بازدید 2020

العوامیه در نگاه عربستان پس از گزارش دیده‌بان حقوق بشر

پس از گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر پیرامون اوضاع انسانی در منطقه العوامیه،خبرگزاری رسمی عربستان "واس" گزارشی را در توجیه عملیات امنیتی کنونی در این منطقه ارائه داد.
کد خبر: ۷۲۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 14 August 2017
پس از گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر پیرامون اوضاع انسانی در منطقه العوامیه،خبرگزاری رسمی عربستان "واس" گزارشی را در توجیه عملیات امنیتی کنونی در این منطقه ارائه داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری واس گزارش داد: یک هیات رسانه‌ای از داخل منطقه العوامیه بازدید کرد و از علمیات نیروهای امنیتی برای "بازگرداندن ثبات کامل" به این منطقه بالاخص به محله المسوره مطلع شد.

این خبرگزاری عکس‌هایی را از استقرار تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و استقرار خودروهای زرهی وابسته به پلیس در العوامیه و بالاخص محله المسوره منتشر کرد و اعلام کرد که استقرار نیروهای امنیتی، مایه آرامش کارگران برای تخریب مابقی خانه‌های قدیمی در این محله شده است.

این خبرگزاری اعلام کرد که "هشت هزار خانواده در محله المسوره ساکن بودند و همگی آنها قبل از آغاز اجرای عملیات تخریب‌ خانه‌ها خارج شدند و به ساکنان مهلت کافی برای تخلیه داده شد و طرف‌های ذی ربط خانه‌های جایگزینی را برای ساکنان این محله فراهم کردند."

بنا به ادعای این خبرگزاری کارگرانی که در عملیات تخریب خانه‌ها در محله المسوره مشارکت داشتند، مورد حملات مسلحانه "تروریست‌ها" قرار گرفتند و چندین حمله به بولدوزرها و کامیون‌ها صورت گرفت.

پیشتر دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای امنیتی عربستان بعد از چند هفته درگیری‌ در شهرک العوامیه در شرق این کشور، این شهرک شیعی نشین را محاصره کردند.

مسئولان عربستانی هفته گذشته اعلام کردند که بر محله‌ای در شهرک العوامیه در استان القطیف که شاهد اعتراضات و درگیری‌ها طی ماه‌های گذشته بوده، سیطره یافته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که نیروهای امنیتی عربستان این شهرک را محاصره کرده و آن را بسته‌اند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بخش‌های اعظمی از این شهرک به دست نیروهای امنیتی منهدم شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار