بازدید 2362

۵۳ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای گفت: تاکنون 850 میلیارد ریال معادل 53 درصد از مجموع مطالبات کشاورزان چایکار استان های شمالی پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۱۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 02 August 2017
رئیس سازمان چای گفت: تاکنون 850 میلیارد ریال معادل 53 درصد از مجموع مطالبات کشاورزان چایکار استان های شمالی پرداخت شده است.

محمدولی روزبهان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، مجموع مطالبات چایکاران را یک هزار و 590 میلیارد ریال ذکر و اظهار کرد: بیش از نصف این مطالبات پرداخت و از ابتدای امسال تاکنون، 23درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته پرداخت به کشاورزان انجام شده است. 

وی ادامه داد: افزون بر نیمی از محصول چای در اردیبهشت ماه تولید می شود که از نظر وزنی و ارزش ریالی، رقم آن بالاست و به همین دلیل، تامین مبلغ آن اندکی با دشواری همراه می شود.

به گفته رئیس سازمان چای، از نیمه اول اردیبهشت ماه تاکنون 79 هزار و 600 تن برگ سبز چای توسط چایکاران استان های گیلان و مازندران برداشت شده شده که از این مقدار، 17 هزار و 900 تن چای خشک بدست آمده است.

به گزارش ایرنا ، استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.

از سوی شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 ، مبلغ 26 هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه 2 ، 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است.

سال گذشته 139 هزار و 228 تن برگ سبز چای با 29 درصد درجه یک از باغ های شمال کشور برداشت شد که از این میزان 31 هزار تن چای خشک بدست آمد. 

برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و مراحل آن از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد. کیفی ترین برگ سبز چای مربوط به چین بهاره است و این چای بیشترین طرفدار را در میان مصرف کنندگان دارد. 

لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور، در این شهرستان مستقر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر