بازدید 1928

کره‌جنوبی هم به فکر ارتقای زرادخانه اتمی خود افتاده است

کره جنوبی مدعی شده که برای امنیت خود در مقابل اقدامات کره شمالی به زرادخانه اتمی نیاز دارد.
کد خبر: ۷۱۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 30 July 2017
کره جنوبی مدعی شده که برای امنیت خود در مقابل اقدامات کره شمالی به زرادخانه اتمی نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کره جنوبی به دنبال انجام اقداماتی برای افزایش سایز و برد موشک‌های بالستیک خودش در پی افزایش آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی است.

واشنگتن به عنوان متحد اصلی سئول به صورت تاکتیکی موافقت کرده تا مذاکراتی را با کره جنوبی به منظور افزایش دسترسی این کشور به زرادخانه اتمی انجام دهد.

براساس توافق موشکی دو جانبه میان سئول و واشنگتن در سال ۲۰۱۲ کره جنوبی باید پیش از افزایش زرادخانه اتمی خود از واشنگتن اجازه دریافت کند.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی قرار است استقرار سامانه‌های دفاعی موشکی آمریکایی موسوم به "تاد" را در کشور افزایش دهد و علتش افزایش اقدامات نظامی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی ذکر شده است.

ژنرال هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه اعلام کرد که واشنگتن و سئول در حال انجام مذاکراتی هستند تا به این ترتیب به سئول اجازه داده شود زرادخانه موشکی و اتمی خود را افزایش دهد.

سئول بر این باور است که سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا برای مقابله با تهدیدهای نظامی کره شمالی کافی نیستند و به همین دلیل به دنبال افزایش توان نظامی و تسلیحاتی خود است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار