج شده است، گفت: براساس توافقاتی که با وزارت حج عربستان کرده ایم از آنها خواسته ایم تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود و برای ورود و خروج زائران ایرانی برنامه زمانبندی اعلام کنند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درباره دستبندهای الکترونیکی نیز گفت: بعثه مقام معظم رهبری از 10 سال پیش در تدارک تهیه ابزاری برای آگاهی از وضعیت حجاج پس از ورود به عربستان بود که این دستبندهای مچی الکترونیکی توسط شرکت ' صا ایران' در شیراز ساخته شد اما عده ای به دروغ و با نیات خاص، عنوان کردند که این دستبندها ساخت رژیم صهیونیستی است. 

وی روابط سیاسی ایران و عربستان را بر امور حج و حجاج ایرانی بی تاثیر دانست و تصریح کرد: سازمان حج و زیارت و نماینده ما در عربستان با وزارت حج عربستان توافق کردند که روابط سیاسی دو کشور از امور حج جدا باشد و تحت هر شرایطی عربستان به حجاج ایرانی خدمات رسانی کند. 

حجت الاسلام قاضی عسگر اضافه کرد: عربستان سعودی پذیرفت که مسائل سیاسی دو کشور در امور حجاج ایرانی در این کشور بی تاثیر باشد. 

وی با بیان اینکه شورای امنیت ملی و مسئولان بلندپایه نظام، توافق انجام شده بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان را تایید کرده اند، گفت: رفتن به حج تصمیم شخصی من نیست بلکه تصمیم نظام است. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به صدور ویزای الکترونیکی برای حجاج کشورمان گفت: تاکنون بیش از 30 هزار ویزای الکترونیکی برای حجاج ایرانی صادر شده و ایران اولین کشوری است که ویزای حج الکترونیکی دریافت کرده است. 

وی همچنین با اشاره به لغو پروازهای هواپیمایی سعودی به ایران از سوی عربستان سعودی گفت: حدود نیمی از پروازهایی که قرار بود هواپیمایی عربستان سعودی برای حمل و نقل حجاج ایران انجام دهد را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد داد و این هزینه از کشور خارج نمی شود. 

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین به برگزاری مراسم های معنوی ویژه حجاج ایران که پیش از این از سوی عربستان با محدودیت هایی مواجه بود، اشاره کرد و گفت: براساس توافق امضا شده با وزارت حج عربستان، برگزاری گردهمایی و مراسم دعا در محل اسکان حجاج ایرانی بلامانع است. 

وی با اشاره به اینکه ' حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی ' شعار حجاج ایرانی است از حجاج خواست در جریان سفر حج از انجام رفتارهایی که موجب تفرقه در امت اسلام می شود، خودداری کنند. 

از استان اصفهان پنج هزار و 750 نفر در قالب 41 کاروان برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند. 

22 کاروان مدینه قبل و 19 کاروان مدینه بعد هستند که پیش از اعزام طی 10 جلسه آموزش های لازم درخصوص انجام مناسک حج و دیگر قانون و مقررات مربوطه را فرا می گیرند. 
جلسات آموزشی زائران سرزمین وحی و مشارکت کنندگان در حج ابراهیمی امسال از ابتدای ثبت نام آغاز شده و تا یک هفته پیش از اعزام ادامه می یابد.

امسال 85 هزار و500 زایر ایرانی در قالب 600 کاروان با 335 پرواز برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند. 

از 335 پرواز، مقصد ١٧٩ پرواز مدینه و ١٥٦پرواز, جده است.

عملیات انتقال زایران ایرانی به عربستان از 9 مرداد با اعزام نخستین کاروان آغاز می شود و آخرین گروه زایران ایرانی نیز سوم مهر به کشور باز می گردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان