بازدید 4165
اقتصاد در گذر زمان

از دریافت قبوض اصلاحات ارضی از بابت پرداخت مالیات تا برگزاری عملیات اجرایی انتقال گاز ترکمنستان به اروپا از طریق ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دومین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۲۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 24 August 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دومین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

2 شهریور 1342، وزارت دارایی در این روز به تمامی ادارات وصول مالیات در سراسر کشور خبر داد که قبوض مربوط به اصلاحات ارضی را مثل پول نقد به هر مقدار که مودیان ارائه دهند از بابت پرداخت مالیات دریافت کنند.

2 شهریور 1349، شرکت واحد اتوبوسرانی خطوط سریع ‌السیر شب ‌رو را تاسیس و راه ‌اندازی کرد.

2 شهریور 1350، شرکت خودروسازی ایران ناسیونال صدوپنجاه دستگاه خودرو به کویت صادر کرد.

2 شهریور 1351، منوچهر فرمانفرمائیان از مدیران شرکت نفت سفیر ایران در ونزوئلا شد.

2 شهریور 1353، محمود خیامی، مدیرعامل کارخانجات ایران ناسیونال اعلام کرد با همکاری سه ‌جانبه ایران و آلمان یک کارخانه اتومبیل ‌سازی در مصر تاسیس می‌ شود.

2 شهریور 1356، سازمان غله اعلام کرد تا پایان مرداد 1356 مجموعا 520 هزار تن گندم از کشاورزان از قرار تنی دوازده هزار ریال خریداری شده است. 

2 شهریور 1373، عمليات اجرايي انتقال گاز تركمنستان به اروپا از طريق ايران امروز طي مراسمي با حضور رؤساي جمهوري ايران و تركمنستان در حومه تهران برگزار شد.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار