بازدید 3631

کاهش قدرت نظامی کشور یک اشتباه بزرگ خواهد بود

کد خبر: ۷۲۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 16 August 2017
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر قدرت نظامی خود را افزایش نمی‌دادیم دشمن بار دیگر به طمع حمله می‌افتاد از همین رو کاهش قدرت نظامی کشور یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

به گزارش تسنیم از اهواز، سردار رمضان شریف دیروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان خوزستان اظهار داشت: تمام کشورهای موجود به موازات قدرت نظامی و علنی، توجه ویژه‌ای به عملیات رسانه‌ای و تاثیرگذاری بر افکارعمومی دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی اهداف به کمک رسانه‌ها با هزینه کمتری محقق می‌شود، ادامه داد: درحال حاضر تصرف و عملیات نظامی هزینه‌های بسیاری در پی دارد و  هر کشوری را در یک شرایط خاص قرار می‌دهد.

شریف گفت: همراه کردن مردم با منافع کشور و تاثیرگذاری بر افکارعمومی در جهت رشد و ارتقاء از مبانی این عملیات است. نمونه بارز این عملیات روانی مختص به حمله آمریکا به عراق و سرنگونی صدام حسین است.

وی ادامه داد: تا دوماه پیش از لشکر کشی سربازهای آمریکایی به عراق تنها 37درصد مردم آمریکا و اروپا با این امر موافق بودند اما در مدت کوتاهی موفق به جذب نظر 70درصدی مردم شدند.

هم‌پیمانان استکبار در خاورمیانه رنگ صندوق‌های رای را هم ندیده‌اند


سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی به طور متوسط هر دو سال یک انتخابات برگزار می‌شود، توضیح داد: اما همواره ایران را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می‌کنند این در حالی است که برخی هم پیمانان استکبار در خاورمیانه تاکنون رنگ صندوق‌های رای را هم ندیده‌اند.

وی این عملیات روانی را دستاورد برخی رسانه‌های غربی دانست و ادامه داد: امروز جیغ‌های بنفش آمریکا علیه ما ناشی از قدرتمندی ما و عجز آنها است. آمریکا روزی بر تمام شئونات این کشور با 70هزار مستشار حاکم بود و اکنون در حسرت بازگشت به آن دوران است‌.

شریف با اشاره به اینکه استکبار به دنبال تطهیر چهره منحوس پهلوی است، یادآور شد: رسالت صاحبان قلم برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب و روشن شدن چهره غرب در همین عرصه مشخص می‌شود.

سپاه پاسداران سپر بلایی برای کشور


وی با دعوت از تمام خبرنگاران به وحدت، حفظ منافع نظام و پرهیز از دو دستگی، خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران همواره به عنوان مجموعه‌ای فداکار در تمام عرصه‌ها تلاش کرده تا سپر بلایی برای کشور باشد چرا که این نهاد از دل مردم است.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در بیست سال گذشته جهش خوبی در دستیابی به علوم داشته ایم، ادامه داد: باتوکل به خدا این قدرت روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما تجربه هشت ساله دفاع مقدس را داشتیم، گفت: اگر قدرت نظامی خود را افزایش نمی‌دادیم دشمن بار دیگر به طمع حمله می‌افتاد از همین رو کاهش قدرت نظامی کشور یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

شریف‌ با اشاره به اینکه ما اهل جنگ نیستیم اما آماده دفاع در برابر تهاجمات هستیم، افزود: سپاه در سایر زمینه‌های اقتصادی، معیشتی و فرهنگی نیز فعال است و تلاش بسیاری در جهت رفع بیکاری و محرویت در حد توان خود دارد.

جمهوری اسلامی هیچ هراسی از تحریم و تهدید ندارد


وی با اشاره به اینکه دغدغه سپاه در طول چهار دهه گذشته آرامش و امنیت کشور بوده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی هیچ هراسی از تحریم و تهدید ندارد. همه پیشرفت‌های ما یعنی نیروی دریایی قدرتمند، نیروی زمینی توانا، قدرت موشکی، قدرت  پهپادی و... مرهون استقلال نظام است‌.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه پاسداران در خوزستان طرح های بسیاری همچون بیابان زدایی و نهال کاری را انجام داده است، اظهار داشت: شان مردم کشور بسیار بالاتر است و باید به جایگاه الهام بخشی نظام جمهوری اسلامی که مدنظر رهبری است برسیم.

سفرهای راهیان نور وارد سبد فرهنگی خانواده‌ها شده است


وی در بخشی دیگر از سخنان خود، سفرهای راهیان نور را یک اقدام فرهنگی دانست و گفت: در سال‌های نخست بیشتر مسافران به صورت کاروانی به مناطق عملیاتی سفر می‌کردند اما در حال حاضر اینگونه سفرها وارد سبد فرهنگی خانواده‌ها شده است.

شریف‌ با درخواست از اصحاب رسانه مبنی بر پررنگ کردن نقش اقتصادی سفرهای راهیان نور برای استان، اظهار داشت: رونق اماکن تفریحی، توسعه مسائل معیشتی و اقتصادی بخشی از اهداف سفرهای راهیان نور  در کنار انتقال مباحث فرهنگی است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در حوزه ریزگردها تصریح کرد: مشکل ریزگردها در خوزستان پدیده نوظهوری است که برای مهار آن سال گذشته سپاه پاسداران و بسیج اقدام به درختکاری در نقاط بحرانی کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر