بازدید 3274

انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت در نیمه راه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر افزایش اختیارات وزارت بهداشت درحوزه سلامت،گفت: اجرای طرح تحول درسایه تامین منابع پایداروتعامل با وزارت رفاه امکان پذیر است.
کد خبر: ۷۲۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 14 August 2017
رسول خضری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص نگرانی های مسئولان سازمان غذا و دارو مبنی براینکه بدون تامین منابع دستاوردهای طرح تحول با خطر روبه رو می شود، گفت: درجلسات چندی پیش با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاکید شد که رییس جمهور باید با توجه به 3 پیش شرط باید اجرای بدون مشکل طرح تحول سلامت را تضمین کند، به عنوان مثال بحث تجمیع بیمه های درمانی یکی از محورهای اصلی است که با اجرای آن بخش عمده بارمالی طرح تحول تامین می شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: موضوع مهم دیگر تامین منابع مالی کافی و پایدار برای حوزه سلامت است، البته بحشی از آن از طریق مالیات برارزش افزوده و قسمتی نیز توسط هدفمندی یارانه ها تامین می شود؛ ضمن اینکه انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت به طور کامل نیز نقش موثری در اجرای دقیق طرح تحول دارد، البته درحال حاضر دبیرخانه بیمه سلامت در وزارت تعاون باقی مانده و این تنقاض ها به افزایش مشکلات کمک می کند.

وی با بیان اینکه  وزبر بهداشت و درمان باید درانتخاب معاونان این وزارتخانه آزادانه ترعمل کند، تصریح کرد: یعنی اختیارات بیشتری به این وزارتخانه داده شود، زیرا دربحث امرسلامت باید با دست بازتر قوانین و وظایف خود اجرا کند؛ بنابراین تامین منابع پایدارو تخصیص کامل در حوزه سلامت یکی از چالش های امروز طرح تحول بوده و تصویب منابع به تنهایی تاثیری نخواهد داشت.

خضری با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه در اجرای طرح تحول باید با وزارت بهداشت ارتباط تنگاتنگ و همکاری بیشتری داشته باشد، گفت: ضمن اینکه قسمت تمام شده خدمات واقعی باشد، اما بیمه ها درحال حاضر پایین ترین قیمت را برای خدمات ارایه می کنند؛ بنابراین این موضوع سبب می شود که بیمه های پایه فراگیر از کیفیت لازم و عمرکافی برخوردارنباشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزارت تعان و وزارت بهداشت باید با همکاری یکدیگر مشکلات حوزه سلامت را رفع کند، گفت: همانطور که وزیرتعاون قانون بیمه 11 میلیون و 300 هزار نفر که در سال 73 را پس از 20 سال تعیین تکلیف و اجرایی کرد، باید از ظرفیت های این وزارتخانه دررفع مشکلات بیمه ای و اجرای طرح تحول سلامت استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس سازمان غذا و دارو گفت: اگر مشکل اعتباری حل نشود، به طورحتم دستاوردهای طرح تحول سلامت دچار اخلال می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر