بازدید 1740

افزایش همکاریهای آمریکا و ژاپن برای مقابله با تهدیدات کره شمالی

وزیران خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن اعلام کرده اند که همکاری های دفاعی واشنگتن و توکیو برای مقابله با تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی افزایش می یابد.
کد خبر: ۷۲۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 18 August 2017
وزیران خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن اعلام کرده اند که همکاری های دفاعی واشنگتن و توکیو برای مقابله با تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ایسونوری اوندورا»  وزیر دفاع ژاپن پس از نشست مشترک مقامات آمریکایی و ژاپن  گفت: به خاطر تهدید کره شمالی، ما در این نشست توافق کردیم ضمن افزایش فشار بر پیونگ یانگ، قابلیت ها و توان اتئلاف افزایش یابد.

تنش بر سر برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی طی ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است.

«رکس تیلرسون» و جیم ماتیس وزیران خارجه و دفاع آمریکا در دیدار با همتایان ژاپنی خود در واشنگتن توافق کردند تا دو کشور همکاری نزدیک بیشتری درباره کره شمالی داشته باشند.

وزیر دفاع ژاپن گفته است: با توجه به تهدیدهای کره شمالی، ما هر چهار نفر بر اهمیت تعهد آمریکا برای گسترش توان بازدارندگی تاکید کردیم.

رکس تیلرسون نیز اظهار داشت،‌ آمریکا خواهان گفت وگو باکره شمالی است، اما واشینگتن تنها درصورتی با چنین گفت وگوهایی موافقت خواهد کرد که مطمئن شود که گفت وگو با پیونگ یانگ نتایج معنی داری خواهد داشت.

کره شمالی در سال ۲۰۰۵ با 6 کشور توافق کرد در مقابل دریافت کمک های اقتصادی و سیاسی برنامه هسته ای خود را متوقف کند. اما این توافق بهم خورد.

کره شمالی طی ماه های اخیر دست به آزمایش های موشکی متعددی زده است و هفته گذشته تهدید کرد که جزیره گوام را هدف قرار می دهد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز در واکنش به تهدیدهای کره شمالی هفته پیش به پیونگ‌یانگ هشدار داده بود با «خشم و آتش» ایالات متحده روبه‌رو خواهد شد.

ژنرال جیمز ماتیس نیز پیشتر هشدار داده بود واشنگتن پرتاب موشک از سوی پیونگ‌یانگ به گوام را اعلان جنگ تلقی خواهد کرد و این اقدام، به تعبیر وی، خیلی زود، به جنگ منجر خواهد شد. اما 4 روز پیش اعلام شد که کیم جونگ‌ اون، رهبر کره شمالی، فعلا این تصمیم را به تعویق انداخته و قرار است «برای مدت کوتاه دیگری» رفتار واشینگتن را زیر نظر داشته باشد.

در همین حال، دونالد ترامپ تصمیم رهبر کره شمالی در خصوص تعویق حمله به گوام را «عاقلانه توصیف» کرد.

رویترز می گوید، هفته جاری به پس از اعلام تعویق حمله به گوام توسط کره شمالی و استقبال آمریکا از این اقدام پیونگ یانگ، به نظر می رسد تنش در شبه جزیره کره کمی کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار