بازدید 2169

دیپلماسی لبخند باید ادامه پیدا کند

عضو کمیته تعامل فراکسیون امید مجلس برای تشکیل کابینه دوازدهم گفت: ایران با دیپلماسی لبخند توانسته گام هایی بلند را در سیاست خارجی بردارد و قطعا همین رویکرد در دیپلماسی دوازدهم باید حفظ شود.
کد خبر: ۷۲۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 11 August 2017
عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: دیپلماسی یازدهم در جهت تحقق عزت و حکمت و تامین منافع ملی براساس مسیر مشخصی به پیش رفت که نتایج خوبی هم برای ایران در پی داشت.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای در چانه زنی های سخت با گروه 1+5 توانست حق و حقوق ملت را ضمن لغو تحریم های خصمانه مطالبه کند.

وی در ادامه افزود: عصبانیت دونالد ترامپ و خشم جنگ طلبان آمریکایی از تفاهم برجام نشان می دهد که دیپلماسی یازدهم به موفقیت های بزرگی دست یافته است و آنها به دنبال نقض روح برجام هستند.

حسین زاده گفت: ایران با دیپلماسی لبخند توانسته گام هایی بلند را در سیاست خارجی بردارد و قطعا همین رویکرد در دیپلماسی دوازدهم باید حفظ شود.

وی بیان داشت: امیدواریم که دستگاه دیپلماسی و وزارت امورخارجه با اندکی تغییرات تاکتیکی در مورد مسائل پیرامونی به شکلی فعال تر از گذشته حضور داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برای مطالبه نتایج تفاهم برجام نباید تنها دستگاه دیپلماسی را مورد پرسش قرار داد زیرا دیگر ارکان دولت نیز در بهره برداری از برکات این اتفاق باید فعال باشند.

ضعف در بهره مندی از نتایج تفاهم برجام

وی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی نتوانستیم بهره برداری لازم را از تفاهم برجام کسب کنیم.

حسین زاده گفت: دیپلماسی رسمی وزارت امورخارجه تنها بخشی از پروژه تفاهم برجام را توانست با موفقیت به نتیجه برساند اما در ابعاد اقتصادی و اجتماعی باید تیم های دیگری وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: میوه چینی از تفاهم برجام ، وظیفه دیگر ارکان دولت یازدهم بود که در دولت دوازدهم باید مورد توجه قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر