بازدید 11208
۲
نتیجه دو بازی روز افتتاحیه با گل های دقیقه نود تغییر کرد؛

لیگ هفدهم با برد آسان و صدرنشینی پرسپولیسِ ده نفره، آغاز شد/گل آفساید و اخراج اشتباه!

پرسپولیس، نخستین پیروز لیگ هفدهم لقب گرفت. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، با ارایه یک بازی هجومی، نخستین سه امتیاز خانگی را به حساب خود واریز کرد و با توجه به نتایج سه دیدار دیگر روز نخست فصل جدید، صدرنشین شد. نفت تهران و استقلال خوزستان، دو تیم بحران زده مالی هم میهمانان خود را شکست دادند. نکته جالب روز نخست، گل های دقیقه نود در دو مسابقه و تغییر نتیجه در لحظات پایانی بود.
کد خبر: ۷۱۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 27 July 2017
تیم فوتبال پرسپولیس توانست از نخستین دیدارش در لیگ هفدهم به سه امتیاز خانگی دست یابد و نخستین تیم پیروز فصل جدید لیگ برتر لقب بگیرد. در سایر دیدارها هم استقلال خوزستان با گل دقیقه نود، تراکتور را شکست داد و نفت تهران ـ که تنها چهار روز تمرین کرده بود ـ از سد سپیدرود گذشت. ذوب آهن هم در خانه سیاه جامگان، دقیقه نود پیروزی را از دست داد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان از ساعت 21:05 امشب (پنجشنبه) با پنج دقیقه تأخیر در هفته نخست هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که پرسپولیس با برتری دو بر صفر، نخستین دیدار خود را پشت سر گذاشت.

لیگ هفدهم با بردآسان پرسپولیس۱۰نفره آغازشد/گل آفساید و اخراج اشتباه!

وحید امیری در دقیقه نهم و شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 55 این مسابقه توانستند برای پرسپولیس گلزنی کنند. علی علیپور نیز در دقیقه 70 این بازی با لگد کردن پای مدافع فولاد و دریافت کارت زرد دوم به طور سخت گیرانه ای از زمین مسابقه اخراج شد تا پرسپولیس ده نفره شود اما حریف جنوبی، زور چندانی برای فشار به دروازه میزبان نداشت.

گل نخست پرسپولیس توسط وحید امیری در شرایطی به ثمر رسید که پیش از به ثمر رسیدن این گل مهدی طارمی در موقعیت آفساید قرار داشت؛ اما تسلط پرسپولیس به فولاد در حدی بود که اعتراض چندانی بابت این گل گریبان داور بازی را نخواهد گرفت. در این مسابقه برانکو ایوانکوویچ از شجاع خلیل زاده خرید تازه تیمش برای نخستین بار در لیگ بصورت فیکس استفاده کرد و گل دوم هم با ضربه سر این مدافع آماده به تور نشست. در ادامه منشا و شایان مصلح را در نیمه دوم به میدان آورد.


ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی (شایان مصلح - 86)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان (کمال کامیابی‌نیا - 78)، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی (گادوین منشا - 81).

ترکیب فولاد خوزستان: حامد لک، عبدالله کرمی، ایوب والی، عبدالله ناصری، احمد عبدالله‌زاده، یوسف وکیا (هیثم هاشمی - 68)، فرزاد جعفری، هادی حبیبی‌نژاد (رضا دهقان - 72)، علی‌اصغر عاشوری، ایمان مبعلی و مهدی رحیم زهیوی.

شرح گل ها

پرسپولیس 1 - فولادخوزستان0(دقیقه 8): حملات همه جانبه پرسپولیس در دقیقه 8 نتیجه داد و وحید امیری، اولین گل پرسپولیس را در فصل هفدهم به ثمر رساند. در یک حمله پاس مسلمان به طارمی رسید اما توپی که مدافع فولاد از روی پای طارمی زد را علی علیپور از فاصله نزدیک به تیر دروازه کوبید. توپ برگشتی را وحید امیری از گوشه زمین به سمت دروازه شلیک کرد که بعد از برخورد به ایوب والی کمانه کرده و وارد دروازه فولادی ها شد.
 
پرسپولیس 2 - فولادخوزستان0شجاع خلیل زاده دقیقه (53): پرسپولیس نیمه دوم را با فشار از جناح چپ توسط وحید امیری آغاز کرد و درنهایت خیلی زود هم به گل رسید. شوت سنگین مسلمان را لک به کرنر فرستاد و همین کرنر که توسط مسلمان روی دروازه فرستاده شد و شجاع خلیل زاده روی تیردوم با پرشی بلند توپ را تبدیل به گل دوم پرسپولیس کرد.
 
دقایق کلیدی 

دقیقه 6: محسن ربیع‌خواه پاس بلندی را به پشت مدافعان فولاد ارسال کرد که علی علیپور پس از کنترل توپ، پاسی رو به عقب و عرضی برای هم‌تیمی‌های خود انداخت که شوت فرشاد احمدزاده با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 7: علی علیپور به دلیل تمارض در محوطه جریمه فولادی‌ها برای گرفتن پنالتی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 9: پاس صادق محرمی به داخل محوطه جریمه در رفت و برگشت به علی علیپور رسید که شوت این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی را وحید امیری تبدیل به گل کرد.

دقیقه 17: ایمان مبعلی دومین بازیکنی بود که از داور این دیدار کارت زرد دریافت کرد که علت آن تمارض به گرفتن خطا پشت محوطه جریمه پرسپولیس بود.

دقیقه 23: توپی که در محوطه جریمه فولادی‌ها بود توسط مدافعان این تیم دور شد که فرشاد احمدزاده ارتباط را با ضربه سر قطع کرد تا توپ در موقعیتی مناسب به مهدی طارمی برسد. مهاجم سرخپوشان نتوانست از موقعیت مناسبش بهره‌ای ببرد و سایه توپ را زد تا این فرصت گلزنی از دست برود.

دقیقه 26: ایمان مبعلی از پشت محوطه جریمه پرسپولیس شوتی غافلگیرکننده به سمت دروازه زد که این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 42: ارسال روی دروازه پرسپولیس موقعیت مناسبی برای مهدی رحیم‌زهیوی ایجاد کرد، اما تلاش این بازیکن برای رسیدن به توپ ثمری نداشت تا موقعیت خوب فولاد به این شکل از دست برود.

دقیقه 52: وحید امیری پرتاب اوت بلندی رو به محوطه جریمه فولاد انداخت که ضربه سر بازیکنان پرسپولیس در اختیار حامد لک قرار گرفت.

دقیقه 54: محسن مسلمان شوتی زمینی و محکم به سمت دروازه فولاد زد که لک توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 55: ارسال محسن مسلمان از روی نقطه کرنر با ضربه سر محکم شجاع خلیل‌زاده تبدیل به گل دوم پرسپولیس شد.

دقیقه 57: عبدالله ناصری، بازیکن فولاد از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 70: علی علیپور به دلیل خطا روی فرزاد جعفری، کارت زرد دوم را از محمدحسین زاهدی‌فرد دریافت کرد و کارت قرمز گرفت.

دقیقه 77: ارسال روی دروازه فولاد پس از رفت و برگشت به وحید امیری رسید که ضربه قیچی برگردان این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
 
 
 
 
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داوران نامتعادل ایران نیازمند درمان فوری هستند
علیپور می بایست با کارت قرمز مستقیم اخراج می شد می خواهید گل آفساید پرسپولیس رو با دروغ اخراج ناحق مهاجم این تیم ماستمالی کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان