بازدید 2304

زمزمه گرانی نان به ضرر دهک های کم در آمد تمام نشود

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت:زمزمه‌های گرانی نان به ضرر طبقه متوسط جامعه تمام نشود وامیدواریم در شرایط اقتصادی کنونی شهروندان، خبرها در زمینه گرانی نان واقعیت نداشته باشد.
کد خبر: ۷۱۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 29 July 2017
علی اکبری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  زمزمه گرانی نان در کشور،گفت: نان جزء کالاهای اساسی و غذایی شهروندان در هر سفره ای به شمار می آید و بطورکلی نان بیش از هرطبقه ای در دهک پایین جامعه طرفدار دارد؛ بنابراین با گرانی یکباره نرخ نان، آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی فراوانی به اقتصاد کشاورزان وارد می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بدون مطالعه و ملاحظه، گرانی نان در کشور کلید بخورد،تصریح کرد:افزایش نان بدون در نظر گرفتن  قدرت اقتصادی مردم هزینه های اجتماعی  برای ما در بردارد.

وی ادامه داد: تجربه نشان می دهد که گرانی یک کالا بر دیگر کالاهای زنجیره تولیدتاثیرگذار است و نگرانی دیگرما این است که همسو با گرانی نان اقلام وابسته به این کالا حیاتی نیز روند صعودی پیداکنند.

اکبری افزود: آزاد شدن نرخ نان آنطور که انتظار می رفت بر کیفیت نان تاثیر نگذاشته واین در حالی است که دو نرخی بودن نان ترفند مناسبی برای افزایش کیفیت نان به شمارمی آید، اما متاسفانه در عمل اجرایی این طرح نتوانسته ،رشدکیفیت نان را در  جامعه افزایش دهد.
وی ادامه داد: نان های صنعتی بدون برند وشناسنامه باید از  چرخه  تولید در کارگاه های  زیر زمینی  بدون مجوز خارج شوند زیرا این نان ها علاوه برهم ریختن تعادل بازار اقتصادی ،سلامت شهروندان را نیز به سوال می برد.

 اکبری افزود: هیچ‌گونه نظارتی بر وضعیت  بهداشتی تولید نان در گارگاه های زیر زمینی کشور وجود ندارد، بنابراین نمی توان مسئولیت تولید،نرخ و کیفیت این نوع از نان ها را به گردن کسی انداخت.

 عضوکمیسیون‌کشاورزی،آب و منابع طبیعی  مجلس ،یادآورشد:دولت با یارانه مانع گران رسیدن آرد به نانوایان  می شود و این در حالی است که افزایش  نرخ نان بدون برنامه کارشناسی شده  نمی تواند به هیج وجه اقتصاد معیشتی دهک پایین جامعه را تنظیم کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر