بازدید 4082
گزارش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

وزیری که مخالف ندارد/ نماینده موافق: مخالفت هم دارم!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت و نیرو بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را آغاز کردند.
کد خبر: ۷۲۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 20 August 2017
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شودنمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را آغاز کردند.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت و نیرو بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را آغاز کردند.

مسعود سلطانی‌فر ۵۸ ساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارد و وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، استاندار گیلان، زنجان و مرکزی، عضو شورای شهر چهارم تهران را در کارنامه کاری خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند. سلطانی فر مخالفی نداشت و تنها موافقان با وی به سخن پرداختند.
 
گزارش مذاکرات مجلس در خصوص تعیین صلاحیت وزیر ورزش و جونان در روز یک شنبه -29 مرداد؛
  
سلطانی فر در تشریح برنامه های خود
۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۱۱:۲۱
معرفی ورزش به عنوان زبان گویای ملت در عرصه های ملی و بین المللی
 
مسعود سلطانی فر مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: ملت ایران با لبیک به ندای رهبری در 29 اردیبهشت ماه خالق حماسه ای دیگر شدند و با حضور خیره کننده خود در انتخابات، وفاداری، نجابت و وظیفه شناسی خود را به منصه ظهور رساند، لذا موجی از شور، طراوت و امید و ایمان و وفاداری را آفریدند و بر گفتمان اعتدال و تداوم آن ذیل فراگفتمان انقلاب اسلامی صحه گذاشتند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تشکر از ریاست جمهوری به جهت اعتماد مجدد به وی برای تصدی مسئولیت خطیر وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: از همه نمایندگانی که در 10 روز گذشته در کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف نظرات کارشناسی خود را برای حل مشکلات جوانان و حوزه ورزش ارائه نمودند، نیز تشکر می کنم.
 
وزیری که مخالف ندارد/ نماینده موافق: مخالفت هم دارم! 

وی یادآور شد: به عنوان فردی که در سال های پس از انقلاب مسئولیت های مختلف اجرایی در عرصه استانی و ملی داشتم و همچنین در دولت یازدهم خدمتگزار ملت بودم ، همواره تلاش کردم تا با تأملات نظری و آسیب شناسی راه تعیین شده در این حوزه گام بردارم، لذا با مشورت و رایزنی با عالمان دینی، نخبگان فرهنگی، پیشکسوتان ورزشی و متخصصان دانشگاهی و اصحاب درک، زیست کریمانه و حیات طیبه جوانان را در صدر ماموریت های خود قرار دهم و با حسن تدبیر و لطف عمل در 9 ماه خدمت در این وزارتخانه، ظرفیت های بی پایان جوانان و جسارت شگفت انگیز آنان را در عرصه های ورزش، شناسایی نمایم.

سلطانی فر ادامه داد: همچنین برای بهره گیری هوشمندانه از همه توان ملی، ورزش را زبان گویای ملت در عرصه های ملی و بین المللی و ورزشکاران را سفیران توانایی، ابتکار و ایمان ملت معرفی نمایم.  در حوزه جوانان شرط برنامه ریزی جامع و نهادینه کردن تلاش ها این است که مسئله جوان به عنوان مسئله اصلی کشور تلقی شود که ورزش یکی از سازوکارها برای انعکاس قابلیت و استعداد جوان ایرانی قلمداد گردد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم یادآور شد: ساماندهی وضعیت جوانان در صدر ماموریت و وظایف دولت باید قرار گیرد و گفتمان ملی درخصوص ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان و تقویت نظام گفت وگوی اثربخش آنان با نهادهای رسمی نیز باید صورت گیرد، در چنین شرایطی امکان همکاری فرابخشی و فراقوه ای حاصل می شود و امکان پیدا و پنهان همه ظرفیت برای ارتقای شایسته جوان ایرانی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی معتقد است از طریق نظارت جامع شورای عالی جوانان ارزیابی دقیق از عملکرد دستگاه های مرتبط با نوجوانان صورت گرفته و با بازمهندسی راهبردها و ماموریت های دستگاه های فعال در حوزه جوانان و با بهبود نظام آمایش آماری، ناهماهنگی سازمان ها و دستگاه ها در ارائه خدمت به نسل جوان به حداقل رسیده و با کاربست منشور فرهنگی تربیتی نسل جوان، ناهمگونی در فهم دقیق مسئله جوانان برطرف و راه پرداختن به مسئله جوانان از جمله اشتغال، ازدواج و مسکن گشوده و با اجرای برنامه های تدوین شده زندگی جوان ایران مبتنی بر الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و سامان خواهد یافت.

سلطانی فر تصریح کرد: نقاط فوق الذکر در صورتی محقق می شود که تصمیم همه جانبه نمایندگان بر تداوم ساختار فعلی وزارت ورزش و جوانان باشد. بدیهی است در صورتی که اراده شما منتخبان ملت به تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش تعلق گیرد، تمام تأملات، سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در اختیار سازمان ملی جوانان قرار خواهد گرفت. در این صورت وزارت ورزش، همراهی کامل با تصمیم مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان یادآور شد: از امروز تا زمان تعیین تکلیف توسط مجلس با بهره گیری از همت همه همکاران و دست اندرکاران حوزه جوانان با صلابت و صداقت و بدون کوچکترین وقفه به ایفای ماموریت های محوله درخصوص ساماندهی امور جوانان خواهم پرداخت و دین خود را برای خدمت به جوانان نجیب ایران ادا خواهم نمود.
قمی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان:
۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۱۰:۲۸
مطابقت برنامه های سلطانی فر با اسناد بالادستی در حوزه ورزش و جوانان
 
محمد قمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سوابق آقای سلطانی فر برای همه مشخص است و وی در سمت های مختلف موفق و اثرگذار بوده است. البته همه وزرا برنامه های قابل قبولی را ارائه دادند، اما برنامه پیشنهادی وزیر ورزش بسیار علمی و عملی بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در تنظیم برنامه های وزیر ورزش و اسناد بالادستی توجه شده و مسائل مبتلابه جامعه و میزان امکانات در آن به خوبی به تصویر کشیده شده است. همچنین وزیر ورزش نگاه سیاسی به مسائل از جمله نمایندگان، ورزش و... نداشته و وی دارای مرام و روش سیاسی خاص خود است، از سوی دیگر وی عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده است.
 
وزیری که مخالف ندارد/ نماینده موافق: مخالفت هم دارم! 

وی با بیان اینکه رسیدگی به ورزش قهرمانی، پهلوانی، همگانی و حرفه ای در برنامه های وزیر ورزش وجود دارد، تصریح کرد: به این 4 موضوع توجه ویژه شده و حل مشکلات مناطق محروم توسعه نیافته و روستاها نیز مدنظر وزیر ورزش قرار دارد. البته برای محرومیت زدایی نیز اقدامات قابل قبولی تاکنون انجام شده است، ضمن اینکه توجه به روحیه جوانمردی و پهلوانی در ورزش نیز در برنامه های وزیر پیشنهادی مشهود است.

قمی با اشاره به اینکه توجه به ایثارگران و روحیه شهادت طلبی باید در عرصه ورزش نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید روحیه ایثارگری و جوانمردی در کشور رشد یابد و این موضوع کاملا مدنظر وزیر ورزش قرار دارد. همچنین تلفیق ارزش با ورزش نیز مسئله مهم دیگر است و باید ورزش با هدف و تلفیق آن با ارزش های انقلاب مورد توجه قرار گیرد. از سوی دیگر توسعه کمّی اماکن ورزشی و امکانات در شهرها و روستاها و توجه خاص به خصوصی سازی و مشارکت مردم در امر ورزش و نگرش ویژه به اقتصاد ورزشی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر بازنگری در طرح جامع ورزشی کشور افزود: باید نگرش ها با شرایط زمان و امکانات کشور در حوزه ورزش مطابقت داشته باشد، البته وزیر در دوره گذشته تعامل بسیار خوبی با نمایندگان داشته و نبود مخالف برای برنامه های پیشنهادی ایشان نمونه بارز این موضوع است.
سلطانی‌فر هیچ حاشیه‌ای نداشته است
۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۱۰:۲۷
قرجه طیار در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: حضرت امام ورزشکاران را پیشگامان ایران در میادین بین‌المللی برای صدور فرهنگ ملت ایران می‌دانستند.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان نیز مدیری فهیم و آشنا با امور جوانان را می‌طلبد و وزارت این وزارتخانه شایسته جناب سلطانی‌فر است. ایشان در مدت 9 ماه وزارت دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به ورزش استان‌ها به ویژه استان‌های محروم، مرزی و کمتر توسعه داشت. در این مدت شاهد حاکمیت روح آرامش‌بخشی بر فضای ورزش بودیم. در سایه این آرامش تیم فوتبال ایران با اقتدار کامل به جهام جهانی روسیه صعود کرد و بر خلاف گذشته کار به اما و اگرهای روزهای آخر نکشید.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس تاکید کرد: ایشان حتی یک سفر به خارج از کشور نداشته است و سفرهای داخلی ایشان نیز برای حل مشکلات بخش ورزش انجام شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایتخت والیبال و سوارکاری ایران است و ورزشکاران فراوانی از جمله فرهاد قائمی‌ها و دهها ورزشکار دیگر را در سطح بین‌المللی به جامعه ورزش معرفی کرده است. با رای به سلطانی‌فر چهار سال روشن و درخشان را نوید دهیم.
نمره سلطانی‌فر ۲۰ است
۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۱۰:۲۶
محمدمهدی برومندی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: ۲۷ درصد جمعیت کشور جوان است که برای این جمعیت در وزارت ورزش باید برنامه‌ریزی شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باید مدیر قوی‌ باشد. هرگاه مدیران قوی و با تجربه در راس امور مردم قرار گرفتند کارها به‌سامان می‌شود. چنین مدیریتی با داشتن یک برنامه قوی مشکلات این حوزه را رفع می‌کند.

وی ادامه داد: ایشان فردی متدین، باهوش، با برنامه، خوش اخلاق هستند و انصافا همواره تعامل بسیار خوبی با مجلس  داشته است. سلطانی‌فر یکی از سرمایه‌های این کشور هستند. ایشان ۳۰ سال در جای جای ایران مدیریت کرده است. ایشان چهره‌ای مردمی هستند. در کلان‌شهر تهران به عنوان عضو شواری شهر چهارم انتخاب شدند. ایشان معاون وزارت ورزش و رییس سازمان گردشگری انجام مسئولیت داشتند. ایشان تصمیماتی در این سازمان گرفتند که طی سال‌های پس از انقلاب چنین تصمیماتی اتخاذ نشده بود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: ایشان در وزارت ورزش و جوانان عملکرد خوبی داشته است. همین که امروز مخالفی صحبت نمی‌کند، نشان از این مسئله است. ایشان در زمان تصویب برنامه ششم تصمیماتی در ورزش گرفت که در آینده وضعیت ورزش و جوانان را بهبود می‌بخشد. وضعیت فدراسیون‌ها را بهبود و سامان بخشید و امروز در این حوزه آرامش حاکم است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس خاطرنشان کرد: برنامه ایشان در چارچوب  برنامه ششم است که به نیازها و حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان پاسخ می‌دهد. توجه زیادی به ورزش روستایی و ایجاد فضای فیزیکی در شهرستان‌ها و روستاها کرده است. با رای قاطع به ایشان کمک کنیم تا برنامه‌های خوب ایشان در بازی‌های آسیایی و المپیک جمهوری اسلامی بدرخشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار