بازدید 21611
۸
تأملی بر رونق بازار کسب و کار عجیبی در کشور؛

مگر شرخرها به داد مال‌باختگان مؤسسات مالی غیرمجاز برسند!

کافی است عبارت «خریدار سپرده» را در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی بجوییم تا با انبوه خریداران سپرده های مردم در مؤسسات مالی ورشکست شده، در آستانه ورشکستگی و امثال آن مواجه شویم؛ خریدارانی که ظاهرا هیچ خطا و اشکالی متوجه تجارت خود نمی‌بینند و چه بسا بر این باور باشند که در حال انجام کار خیر هستند!
کد خبر: ۷۲۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 26 August 2017
به برکت سپرده گذارانی که هم سود هنگفت پولشان را از دست داده‌اند و هم اصل پولشان را، کسب و کار جدیدی در کشورمان دایر شده که در حال گسترش است؛ کسب و کاری که چندین و چند فساد به آن گره خورده، ولی موجب نشده مسئولان واکنشی نشان دهند.
 
به گزارش «تابناک»؛ با طولانی شدن مشکلاتی که در برخی مؤسسات  مالی بروز و سپرده‌گذاران پرشمار این مؤسسات را به محدوده مال باختگان نزدیک کرده، شغل جدیدی در کشورمان سر برآورده که روز به روز در حال گسترش است و مشتریانش افزوده می‌شود.

کافی است عبارت «خریدار سپرده» را در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی بجوییم تا با انبوه خریداران سپرده های مردم در مؤسسات  مالی ورشکست شده، در آستانه ورشکستگی و امثال آن مواجه شویم؛ خریدارانی که ظاهرا هیچ خطا و اشکالی متوجه تجارت خود نمی‌بینند و چه بسا بر این باور باشند در حال انجام کار خیر هستند!

افرادی سودجو که برخی تلاش دارند با خرید سپرده های مال باختگان با نرخی کمتر، اقساط وام های خود به این مؤسسات را تودیع نمایند و بعضی دیگر هدفشان از خرید این سپرده ها، زنده کردن پول های مردم برای خودشان است. به این صورت که سپرده های مردم را به مبلغی کمتر می‌خرند و سپس به لطایف الحیلی کل مبلغ سپرده را (چه بسا همراه سود) از مؤسسه دریافت می‌کنند و در این پروسه، مبالغ هنگفتی به جیب می‌زنند.
 
نسخه به روز شده شرخری که اگر چند ده سال پیش روشی برای زنده کردن پول های از دست رفته در مبادلات روزمره بود و بعدها به عرضه نقد کردن چک های بانکی رسیده بود، حالا به سپرده های مردم در مؤسسات غیرقانونی و در آستانه ورشکستگی رسیده و قانونی تر از هر زمانی جلوه می‌کند. با این ملاحظه که شرخرهای قدیم بر زور بازویشان متکی بودند و این شرخرهای جدید بر ارتباطات گسترده شان!
 

کافی است به این ابهام بزرگ دقت کنیم که شرخرهای یاد شده در حالی متقاضی پرداخت وجه به سپرده گذاران و در اختیار گرفتن مبالغ کاغذی و از دست رفته ایشان هستند که دریافت مبالغی در حد یکی دو میلیون نیز از مؤسسات  در آستانه ورشکستگی برای بسیاری از سپرده گذاران این مؤسسات  ممکن نیست؛ نکته ای که نشان می‌دهد دریافت سپرده های چند صد میلیونی از این مؤسسات ، نتیجه چه زد و بندهای گسترده ای در پشت پرده است.

زد و بندهایی که با تخلفات فراوانی صورت می‌گیرد اما برای سپرده گذاران مال باخته به نعمت احیای بخشی از وجوه از دست رفته شان منجر می‌شود و از این روی، مورد اعتراض و شکایت ایشان نیست و حتی مورد استقبال ایشان قرار گرفته است. این را می‌شود از آگهی های سپرده گذاران مال باخته در رسانه های آنلاین برای فروش سپرده هایشان به مبالغ کمتر دریافت که روز به روز بر شمارشان افزوده می‌شود.

وضعیتی بغرنج و البته دردناک که غیرقانونی هم هست اما مورد توجه قرار نگرفته و نمی‌گیرد. شاید از این رو که مسئولان در حل و فصل مشکلات و معضلات مؤسسات  غیرمجاز مالی نیز درمانده اند، چه برسد به مشکلات فراوان مال باختگان این مؤسسات؛ مال باختگانی که گاه همه هست و نیستشان را در این مؤسسات گذاشته اند تا در سایه سودی که دریافت می‌کنند، زندگی راحتی را تجربه کنند، ولی هم اکنون از کرده خود به شدت پشیمان اند.

مردمانی که اگر در مواجهه با شرخرهای سپرده های مؤسسات  با این استدلال مواجه شوند که این افراد سودجو بیش از تمامی مقامات و مسئولان، حال و روزشان را می‌فهمند و به فکرشان هستند، بعید است جز تأیید جوابی داشته باشند؛ نکته ای به شدت دردناک اما واقعی!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸
کجان اینها ؟ من هفتصد میلیون پولم را در کاسپین به پانصد میدم.
خداوندا به فریاد این ملت برس تا کی مردم باید چوب بی مسئولیتی مدیران نالایق رو بخورند
آیا فریاد رسی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هرج و مرج.اینجا کجاس دوره پارینه سنگیه؟؟یا قرن ۲۱؟؟؟
شاید شر خرها عوامل سرمایگذاران این موسسات باشند آقای مدعی العموم بفریاد برس؟!
وقتی مردم از راهای قانونی و ضعف آنها نتوانستند به حق شان دسترسی پیدا کنند طبیعی است که از طریق شر خرها به قسمتی از حق شان برسند.و شاید هم عقبه این شرخرها به صاحبان آن موسسات وصل است
اینهاشرخرنیستنداینهاهمان واسطه های موسسات هستندکه میخواهنداین چنین سرمایه مردم را به کمترین بها پرداخت کنند
چه بسا اینها از خوده بانکیها یا کسایی هستند که وصل هستند به بانک نباشند؟موسسات کلی املاک بابت وام از مردم گرفتند که اینجوری تو این کسادی بازار به قیمت خوب به مردم میدن املاک رو.
عجب اوضاعی است این مملکت
دوستان توجه بکنید چه کسی مسبب این موسسات است
آیا کسانی جز آقازاده ها هستند؟؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر