بازدید 4868

ابلاغ پیام رئیس‌جمهوری به مراجع تقلید

کد خبر: ۷۲۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 02 September 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابلاغ پیام رییس جمهوری به مراجع عظام تقلید در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم و پیگیری فرصت های تعامل وزارت ارشاد با حوزه های علمیه را اهداف سفر به شهر مقدس قم ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی جمعه شب در پایان سفر سه روزه خود به قم درجمع خبرنگاران افزود: از جمله اهداف مهم این سفر پیگیری فرصت های تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه علمیه بود و با توجه به اینکه دین داری، معرفت و محبت اهل بیت(ع) و هنر ایرانی سه ضلع هویت ایرانی را تشکیل می دهد در این راستا تعامل حوزه و ارشاد ضروری است.
 
وی ادامه داد: در این سفر توفیق زیارت حضرات آیات عظام وحید خراسانی، صافی گلپایگانی مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی و علوی گرگانی فراهم شد و به دلیل اینکه چند تن از مراجع در قم حضور نداشتند توفیق زیارت آنها را نداشتیم که امیدواریم درماه های آینده از نقطه نظرات ایشان استفاده کنیم.
 
وی افزود: دیدار با آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه، آیت الله اعرافی مدیریت حوزه علمیه، آیت الله سعیِدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله بوشهری امام جمعه قم وعضو هیات رئیسه جامعه مدرسین، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران از جمله برنامه های این سفر سه روزه بود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتقال پیام ریاست جمهوری به مراجع، علما و روحانیان در آغاز استقرار دولت دوازدهم از جمله اهداف این سفر بود تا بتوانیم در این دوره چهار ساله قدم های نیمه تمام دوره قبل را به سرعت ادامه داده تا مسیر رو به پیشرفت توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی ادامه یابد.
 
وی ادامه داد: دراین دیدارها ابراز لطف متراکم مراجع تقلید نسبت به دولت دوازدهم و انتخاب وزیر ارشاد مواجه شدیم که همه آنان شرایط جدید را امیدوار کننده می دانستند.
 
صالحی، با بیان اینکه پس از انتخابات ریاست جمهوری، فضایی از همدلی در کشور دیده می شود گفت: نگاه علما و مراجع نسبت به رئیس دولت و کابینه دوازدهم بسیارمثبت و همراه با امید فراوان بود.
 
وی ادامه داد: در این دیدارها گزارشی از وضعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برنامه های چهار ساله دولت و فعالیت های وزارت در هشت حوزه دین، فرهنگ ، هنر، رسانه و فضای مجازی،آموزش های فرهنگی ، پژوهش های فرهنگی ، فعالیت های فرهنگی خارج از کشور و حمایت های فرهنگی، هنری و رسانه ای ارائه و دغدغه ها و انتظارات مراجع در این زمینه شنیده شد.
 
صالحی با بیان اینکه پیش راه هایی برای تعامل حوزه علمیه و وزارت ارشاد بررسی شد، گفت: مقرر شد این گفت و گوها به شکل برنامه ای تدوین شده ادامه یابد به گونه ای که وزارت ارشاد از حداکثر توان حوزه علمیه استفاده و حوزه نیز کمک کار وزارت ارشاد قرارگیرد.
 
وی گفت: در این سفر گفت و گوهای صورت گرفته با استاندار ، خط ارتباطی خوبی میان قم و دولت فراهم کرد و برنامه ریزی برای افزایش تعامل ها و همکاری ها صورت گرفته است.
 
صالحی تاکید کرد: قم باید شهر تراز انقلاب باشد و اگر در حوزه های فرهنگی، روابط اجتماعی و آسیب های اجتماعی مشکلاتی در این شهر وجود داشته باشد نه تنها برای قم بلکه برای انقلاب خوب نیست که باید با همت مضاعف به دنبال حل این مشکل ها بود.
 
صالحی با اشاره به مطالبه ها و دغدغه های فرهنگی مراجع تقلید تاکید کرد: مراجع تقلید به عنوان پاسداران نهال دین، در این دیدارهای دغدغه های اساسی بیان کردند که به طور قطع مورد توجه دولت و وزارت ارشاد قرار می گیرد چرا که هدف اساسی سفر شنیدن این دغدغه ها بود.
وی با تاکید بر نظارت و مراقبت درحوزه فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور گفت: آنچه مهم است درست بودن ریل گذاری و ساختار فرهنگی برای طی کردن این مسیر است و وزارت ارشاد در دوره جدید نسبت به این امر مراقبت لازم را خواهد داشت.
 
وی با اشاره به دغدغه مراجع تقلید درخصوص فضای مجازی گفت: جلسات شورای عالی فضای مجازی به ریاست شخص رئیس جمهوری به طور مستمر و منظم برگزار می شود که برنامه های گسترده ای برای ساماندهی به این فضا در دستور کار دولت است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان فرصت اشتغال، تولید و نیز فرصت فرهنگی مورد تایید دولت است ادامه داد: دولت فضای مجازی را به عنوان یک فرصت می داند ولی این به معنای دست کم گرفتن و مغفول ماندن از آسیب های آن نیست.
 
وی گفت: فضای مجازی مانند رسانه است و همانگونه که رسانه به عنوان یک فرصت، آسیب هایی را به دنبال دارد، فضای مجازی نیز دارای فرصت های است که باید برای برطرف کردن آسیب های ان برنامه ریزی کرد.
 
صالحی دغدغه مراجع تقلید در خصوص فضای مجازی را متوجه آسیب های آن ذکر کرد افزود: هویت یابی در فضای مجازی و اینکه باید هویت افراد درفضای مجازی شناخته شده باشد، فرصت آسیب در این فضا را کاهش می دهد که تلاش برای غیرفعال کردن سیم کارتهای بی هویت بخشی از این اقدام بوده است.
 
وی هویت سازی برای شبکه های پرمخاطب فضای مجازی را از دیگر اقدام های مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: این هویت سازی نوعی ایمنی و امنیت را پدید می آورد که مطالبی که خلاف اخلاق و هنجارهای اجتماعی است در این کانال ها منتشر نشود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شبکه ملی اطلاعات را از جمله دیگر مطالبه های مراجع تقلید در حوزه فضای مجازی دانست و گفت: با این شبکه فرصت بهره بری اطلاعات از شبکه ملی فراهم می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان