بازدید 3844

۷۰ هزار کولبر چشم انتظار تمهید مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ارسال طرح ساماندهی کولبران به هیات رئیسه مجلس طی هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 29 July 2017
رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره کمک 900 میلیاردی دولت به مرزنشینان و کولبران، افزود: واقعیت آن است که هفتاد هزار کولبر در مجموع مرزهای کشور وجود دارد که همین امر بر ضرورت ساماندهی آنها تاکید می کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث ساماندهی مبادلات مرزی یکسری تمهیداتی از سوی دولت در قالب یارانه در نظر گرفته شده که این یارانه را به مرزنشینان تا شعاع 20 کیلیومتر پرداخت می کنند به گونه ای که این افراد از عوارض گمرکی معاف شده و می توانند در ماه مبلغ مشخصی یارانه دریافت کرده تا کالای خود را از مالیات گمرک معاف کرده و آن را باقیمت کمتر در مغازه ها عرضه کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهمف تصریح کرد: از سویی دیگر قرار است بازارچه های مرزی نیز راه اندازی شود همچنین در بحث تولید نیز قرار است یکسری مواد اولیه را با معافیت گمرکی وارد کنیم که کولبران بتوانند آنها را حمل کرده و به کشور وارد کنند تا  این اقدام هم باعث رونق و اشتغال در بحث کولبری شده و هم برای مرزنشینان و کسبه درآمدزایی کند.

وی یادآور شد: ناگفته نماند این ساماندهی کولبران یکسری نواقصی دارد که در نظر داریم این نواقص را با طرح مجلس رفع کنیم تا برای کولبران شغل سالم ایجاد شده و هم با افزایش درآمد آنها شاهد امنیت شغلی کولبران باشیم و از این طریق چندین هزار فرصت شغلی را نیز به دست آوریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح ساماندهی کولبران در حال جمع بندی است و تلاش خواهیم کرد تا 15 مرداد آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر