بازدید 14870
واکنش‌ها به یک اتفاق کم‌سابقه؛

کنسرت در مشهد و حاشیه مشهد تکرار می‌شود؟

باید دید آیا باز هم در خراسان رضوی شاهد اجراهای زنده موسیقی سنتی خواهیم بود یا آنچه درباره سالار عقیلی رخ داد، یک استثنا بوده است.
کد خبر: ۷۲۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 26 August 2017
کنسرت در مشهد و حاشیه مشهد تکرار می‌شود؟
برگزاری کنسرت سالار عقیلی در مشهد و حاشیه این شهر با واکنش‌هایی همراه بود؛ واکنش‌هایی که این پرسش را در پی داشته است: «آیا این اجرا یک اتفاق نادر بوده یا شرایط تغییر کرده و در مشهد شاهد اجراهای دیگری خواهیم بود؟» 

 به گزارش «تابناک»؛ سالار عقیلی روز پنجشنبه به مشهد رفت و ابتدا در آیین گشایش شورای شهر تازه مشهد خواند. این خواننده سنتی که برای برگزاری کنسرت «راز و نیاز» به خراسان رضوی رفته بود، ساعت 20 روز پنجشنبه در دهکده شاندیز در اطراف مشهد برای حدود دو هزار تن اجرای زنده داشت و این اجرا با هماهنگی‌هایی که صورت پذیرفته بود، بدون هیچ مشکلی برگزار شد و این خواننده کشورمان مجموعه‌ای از قطعاتش از جمله «وطن»، «خوشه چین» و «ایران» را اجرا کرد.
 
این اتفاق نادر، با توجه به سوابق موجود درباره حواشی برگزاری کنسرت‌ها در خراسان رضوی، دور از انتظار بود. پیش از این برگزاری کنسرت در استان خراسان رضوی در دولت یازدهم، با حواشی بسیار گسترده‌ای همراه بود و قریب به اتفاق کنسرت‌های موسیقی حتی سنتی لغو می‌شد. آخرین کنسرت که گفته شد به دلیل ناامن بودن سالن لغو شده، کنسرت شهرام و حافظ ناظری بود.
 
عقیلی پس از برگزاری کنسرت در مشهد به روزنامه دولتی ایران گفت: «بسیار خوشحال هستم که بعد از مدت‌ها توانستیم در «شاندیز» مشهد اجرای کنسرت داشته باشیم. اتفاقی که به فال نیک  می گیریم و قطعاً نوید بخش روزهای خوب موسیقی در آینده خواهد بود. وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این بود که بسیاری از مخاطبانی که در این برنامه حضور داشتند از بعد ازظهر طی تماس‌های پی در پی در برگزاری این کنسرت دچار شک و شبهه بودند و حتی بسیاری از آنها  بلیت خریداری نکرده بودند.»
 
کنسرت در مشهد و حاشیه مشهد تکرار می‌شود؟اجرای سالار عقیلی در افتتاحیه شورای شهر مشهد
 
این خواننده موسیقی سنتی در ادامه افزود: «اجرای کنسرت «راز و نیاز» را یک اتفاق خوب در حوزه فرهنگی و موسیقی کشور می دانم و امیدوارم دیگر هنرمندان خوب موسیقی کشورمان در این شهر و دیگر شهرهای خراسان رضوی اجرای کنسرت داشته باشند.»
 
آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد پیش از این در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اگر از برگزاری کنسرت و اجرای مجالس فسق و فجور نهی می‌کنیم، بدین سبب است که استکبار به ‌دنبال شکست قداست و صلابت روحانیت است، یادآور شده بود: «بدین جهت حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند و در خط مجاهده در راه دین و به ‌خصوص در مبارزه با انحرافات فکری و عملی باشند و در توطئه‌ها سکوت نکنند.»
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی پس از کنسرت اخیر در نماز جمعه نیز تأکید کرد: «اگر فرهنگ دینی مردم در جامعه ارتقا پیدا کرد، سطح ایمان مردم در جامعه بالا رفت، اداره این کشور و مدیریت این مردم برای مسئولان آسان‌تر و ساده‌تر خواهد بود لذا عزیزان ما در مسئله اجرای مدیریت آرمانی روی ارتقای فرهنگ دینی مردم بیشتر کار کنند؛ اگر مردم ما مردم بی‌بندوبار بار آمدند، اگر مرد و زن ما ولنگار بودند، اگر جوانان ما جوانان شهوت‌ران بار آمدند، روح مجاهده و صبوری ندارند و در مقابل نارسایی‌ها و کمبودها طغیان می‌کنند و مردم طغیان‌گر در برابر کمبودها مدیریتشان سخت‌تر و مشکل‌تر خواهد بود.»

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این‌که ارتقای فرهنگ دینی باعث سهولت در اداره کشور می‌شود، بیان کرد: کاری کنند فرهنگ دینی را ارتقا ببخشند و سطح فرهنگی دینی را بالا ببرند؛ این‌که بخواهید به‌عنوان آزادی یک عده را از خود راضی کنید، بی‌بندوباری ترویج کنید و روی بی‌بندوباری، ولنگاری و شهوت‌رانی، اسم مقدس آزادی را بگذارید، تیشه به ریشه خود زدن است، این سر شاخ و بن بریدن است، شما مدیریت خود را به چالش انداختید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: «مردم ولنگار و بی‌بندوبار، جوانانی که هیچ محدودیتی در اجرای نفسانیات و شهواتشان نداشته باشند، جوانان سرکش و مردمی یاغی‌اند، مدیریت مردم یاغی و جوان سرکش کار آسانی نیست، مبدأ مفاسد اخلاقی خواهند شد و مشکل ایجاد می‌کنند در درجه اول برای دولتی که می‌خواهد کشور را اداره کند، نه این‌که فکر کنید با یک حرکت و انگیزه سیاسی بیایید بی‌بندوباری را ترویج کنید که رقیب سیاسی خود را در یک جهت سرکوب کنید و بعد فکر کنید کشور را اداره کردید، این مدیریت آرمانی نیست.»

علم‌الهدی با اشاره به زمینه فراهم شدن مسئولیت برای مسئولان نظام، یادآور شد: «اگر سفره دین از زیر پای مردم جمع شد و مردم به این نظام وابسته نشدند، چرا شما؟ مردم دنبال یکی دیگر راه می‌افتند؛ عزیزان، شما آقایی که امروز ادعای مسئولیت و مدیریت در این کشور داری، در یک کشور انقلاب کرده ادعای مدیریت و مسئولیت داری، اگر انقلاب نمی‌شد در این کشور، نوبت وزارت و وکالت و عمارت و ریاست به شما می‌رسید؟ شما کاره‌ای می‌شدید در کشور؟ به برکت انقلاب به مسئولیت و قدرت رسیدید، حالا بر سر شاخ و بن می‌برید؟»

وی اضافه کرد: «آمدید ولنگاری و نفسانیت پرستی را به اسم آزادی ترویج می‌کنید، با دبه غبغب می‌اندازید و به خیال خودتان دل چند جوان را هم خوش کرده‌اید، دنبال سرتان در یک اردوکشی سیاسی راه انداختید، چیزی نیست که به نفع شما و مدیریتتان باشد، لذا ارتقا و تعالی فرهنگ دینی، اصل دوم و مؤلفه دوم در مدیریت آرمانی هست.»
 
باید دید آیا باز هم در خراسان رضوی شاهد اجراهای زنده موسیقی سنتی خواهیم بود یا آنچه درباره سالار عقیلی رخ داد، یک استثنا بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۴
دهکده شاندیز؟؟؟؟؟؟ یعنی شهر رویایی پدیده رو تو یه دهکده ساختن؟
پاسخ ها
علی
| Australia |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
نه اسم یک مجموعه توریستیه که توی شاندیز واقع شده و اگرنه شاندیز شهرستانه
خبر برگزاری این کنسرت را که شنیدم بسیار خرسندم شدم و حالاست که باید از مسئولین ذیربط پرسید آیا این کنسرت مشکلی داشت که تاکنون از برگزاری کنسرت ها ممانعت بعمل می آوردند؟ آیا به قول بعضی ها ولنگاری در این کنسرت بود؟ خبر اصلا نبود، پس به عقاید مردم احترام بذاریم و آنها را از خودمان بدانیم نه اینکه با لغو کنسرت های متعدد باعث رنجش خاطر هم وطنان به خصوص مشهدی های عزیز بشویم.
امیدواریم این کنسرت یک استثنا نباشد و شاهد برگزاری بیشتر کنسرت هنرمندان عزیزمان در مشهد و شهرهای اطراف باشیم.
علی برکت الله
آیا کنسرت با بی بندوباری و شهوت رانی یکی است؟
چه ربطی به هم دارند؟
لطفا هر کسی که می دونه بنده را آگاه نماید
تابناک بسیار هدفمند به دنبال جریان سازی و استفاده از این جریان است. امیدوارم هدف خیری داشته باشه.
قسمتی از سخنان آقای علم الهدی قابل تامل میباشد و بایست واقعا بفکر دین گریزی مردم خاصه جوانان باشیم اما آیا واقعا وبقول خودمانی راست وحسینی تمام علت دین گریزی وناباوری مذهبی جوانان بواسطه برگزاری کنسرتها آنهم از نوع سنتی آن است ؟؟؟
این همه ذوق زدگی و تعجب از اتفاق نیفتادن یه چیز غیر قانونی و ضد اجتماعی باعث میشه اونا فکر کنن واقعا روال عادیه کاری که میکنن. هیچ سودی نداره این تیتر زدنا. ضرره فقط.
تابناک سعی می کنه با تیتر بندی خاص، استثنا بودن کنسرت عقیل را در مشهد وارد ذهن بکند. ظاهرآ تابناک بدش نمی آد که این کنسرت ها همچنان در مشهد حالت ممنوعیت خودش را حفظ کند!
بالاخره افتتاحیه شورای شهر بود یا کنسرت؟!
اصلا کنسرت برای کسانی اهمیت دارد که نیازهای اولیه و اصلی شان برطرف شده و دغدغه ای ندارند. بود و نبودش برای عموم مردم مهم نیست. تابناک هم کنسرت زده شده و دارد جزئ مرفهین بی درد میشود.
متاسفانه کسانی که بدنبال کنسرت مخصوصا در استانهای پر جمعیت و مذهبی هستند بدنبال یارگیری سیاسی میباشند تا بقول بعضی از مسئولین نظام که میگویند مردم بدنبال تغییر هستند و تلاش میکنند که در این استانها حتما کنسرت اجرا شود تا نفرات این تغییر خواهان زیاد شود و روزی خواهد رسید که در کنار حرم امام رضا کنسرتهای مبتذل و مختلط اجرا شود.
رفتارهایی که از طرف بعضی ها به خصوص خانمها در کنسرت ها مشاهده میشه ، گاهی اینقدر زننده و نامناسب و دور از شرم و حیاست که زمینه رو برای لغو کنسرت ها فراهم میکنه

رعایت حجب و حیا آنقدر در کشور ما نهادیته و جزء هویت ماست که هرگونه تلاش برای شکستن حریمها در نهایت ما استقبال عمومی همراه نیست

داشتن حیا و حجاب و رعایت حریم بین زنان و مردان هیچ مانعی برای پیشرفت کشور نیست
بابا ول کنید این مسئله مشهد و کنسرت را. بیکارید به خدا. مملکت امور مهم تری نداره آیا؟
تفریحات ما شده سیگار و قلیون و ....

کنسرت رفتن جایگزین خوبیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس